Merke tøy

Occiput

Forumet er livet
Januar 2017
Junilykke 2020 ♡
Dere som har hatt barn før, finnes det en tusj man kan merke tøy med? Som ikke går gjennom stoffet, og som ikke forsvinner i vask?

Har fått låne noe babytøy, og er nødt til å få merket enten dette eller det som er vårt ;)

Skal finnes merketusj ja. Finnes også navnestempel, og klistrelapper, sol til nå er min favoritt. Men hva med å legge klærne utover og ta bilder av de du har lånt?

Merketusj får du kjøpt på panduro og søstrene grene. Veldig greit med klistrelapper også, lett å ta av og på. Vi bruker begge deler her hjemme :)

Joda, har planer om å ta bilde av det, men er så hinsides mye tøy, hahaha :P

De merkelappene; de tåler vel ikke vask..? Ser det skrives at de må tas av og på..?

De merkelappene; de tåler vel ikke vask..? Ser det skrives at de må tas av og på..?

Merkelappene som både klistres på og strykes på tåler vask :-) 60°c trur eg dei fleste tåler. Hvertfall dei eg bruker.

Merkelappene som både klistres på og strykes på tåler vask :-) 60°c trur eg dei fleste tåler. Hvertfall dei eg bruker.

Aaaah, skjønner!
Da ser jeg hva jeg gjør ;) Blir jo å merke egne klær tenker jeg.

Joda, har planer om å ta bilde av det, men er så hinsides mye tøy, hahaha :p

De tåler vask ja, mente ta de av når du skal selge/ gi tilbake. Jeg kjøper på askeladden 179kr for 120lapper tror jeg! Henger kjempegodt på tøyet, bare å klistre de på slipper stresse med å stryke;p

De KAN fjernes, men de tåler vask ja. Vi har merket alt fra klær til matbokser, sko, bamser/leker og ski. Er kun på for eksempel ullklær jeg har opplevd at det faller av. Sitter best på glatte overflater, så jeg pleier å feste den på vaskelappen, og gni litt med neggelen. Har bare opplevd et par ganger på de ca 4 årene vi har brukt disse lappene at de har falt av, og da har det vært på hjemmestrikkede ullplagg eller på klær som hadde veldig små vaskelapper så lappen ikke fikk helt plass og delvis måtte brettes rundt.

Anbefaler klistrelapper til klær som har lapp som en kan feste de på og strykelapper til klær som en må feste lappen rett på stoffet. For eksempel strikkeklær :)

Snakker om sola så skinner'n :P Dukket opp reklame på navnelapper, så da har jeg bestilt 180 stk til 99 kr :D

Back
Topp