Merkelig i kroppen..

KFH83

Endelig mamma :D
jentene i juni13
Tok ny strimmeltest idag, og den var litt svakere enn den har vært for noen uker siden.. :o
Er idag 7+1 og skal til første legetime på fredag. Synes puppene er litt mindre ømme og jeg er pittelitt mindre kvalm..
Er det slik at hcg-nivået kan gå opp og ned? Har jo lavt stoffskifte fra før, kan det spille inn?
Altså, jeg føler meg gravid, ingen blødninger eller smerter.. Men ble litt urolig..

Du skal ikke bruke testene som indikasjon på hcg. Kan være forskjellig fargestoff osv i dem.
Om du er bekymret bør du heller ta en blodprøve hos legen :)

Symptomene vil ihvertfall kunne gå opp og ned, men hcg skal vel stige frem til uke 8-10 ca.
Da begynner det å synke litt igjen.

Får du medisiner for stoffskiftet? Stoffskiftesykdommer kan gi økt risiko for SA, men så lenge det holdes i sjakk med medisiner skal det ikke være noe problem ;)

Du skal ikke bruke testene som indikasjon på hcg. Kan være forskjellig fargestoff osv i dem.
Om du er bekymret bør du heller ta en blodprøve hos legen :)

Symptomene vil ihvertfall kunne gå opp og ned, men hcg skal vel stige frem til uke 8-10 ca.
Da begynner det å synke litt igjen.

Får du medisiner for stoffskiftet? Stoffskiftesykdommer kan gi økt risiko for SA, men så lenge det holdes i sjakk med medisiner skal det ikke være noe problem ;)
Ja, jeg tar daglig tabletter for det :)
Takk, det roet meg litt. Tenker alt er normalt, bare hodet som er rart :P
Får høre hos legen på fredag, skal klare å vente ;)

Ja, jeg tar daglig tabletter for det :)
Takk, det roet meg litt. Tenker alt er normalt, bare hodet som er rart :P
Får høre hos legen på fredag, skal klare å vente ;)

Er vel mye tanker som svirrer oppi hodet når man blir gravide :)

Vet ikke om de gjør det automatisk, men det går jo an å spørre om de sjekker stoffskifte verdiene også. For å følge med på dem :)

Er vel mye tanker som svirrer oppi hodet når man blir gravide :)

Vet ikke om de gjør det automatisk, men det går jo an å spørre om de sjekker stoffskifte verdiene også. For å følge med på dem :)
Forrige gang og denne, så er det en blodprøve i måneden for å sjekke stoffskifte. Hos meg legger bare legen ut et visst antall skjema og så kommer jeg når jeg kan. Og så får jeg meld hvis jeg skal justere doseringen :)

Forrige gang og denne, så er det en blodprøve i måneden for å sjekke stoffskifte. Hos meg legger bare legen ut et visst antall skjema og så kommer jeg når jeg kan. Og så får jeg meld hvis jeg skal justere doseringen :)
Lurt!! Det skal jeg også spørre om :)

Back
Topp