Merkefreak?!

Thejohan

Glad i forumet
Ja, er dere det?
Tenker da på mat..

Jeg spiser kun pølser og skinke fra Gilde. Hvis jeg får servert skinke på rundstykket og jeg ikke vet om det er fra Gilde, så spiser jeg det ikke.
Champagnebrusen MÅ være FirstPrice sin.

Ja, jeg er litt sånn som deg. Ost er det ikke så farlig med, men kjøttpålegg og kjøtt generelt er jeg skeptisk til!!
Er livredd for at jeg får first price pølser om jeg kjøper pølse ute på f.eks 17.mai, så det gjør jeg aldri. Hehe

veteran skrev:
neida, er ikke så fin på det ;)

Vil ikke kalle det å være fin på det, heller sær!

Er ikke opptatt av merket (selv om jeg er alt for lite flink til å kjøpe billigmerker), men jeg er så sær på kjøttpålegg at jeg stort sett aldri spiser det som man får på sånt ferdig påsmurt uansett. Jeg kan bruke maaaaange minutter på og finne riktig pakke kjøttpålegg på butikken og ofte finner jeg ingen som er bra nok!! Veldig travelt i grunnen, skulle ønske jeg kunne spise hva som helst med jeg orker ikke tanken på sånne hvite eller blanke felt på f.eks. kokt skinke! :P Dette er ca min eneste særhet i matveien da, så jeg forbeholder meg retten til og være litt sær på akkurat dette området! ;)

Ja jeg er det!! Hehe!

KUN gildepølser som er bra nok! Kun Norvegia til ost! Kun grandis og big one til pizza, kune tine melk.. Kun santa maria til taco, osv osv osv..! 

kun gilde pølser og norvegia ost.

Ja jeg er nok litt sånn. Jeg spiser kunn gilde kjøtt aldri noe first price og iallefall ikke norfjord kjøtt.
Perfekt eksempel på min særhet er at forrige uke spurte naboene om vi ville komme på grillings hos dem, jeg kjente de ikke og vet ikke hva de spiser, så jeg hadde med meg min egen grillmat
Og enn annen særhet jeg har, er at jeg ikke kan spise kaker, boller, brød osv som er bakt av folk jeg ikke kjenner, da vokser det i munn min og får ikke svelget det ned.

Ja jeg er like sær som deg. Spiser bare gilde pølser, santa maria taco ting, norvegia ost. Skinke må være gilde sin. Sjekker alltid om det er mye hvite prikker eller sånne blanke felt på skinka før jeg kjøper den..

klarer ikke tanken på firstprice tannkrem ( er jo ikke mat da, men man putter det i munnen).

kun gilde sine pølser.

kun idun ketchup. Heinz sin er et must på dolly pizza. Kan ikke ha vanlig ketchup på Mc donalds mat (da må det være mc donald sin).

Jeg ler litt anngående disse gilde pølsene. vi er litt sånn her i huset også, men er jo helt fjernt egentlig. De gilde pølsene jeg sverger til kom på jumboplasss i smakstest så jeg tenker det kanskje er på tide å gi andre leverandører en sjanse. Men når det kommer til ost er jeg ikke til å rikke, det er og blir norvegia

Jeg har mine favoritter men det går på smak og ikke på merket.
Gilde servelat er bedre enn de andres servelater, for meg.
Santa maria tex mex slår de andre merkene.
First Price sine hvitløksbaguetter er bare best.
Etc.
Hvis jeg ikke har noen favoritt så smaker jeg bare og merker jeg forskjell så bruker jeg videre den jeg likte best. Da er jeg utrolig lojal!

nei, det er jeg overhodet ikke.

Mat er mat!!

forresten så synes jeg det høres noe rart ut at du mener merkefreak og drikker first price sin champagne brus. fordi jeg forbinder merkefreak med de dyrere merkene, ikke billigmerker (Selv om det er jo en merkevare det og) Men det med skinken høres bare meget sært ut spør du meg.....

VenterNr2iMars skrev:
 Sjekker alltid om det er mye hvite prikker eller sånne blanke felt på skinka før jeg kjøper den..

hahah! Jeg og!

Miss Fat skrev:
nei, det er jeg overhodet ikke.

Mat er mat!!

forresten så synes jeg det høres noe rart ut at du mener merkefreak og drikker first price sin champagne brus. fordi jeg forbinder merkefreak med de dyrere merkene, ikke billigmerker (Selv om det er jo en merkevare det og) Men det med skinken høres bare meget sært ut spør du meg.....

Med merkefreak så mener jeg ikke de kjente og dyre merkene, nei. Men om man går etter spesielle merker på enkelte ting.

Litt kanskje..
Kjøper kun melk, fløte, osv fra Q-meieriene. Skal jeg ha melk og det ikke er Q-melk i butikken kjøper jeg ikke melk!
Kun Synnøve gulost.
Yoghurter fra yoplait.
Tacoting fra Old El Paso.
Potetgull måå være Kim's

Men driter i hvor kjøttet jeg spiser er ifra, selv om jeg selv kjenner at gilde er MYE bedre enn alt annet:-p Brus spiller det heller ingen rolle hvor er fra, samma om det er firstprice cola eller cola zero liksom..

Ja, det er jeg.  Fordi jeg er vant med det fra barndommen. 

Det er sikkert ikke noe galt med de andre produktene, men jeg har aldri kjøpt Landlord, Coop X eller FP. . 

jeg er i det store og hele kresen på mat. Wiener fra Finsbråten, grill fra gilde, salami (MÅ være JUBEL eller GULL) fra grillstad, servelat fra Gilde, ketchup fra Idun osv.

Eneste er ost fra Norvegia, men det går på smak.
Ellers så kjøper jeg det jeg har lyst på, om det er gilde, first price, santa maria eller toro!
Kunne ikke brydd meg mindre. Det er MYE fra first price som er knall godt selv om det er billig merke.

Back
Topp