Merke på brystpumpe?

HappyC

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Ser de har Mam brystpumpe på tilbud på apoteket nå, noen som har erfaring med denne? Hadde avent sist, men trenger ny da den kun er til de gamle flaskene

Hadde Avent sist, manuell. Kjøpt Meleda swing på salg på barnas hus nå, etter anbefaling fra to venninner som bruker den.

Avent manuell :) hadde den sist også og var helt grei!:-) billig, brukbar og lett å ta med seg :)

Er det slik at de fleste mødre bruker brystpumpe?

Trenger man pumpe? Er det forskjell på feks store og små bryster med tanke på hvilket merke som er best? Tilbud på apotek1 nå, på avent manuell og elektrisk. Gidder man å bruke manuell, er elektrisk bortkasta penger?

Trenger man pumpe? Er det forskjell på feks store og små bryster med tanke på hvilket merke som er best? Tilbud på apotek1 nå, på avent manuell og elektrisk. Gidder man å bruke manuell, er elektrisk bortkasta penger?
Takk for at du spør om alt jeg ikke visste at jeg lurte på. :)

Er vel ikke alle som har behovet for det:) jeg hadde veldig mye melk og hadde ofte brystspreng i forhold til hvor mye lillegutt tok til seg. Da var det også greit å bruke egen melk i stede for MME når mannen skulle gi flaske.
Har ikke prøvd elektrisk, men går for manuell denne gangen også:)

Tror ikke størrelsen på brystene har noe å si, men brystspreng vil du garantert ikke ha- og da er det kjekt med pumpe. Mitt tips er å kjøpe en og heller la være å pakke den ut av esken før du trenger den (så kan du bytte den). Jeg brukte min jevnt sist. Kjekt å pumpe hvis man skal bort noen timer / ha barnevakt eller får spreng eller antydning til betennelse. Pumpe er også kjekt å ha hvis du blir veldig sår, og ikke klarer å legge baby til brystet. Da kan du pumpe og gi på flaske. Ofte er det også sånn at bebis får én favorittpupp, og da kan du pumpe den andre :)

Jeg fikk litt lite ut av den manuelle sist gang, så lånte meg til slutt en elektrisk. Fikk ikke nok ut av den manuelle rett og slett, så ble sittende lenge uten stor effekt. Men med elektrisk... Ja, Da ble det fart på sakene. Venninnen min kommer langt med manuell, for der kommer melka mye kjappere. Så det er nok litt individuelt.

Jeg fikk litt lite ut av den manuelle sist gang, så lånte meg til slutt en elektrisk. Fikk ikke nok ut av den manuelle rett og slett, så ble sittende lenge uten stor effekt. Men med elektrisk... Ja, Da ble det fart på sakene. Venninnen min kommer langt med manuell, for der kommer melka mye kjappere. Så det er nok litt individuelt.
Frister litt å evt bare kjøpe elektrisk da, men koster jo litt... Takk for gode svar :)

Frister litt å evt bare kjøpe elektrisk da, men koster jo litt... Takk for gode svar :)
På jollyroom.no har de brystpumpe (manuell) til under 100 kroner. Du kan jo kjøpe/prøve den først. Så vet du hvordan manuell er. Om du får bra fart på den, så trenger du ikke ruinere deg på en elektrisk vettu.

Syns automatisk var veldig praktisk sist, hadde liksom en hånd ledig. Spørs jo litt hvor mye man kommer til å bruke den, likte å ha med flaske når vi skulle ut osv og syns det var fint å ha klart til pappa hvis babyen måtte ha melk når jeg var opptatt. Så investerte derfor i elektrisk, men om man har tenkt å amme i de fleste situasjoner og ikke tror man kommer til å pumpe noe særlig er det nok like greit med en billigere variant :)
Vi hadde Medela, men gutten vår drakk bare av avent-flasker, så hadde vært mer praktisk om alle disse merkene hadde vært kompatible ;) kjøpte derfor fryseposer til morsmelk og pumpet som regel i de, og hadde en liten kjølebag med et par poser oppi på tur, og flaska ved siden av :)

Jeg ville anbefale deg med å vente til etter du har født og du ser behovet med å kjøpe pumpe. På sykehuset kan du få låne pumpe mens du er der, noe som kan være til kjempe god hjelp i starten av amminga dersom du sliter å komme i gang og/eller dersom du blir sår. Når du pumper får du ikke presset rett på brystvorten sånn som når du ammer så det avlaster litt.

De aller fleste apotek og mange barnebutikker(barnas hus, barn og utstyr etc) selger brystpumper så går fint an å stoppe å kjøpe på vei hjem får sykehuset feks leker evt få noen til å gjøre det for deg;).

Måtte selv stoppe innom apoteket å kjøpe pumpe når jeg hadde fått førstemann;). Jeg tok keisersnitt med førstemann og det er noe som kan føre til at det tar lenger tid før melkeproduksjonen starter. Det som reddet amminga mi var nesespray jeg fikk på sykehuset og litt avlastning med pumpe de dagene jeg var veldig sår. Når det er sagt ble pumpa ikke brukt etter at amminga var godt etablert:). Jeg kjøpte medela swing elektrisk og var fornøyd med den,men har ikke prøvd andre enn den de hadde på sykehuset da så har ikke noe å sammenligne med.

Har selv kontrakt avent, manuell og elektrisk. Førstemann var et matvrak, så jeg pumpa mye når han ikke ammet for å lagre opp reserveflasker. Så for meg var pumpe gull verd, både for å fylle opp lagrene, men også for å avlaste meg selv litt så pappan kunne bidra mer med mating også.

Medela's er toppers etter min mening. Har hatt den i snart 9 år. Brukt masse de tre gangene jeg ammet. Går både på strøm og batterier. En kan justere hvor fort den skal pumpe, noe man ikke kan med manuell.

Medela's er toppers etter min mening. Har hatt den i snart 9 år. Brukt masse de tre gangene jeg ammet. Går både på strøm og batterier. En kan justere hvor fort den skal pumpe, noe man ikke kan med manuell.
Det høres bra ut. Da er jeg glad det er den jeg har kjøpt.

Last edited:
Back
Topp