Merkehysteri?!?

inkri

Elsker forumet
Hvorfor virker det som om alle skal ha reima sine dresser.
Reima har kommet dårlig ut i fler tester..
Er det fordi man tenker jo dyrere jo bedre, erfaring eller rett og slett merkehysteri...

Til tider får jeg inntrykk av at man nærmest er dårlige foeldre hvis man ikke kler på barna sine Reima sine dresser....

Ja, kan so sei!

Eg har kjpt reima sin vinterdress, også fleccedress som eg kan ha inni! men det har eg kjpt på salg, og har betalt vel 500 kr, for begge dele! altso 2008 modellen[:D]
Så det var ikkje noe å sei på i pris messig!

Men no har eg kjøpt det merket, fordi at folk skryter av det! og då hadde eg lyst på prøve det sjøl også![;)] Så får vi se kor fornød eg blir!

Men folk er langt ifra dårlige foreldre om dei velger å kjøpe anna merke, som er billigare!
Kjenne eg blir litt provosert, når alle skal dømme ka folk kjøper! ikkje alltid at det dyraste, er det beste!

Veit reflex sin dress er god også, den har tantungen min brukt...og dei er veldig fornøgde med den! Så kjøp den du føler for! [:)]

http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/testbasen/klerogutstyr/article2269161.ece

Her er en fra tv2 hjelper deg som har hentet sin informasjon fra foreldre og barn.

Til eldre barn kan jeg tenke meg det har mer å si hvilken kvalitet man velger, men merke bryr jeg meg overhodet ikke noe om.

De små sliter gjerne ut dressene fort enten de er billige eller dyre har flere barnehageansatte fortalt meg.

ORIGINAL: merete_80

Ser ikke at den testen sier noe om at Reima ikke er bra dresser, Reima kommer vel ikke akkurat dårlig ut i den testen. Det står jo at den scorer like bra som vinneren, bortsett fra at den er mye dyrere.

Nei den kommer ikke dårlig ut i testen.... litt klønete formulert av meg, men det er jo ikke test vinneren.

Selv har jeg lyst til å prøve den som komer ut best i test når snuppa er så liten, så det blir jo spennende å se hvem som kommer bra ut i år..

Min søster jobber også i barnehage og hun sier vi må altså MÅ kjøpe Reimadresser til litmainn vårres pga. at hun har erfaringer der alle som har Reimadresser kommer inn like tørre og varme etter en dag ute i all slags vær og vind. Så her hører vi på "fagfolk" og kjøper kun det beste og det dyreste! Kjøpte høst/vår dress på salg til 400,-. Synes det er veldig dyre, men passe vi på å kjøpe da de er på salg så synes jeg ikke de er så ille på pris! Salg, jeg elsker salg! [:D]

For det første - man er da virkelig IKKE dårlige foreldre om man ikke kjøper det dyreste eller "beste" merket!!
For det andre - ReimaTEC er den beste, hvis man ser bort fra prisen. Prisen drar veldig ned, fordi dette er mildt sagt jævlig dyre dresser, men jeg snakker av erfaring etter mange år i barnehage. Før ReimaTEC kom, da det kun var Reima, var jeg overhode ikke fornøyd med dem. Da tålte de ikke engang tørkeskap.
For det tredje - Når alt det er sagt, kommer jeg ikke til å kjøpe ReimaTEC dress til Sebastian første sesong i barnehagen. Rett og slett fordi når jeg sier jeg synes ReimaTEC er best, så er det til unger som er i aktivitet og beveger seg rundt omkring i barnehagen. Den første vinteren i barnehage er det svært få oktober-ettåringer som løper rundt (okei, Mie gjør sikkert det siden hun begynte å gå så tidlig, hehe), de fleste stabber og når de da får på tykke vinterklær blir det enda vanskeligere å gå. Da blir gjerne de små litt mer passive i lek utendørs. Og da holder det i massevis med andre, billigere dresser. Bare ha godt med ull under [:)]

Så til neste vinter kommer Sebastian til å få ReimaTEC av oss. Ikke denne første vinteren i barnehage.

Vel, jeg synes parkdresser fort kommer opp i samme pris uansett jeg (500lappen) så jeg ville gjerne at det skulle være bra, når jeg først skal bruke litt penger på det. Uansett om det blir 500 eller 1000kr.

Alle barnehageansatte er overbegeistret for ReimaTec, og det florerer av brukte på markedet, så :) Jeg kjøpte vår/høst dressen til ReimaTec fordi når jeg tok den på henne, så syntes jeg det var den første dressen jeg prøvde på henne, hvor jeg fremdeles følte hun hadde bevegelighet. Syntes også det hørtes kjekt ut at man kunne evt. bruke de midvinters og, med ullklær unna dressen..

Jeg er dog blitt veldig fan av bruktmarkedet, spesielt i aldre hvor ting knapt blir slitt [:)]

En venninne av meg har veldig lyst til å være anti-ReimaTec, men hun innrømmer at de dressene er faktisk veldig bra, og foretrekker det i barnehagen.. De har en tendens til å holde littegranne ekstra forhold til andre dresser..

Det må være litt "lokale forskjeller" ute å går.. Her har de færreste ReimaTec-dresser.. Men de fleste har også tre (eller flere) unger, og har ikke råd til å kjøpe dresser til 1000-1500 kroner til HVER av ungene.. I tillegg til vintersko/støvler og alt annet de MÅ ha før skole og barnehagestart..

Vi har brukt reflex (her oppe må vi forresten ha FLERE dresser, en til vinterbruk- en regndress og en høst/vårdress...) og vært kjempefornøyd med de.. Men ser jo at de kom dårlig ut i testen selv om de har ligget nær toppen mange år.. Blir sprø av alle slike tester [&:]

Har erfart at det viktigste er å investere i gode vintersko, spesielt når de er så små.. Vandtette, pustende (gjerne typ ecco eller viking (desverre, da jeg er litt anti-Merke til barn)).. Støvler blir ofte klamt og er litt tunge for bittesmå føtter..

Nå skal det jo nevnes at jeg bor i nord- på kysten-, og her kan vi gjerne ha opptil 3 årstider PR DAG, så det krever kansje litt ekstra [:D]

eg har seldt reima dresser, og dei fleste kundene var fornøyd. dei holder godt på varmen og er tørre. slitasje kommer de på alle dresser, så reima er et godt merke. Uansett hva tester og slik sier så må du helst prøve det sjøl for det er opp til hver enkel, noen unger sliter ut dressene fort mens andre kan ha dei lenge[:D] og reima dresser skal du ha vertfall ein vinter, blir det slitasje eller noe sånt på den har du bytte rett. Reima skal ta inn dressen med ein gang uten noen som helst spørsmål.

Noen som har erfaring med navigare parkdresser?
Mener jeg har sett den på reflex? Kan det stemme?

ORIGINAL: malii

innbillte meg det var de jeg hadde hørt om, men finner det ikke igjen..

Jeg kom forresten over følgende:

'Når det gjelder støvler vil jeg virkelig anbefale Dock boots, selges på OBS og er ikke spesielt dyre, men husker ikke prisen. Veldig lette og holder samtidig litt varmen i de, er ikke som vanlige gummistøvler.'

Så det kan jo være et tips å ta med seg [:)]

ORIGINAL: slinsie

'Når det gjelder støvler vil jeg virkelig anbefale Dock boots, selges på OBS og er ikke spesielt dyre, men husker ikke prisen. Veldig lette og holder samtidig litt varmen i de, er ikke som vanlige gummistøvler.'

Navigere dresser var til kampanjepris i alle landets coop buttikker for en stund siden [:)]

Mann er ikke dårlig foreldre om man kjøper en billigere dress !
Jeg synes det er kjempe dyrt for denne Reimatehc dressen men vist den kan fungere som helårs dress og i tilleg regndress så sparer man jo litt.

Skal man kjøpe: En bobledess til vinter
                      En regndress
                      En vår/høstdress
Da kann det fort bli like dyrt som feks kjøpe en dress som kan brukes hele året uansett vær  [8D][;)]. Slik tenker nå i hvertfall vi , mulig vi er hysteriske men når man bor slik til som vi gjør trenger man orntlige klær utendørs...

Har foresten kjøpt en bobledress på Kaphal og den kosta 500 kr til full pris men vi fikk den til 250 (tenkte å ha den til hjemmebruk)

ORIGINAL: Hobbit

Navigere dresser var til kampanjepris i alle landets coop buttikker for en stund siden [:)]

La du merke til hva prisen var på de da? Jeg har funnet en på nettet til 399..

jeg velger ikke reima pga merket - men pga at det er kvalitet.... ja,det koster en del , men det er også en kjempe god dress[:)] og dette har jeg erfart i de årene jeg har jobbet i barnehage...

men ser absolutt ikke på foreldre som kjøper andre dresser som dårlige foreldre....

Mie har ikke reima vår/høst dress - hun har en annen dress jeg fant til 299[:)] og vinterdressen kjøpte jeg på salg i mars/april til 50%,så selv om det er reima så kostet den ikke mye[:D]

martine sine dresser har jeg som regel alltid kjøpt på salg[:)]

La du merke til hva prisen var på de da? Jeg har funnet en på nettet til 399..

Tror den lå på runt 200-300 kr [:)]

Hvilke buttikker selger Reima egentlig ????

Hvilke buttikker selger Reima egentlig ????

her selger de den hos babyshop,barnas hus,junior...

Back
Topp