Mer og mer sykdom, klikker snart

Masemamma 2009/2011

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
Januarskatter 2015
VIP
Endte opp på legevakta idag. Uvi'en er litt bedre, men har fått sår i spiserøret eller magesår. Noen som har erfaring med dette?
Er så vondt:(

Sent from my iPhone using BV Forum

Uff høres ikke godt ut :/ ingen erfaring med det,men masse god bedring hvertfall!

Legevakt runde nr 2. Blir sendt på sykehus for å få smertestillende gjennom natta. Kunne blitt på legevakta hele natta å fått smertestillende her og, men kun en hard og grusom seng samt at jeg håper jeg kanskje kan få noen undersøkelser på sykehuset imorgen.
Legen er ikke bekymret for noe akutt, men han vet ikke hva det er for noe som fører til konstante smerter og mente at jeg iallefall kunne få bedre smertelindring. Fikk 2 sprøyter for en time siden, det hjalp en god del. Godt å få tatt toppen av smertene
Sorry for all klagingen min:(

Har hatt magesår i flere år. Nå går det aldri helt bort. Hadde en periode for 2 år siden hvor det begynte å blø og jeg kastet opp blod. Legene ville sy igjen men jeg ville ikke operere (sykehusskrekk!) og vi behandlet med medisiner. Nå er det forholdsvis ganske bra. Jeg reagerer på paracet og alkohol. Ellers går det meste bra. Kan gjøre litt vondt på natta innimellom. Jeg går på nexium hele tiden men tør ikke gå på det i svangerskapet. Har du tatt gastroskopi? Eller tror de det er magesår? Hos meg vises det ved en litt brennende eller sviende smerte øverst i mellom gulvet. Er definitivt værst når jeg ligger (på kveldstid/ natta).

Er sviende og trykkende smerte rett under brystbenet og også ned mot navelen. Konstant smerte.
Legevakt mannen skjønner ikke hva det er og mente jeg bare kunne bli her over natta å få smertestillende, men da ville jeg heller være på sykehuset over natta- for der kan jeg jo undersøkes eller henvises til undersøkelse av leger som kan noe om dette.
Har du vondt hele tiden på det verste? Og har du sånn konstant sulthetsfølelse som ikke kan bli stilt(har ingen matlyst, men hjelper ikke å spise- blir egentlig bare værre)

Masse god bedring, høres ut som du har masse smerter. Håper de finner ut hva det er for noe

Er sviende og trykkende smerte rett under brystbenet og også ned mot navelen. Konstant smerte.
Legevakt mannen skjønner ikke hva det er og mente jeg bare kunne bli her over natta å få smertestillende, men da ville jeg heller være på sykehuset over natta- for der kan jeg jo undersøkes eller henvises til undersøkelse av leger som kan noe om dette.
Har du vondt hele tiden på det verste? Og har du sånn konstant sulthetsfølelse som ikke kan bli stilt(har ingen matlyst, men hjelper ikke å spise- blir egentlig bare værre)

Usikker på om det var skrevet til meg men svarer alikevel. Jeg har ikke konstante smerter nå men når magesåret har vært på det værste så har smerten vært konstant. Det er også vanlig å det med sulten som du beskriver. Hos meg måtte jeg holde meg unna brus, syrlige ting, sterk mat, alkohol, paracet når det har vært på det værste. Hatt perioder jeg ikke klarte å sove på nettene Pga smertene. I noen uker satt jeg skrått og sov. Men jeg er mye bedre nå etter år med nexium, og holder meg for det meste unna alkohol og vanlig paracet/ibux. Men er perioder jeg kjenner det mer enn andre.

Trening (overdreven) og stress kan også gjøre det værre.

Usikker på om de vil ta gastroskopi når man er gravid men det er vel den eneste ordentlige undersøkelsen man kan ta. Påvises en magesår-bakterie så får man en trippel kur med antibiotika.

Back
Topp