Merkelig hoste

malone

Gift med forumet
Snuppa har vært forkjøla i et par uker. Tett, litt surklete og hoste. Nå i kveld forandret hosten seg litt, 2 episoder hvor hun hostet og harket lenge. Nesten så hun ikke fikk puste, virket nesten som hun hadde satt noe i halsen. Dunket henne i ryggen uten at det hjalp stort. Gikk jo over, men så ekkelt.

Noen som har vært borti dette? Blir nok ikke mye søvn på meg i natt..

Hun hadde ikke falsk krupp da? "Bjeffa" ho? Du vet sikkert hvordan et kruppanfall utarter seg da, men..

Er sånn vi har hatt det lenge.....Litt god periode nå da.
De sa jo til oss at refluksen henger sammen med astmaen, at den forverrer slimingen og surklingen. Så kanskje det er noe der hos dere og?? Er når mini blir forkjølet at det blir sånn ille

Var litt inne på den tanken, men er ikke sikker. Aner ikke hvordan det høres ut. Har tatt imot noen barn på jobben med det, men da har anfallet vært over når de har kommet inn.

for 1 uke siden, hadde hun litt sånn bjeffende hoste, gikk veldig fort over, men det var som jeg innbiller meg krupp høres ut som. Var litt anderledes i kveld.

Har du hatt barn med krupp?

Vi hadde det samme for et par uker siden og dro etter ca 1 uke hvor det var skikkelig ille til legen. Da sa legen at det ikke var noe annet enn at hu var veldig forskjøla. Slimet og snørr hu får klarte hu ikke hoste opp så det var derfor det ble så ille. Prøv nesespray (ikke saltvannspray). Du får en som heter Rhinox eller noe sånt for babyer opp til 2 år. Snuppa her er helt bra igjen nå.
Ellers sa legen at det er greit å sjekke det hvis de får feber eller allmenntilstanden er dårlig (slapp, spiser dårlig osv)

Lillemann her hadde stygg hoste med mye slim og snørr ved nyttår. De mente det var bronkitt på sykehuset, så fikk beskjed om å bruke nesespray og en snørr/slim oppsuger. Utrolig ubehagelig å høre på, spesielt om natta[&:] Hevet sengen hans litt ved å putte bøker under den i hodeenden, det hjalp litt. Fikk beskjed om å komme inn på sykehuset om han fikk feber.

Takk, ja er vel bare at hun er forkjøla. Bruker saltvanns dråper, men får kjøpe nesespray. Filler, kommer akkurat fra hs, ved siden av apoteket...[:@].

Fikk jo da ikke vaktsine i dag heller.

vesla her har også hatt en stygg hoste noen uker nå!

vi fikk tips fra legen om å ta ho med ut i kald luft dersom ho fikk hosteanfall...selvom d var midt på natta!
men nå sover vi i litt kjøligere rom enn før, og med ventil oppe, og nå hoster ho ikke på natta lenger!

er ikke noe godt å høre på :(

ORIGINAL: malone

Var litt inne på den tanken, men er ikke sikker. Aner ikke hvordan det høres ut. Har tatt imot noen barn på jobben med det, men da har anfallet vært over når de har kommet inn.

for 1 uke siden, hadde hun litt sånn bjeffende hoste, gikk veldig fort over, men det var som jeg innbiller meg krupp høres ut som. Var litt anderledes i kveld.

Krupphoste er veldig spesiell. Den kan minne litt om en hund som bjeffer, den smeller skikkelig. Lillemann her hadde dette i to uker, før det gikk over til mer produktiv hoste med slim. Han har hatt RS virus og bronkiolitt som følge av dette. Gikk over av seg selv og vi har vært hjemme hele tiden, med noen turer på legevakta. :) Hadde feber den ene dagen også.

Du kan google krupphoste så finner du sikkert noen linker til lydfiler av krupphoste. Dersom det er dette kan du også kjøpe en luftfukter å ha på soverommet. Luften er fryktelig tørr om vinteren og om dere fyrer med ved kan du sette en bolle (som tåler varmen) oppå peisen slik at det blir litt bedre luft. Jeg har en babycall som viser luftfuktigheten på soverommet og den gikk fra 15% til 45% med luftfukteren på. Lillemann ble også bedre og sov bedre. :) Vi kjøpte vår luftfukter på biltema til 249 kr for noen uker siden. :)

God bedring til snuppa!! :)

ORIGINAL: **Bella**

ORIGINAL: malone

Krupphoste er veldig spesiell. Den kan minne litt om en hund som bjeffer, den smeller skikkelig. Lillemann her hadde dette i to uker, før det gikk over til mer produktiv hoste med slim. Han har hatt RS virus og bronkiolitt som følge av dette. Gikk over av seg selv og vi har vært hjemme hele tiden, med noen turer på legevakta. :) Hadde feber den ene dagen også.

Du kan google krupphoste så finner du sikkert noen linker til lydfiler av krupphoste. Dersom det er dette kan du også kjøpe en luftfukter å ha på soverommet. Luften er fryktelig tørr om vinteren og om dere fyrer med ved kan du sette en bolle (som tåler varmen) oppå peisen slik at det blir litt bedre luft. Jeg har en babycall som viser luftfuktigheten på soverommet og den gikk fra 15% til 45% med luftfukteren på. Lillemann ble også bedre og sov bedre. :) Vi kjøpte vår luftfukter på biltema til 249 kr for noen uker siden. :)

God bedring til snuppa!! :)

Tusen takk. Da skal jeg sjekke litt. Ikke godt når dissa små er syke, blei ikke mye søvn i natt gitt.

Back
Topp