Merkeklær

Sukkertopp

Forumet er livet
VIP
Hva tenker dere om å kjøpe merkeklær til barn? Er det noe dere gjør? Er merker viktige for dere?

Jeg kjøper aldri merkeklær til meg selv, og hadde aldri egentlig planlagt å kjøpe til barna heller. Det meste av klærne her er kjøpt på h&m og lignende billigbutikker. Så leste jeg denne artikkelen i dagbladet, og følte meg bittelitt truffet likevel. Felix har fått noen få antrekk fra childrensalon og lignende butikker, fordi jeg bare måtte ha perfekte penklær til ham. http://www.dagbladet.no/2010/08/26/tema/klikk/mote/trender/13135931/

Nå tenker jeg ikke bare på gucci-kjoler til småjenter når jeg tenker på merkeklær. Har sett inne på generell at noen er veldig opptatte av riktige merker på uteklær eller ullklær, og er villig til å betale mye ekstra for å få favorittmerkene. Jeg kjenner også et par småbarnsfamilier der foreldrene betaler mye ekstra for at klærne skal være mest mulig ull, naturfarger, økologisk og fairtrade. Hvordan er det med dere?

Nei, er absolutt ikke opptatt av merker, men jeg er enig med fru H i at det er stor forskjell på sko.. Har kjøpt både vintersko og sommersko i merket SuperFit (som er ganske dyrt), og er utrolig fornøyd med dem. Hun har også adidas-sko.. Ellers har vi ikke brukt mye penger på klær, hun har arvet mye og fått mye.

Merker er absolutt ikke viktig for meg altså [:)]

Så Amelia har ikke noe av det.

På yttertøy og sko er jo litt annerledes om merket er veldig bra.

Jeg er f.eks veldig glad i Reima dresser, men hun har bare en vinterdress i det. Ikke høst-/vårdress eller fleecedress eller noe sånt.

Og den kjøpte jeg ifjor på halv pris pga. fjorårets modell da, og så kjøpte jeg en som er såpass stor at den nok passer hele denne sesongen også [:D]

Da blir det jo ikke så dyrt [:)]

Regntøy, fleece ol. har jeg kjøpt litt billigere og det meste på salg i nettbutikker [:)]

Absolutt ikke opptatt av merker her heller. Verken til henne eller til meg selv! Synes klær fra Hennes, Cubus og Lindex er finere!

Men hun har en tante som er fryktelig flink til å handle på salg, så har blitt noe merkeklær opp igjennom. Men blir like mye flekker på de, og de vokses ut av like kjapt som billige klær! [;)][;)]

Det er ikke viktig hvilket merke det er.

MEEN hun har feks Bula-bukse, adidas superstars-sko og sånne småting. Ungene gjenspeiler foreldrene i mer eller mindre grad. Jeg er veldig glad i bula, roxy, quicksilver, billabong og sånne merker. Så om jeg ser kule barneklær som ser komfy ut og ikke så dyrt så kan jeg godt finne på å kjøpe det. Men det preger ikke klesskapet hennes. Vi har mer arvetøy, h&m, lindex enn merkene nevnt over. Da hun var baby hadde hun vans-sokkesko[:D]

Det kan også ha litt å si at jeg er så lei h&m og lindex osv. synes det er litt over the top når Milja kommer i barnehagen og blir møtt av unger med feks helt lik genser som henne(meg i et nøtteskall[8D]). Jeg liker ikke å være som "alle" andre, og derfor så ender vi ofte opp på xxl, gsport etc istedenfor h&m for eksempel.

Men jeg er ikke sånn BV-fanatiker. Som MÅ ha Janus og Reima osv som alle de andre sauene på generelt bare MÅÅ ha fordi alle andre har det. Det er ikke helt meg.  (kanskje derfor jeg ikke vil ha det- for "alle andre" har det)
Eneste grunnen til at vi har en reimadress er at vi FIKK den i fjor. Ull kjøper vi på bogerud tekstil (føler meg litt "mormor" av å handle der[:D]) men der har de 100% ull- aner ikke hvilket merke det er jeg, det så jeg ikke etter, tok fra tilbudskurven[8D]

Sko er mer viktig da. Der bruker vi som regel adidas, timberland, pippi og viking blandt annet.

Så alt i alt så er vi kanskje litt merkebevisste, men vi tar ikke helt av.

Er ikke sånn kjempe opptatt av det, men har noe fordi jeg syns det er bedre kvalitet + at det er klær som ikke alle har. Kjøper det alltid litt stort sånn at han får brukt det lenger.

Har noe fra polanopyre, devold, peak, stormberg...
Men handler mye på H&M, kappahl, Lindex etc

Back
Topp