Mer mme

Nora89

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Hvordan forbereder dere måltider? Vi koker vann og heller rett mengde på flaskene og setter i kjøleskapet. Varmer flaska og heller i pulver når hun er klar for mat. Men helsesøster mente at jeg måtte koke vann hvert måltid. Da kan jeg jo aldri gå ut av huset og mini kommer jo til å hyle lenge når hun er sulten :/
har lest et sted at man kan ha kokt avkjølt vann 24t i kjøleskap, men hs var ikke enig :p

Skulle komme innom helsestasjonen imorgen å hente et skriv om mme.

Hvordan forbereder dere måltider? Vi koker vann og heller rett mengde på flaskene og setter i kjøleskapet. Varmer flaska og heller i pulver når hun er klar for mat. Men helsesøster mente at jeg måtte koke vann hvert måltid. Da kan jeg jo aldri gå ut av huset og mini kommer jo til å hyle lenge når hun er sulten :/
har lest et sted at man kan ha kokt avkjølt vann 24t i kjøleskap, men hs var ikke enig :p

Skulle komme innom helsestasjonen imorgen å hente et skriv om mme.
Vi gjør som deg :) jeg er uenig med helsesøster..

Vi gjør som deg :) jeg er uenig med helsesøster..
Jeg har det kokte vannet på termos. Og har litt på flaskene.
Tar jo lang tid å avkjøle hvis man skal ha nykokt hver gang...
PS hvis jeg heller rett mengde på flaskene kokende er det fordampet noe når de er avkjølt ...

Sniker, hatt flaskebarn. Hadde kokt avkjølt vann på sterile flasker i kjøleskap ferdig oppmålt mengde. Varmet i mikro. Pulver i. Riste. Ferdig.

Du får hilse helsesøster og si at på riksens melkekjøkken lager de ferdig melken i flasker og har i kjøleskap i 24 timer (dette skal man altså IKKE gjøre, men de gjør det der)

Sniker, hatt flaskebarn. Hadde kokt avkjølt vann på sterile flasker i kjøleskap ferdig oppmålt mengde. Varmet i mikro. Pulver i. Riste. Ferdig.

Du får hilse helsesøster og si at på riksens melkekjøkken lager de ferdig melken i flasker og har i kjøleskap i 24 timer (dette skal man altså IKKE gjøre, men de gjør det der)
Jeg fikk høre av en sykepleier på nyfødt intensiv avd at man fint kunne lage mme ferdig og ha det i kjøleskapet i 12 timer og bare varme opp den mengden man skal ha. Så jeg lager jeg flasker 2 ganger om dagen slik at det alltid er ferdige flasker i kjøleskapet som bare varmes i mikroen:)
Ellers hadde jeg gått fra vettet hvis jeg skulle ha kokt vann, kjølt ned så blanda og gitt mini hadde tatt alt for lang tid.

Godt å høre at jeg ikke er helt på tur. Sambo sa at de hadde ferdig mme når de blanda opp flaske på sykehuset også, jeg så dem aldri lage det :p så da må jo kokt vann på sterile flasker være ok :)

Det var merkelig av helsesøster å mene:o når melk holder seg i kjøleskap, så må da iallfall kokt vann holde! Jeg koker vann og fyller to flasker helt fulle, så heller jeg bare over på tom flaske når hun skal ha. Kun for å spare plass i kjøleskapet:P når hun skal ha mer i flaskene kommer jeg til å fylle hver enkelt flaske å ha i kjøleskapet:) putter i mikro og har i pulver. Ute tar jeg med termos med varmt vann i tillegg, i tilfelle det ikke finnes mikro i nærheten:)

Godt å høre at jeg ikke er helt på tur. Sambo sa at de hadde ferdig mme når de blanda opp flaske på sykehuset også, jeg så dem aldri lage det :p så da må jo kokt vann på sterile flasker være ok :)
På Ahus hadde de ferdigblandet NAN i kjøleskap :) stod åpnet der inne og.. Tror endel helsesøstre etc overdriverm:)

Koker vann i gryte,lar d stå og varmer opp på komfyren:p merkelig av helsesøster..du gjør d rett:)

Back
Topp