Mer hoven i en fot

Mammadrømmen

Glad i forumet
Aprilbarna`15
Jeg har i noen uker nå slitt med en del vann i hender og føtter, og jordmor har fulgt opp med hyppig måling av blodtrykk og urinprøver.

Men de siste dagene nå har høyre fort blitt en god del mer hoven enn den venstre, det gjør litt vondt i den (på innsiden og oppå fotbladet) og jeg får dype og langvarige merker når jeg trykker fingeren på foten.

Er dette normalt? At den ene er mer hoven liksom?
Samboer er bekymret og mener det absolutt ikke der bra ut.

Er du rød og varm på den i tillegg eller er den bare mer hoven? Du kan jo ringe legevakten og høre hva de mener evt.

Jeg mener at jeg også var mer hoven i det ene benet enn det andre. Men følg med på farge og smerter, blir det verre å du ta kontakt med legevakta. Kanskje du skulle ringt ned? Og ligg med bena høyt.

Nå som du har kommet så langt i svangerskapet så anbefaler jeg at du kontakter føden.
De kan ta en vurdering på om det blr sjekkes opp :)

Jeg mener at jeg også var mer hoven i det ene benet enn det andre. Men følg med på farge og smerter, blir det verre å du ta kontakt med legevakta. Kanskje du skulle ringt ned? Og ligg med bena høyt.
Nå som du har kommet så langt i svangerskapet så anbefaler jeg at du kontakter føden.
De kan ta en vurdering på om det blr sjekkes opp :)

Takk for svar!
Jeg har ligget med foten høyt i hele kveld, den er ikke lengre så vond som før i dag. Skal se an til i morgen nå, å evt ringe føden da.

Jeg har i noen uker nå slitt med en del vann i hender og føtter, og jordmor har fulgt opp med hyppig måling av blodtrykk og urinprøver.

Men de siste dagene nå har høyre fort blitt en god del mer hoven enn den venstre, det gjør litt vondt i den (på innsiden og oppå fotbladet) og jeg får dype og langvarige merker når jeg trykker fingeren på foten.

Er dette normalt? At den ene er mer hoven liksom?
Samboer er bekymret og mener det absolutt ikke der bra ut.

Hei!
Ikke for å skremme deg, men ta deg en tur på legevakta. Min venstre for hovent opp i uke 25 og det viste seg at jeg hadde fått blodpropp i lysken. Jeg trodde at det var et helt vanlig gravidsymtom med en hovent fot, heldigvis ringte samboeren min legevakta og vi fikk beskjed om å komme på sjekk. Det er svært skjeldent at det skjer, men absolutt vert å sjekke! Lykke til!

Hei. Hvordan er det med foten i dag? Er den fortsatt like hoven?

Hei :-) Nei, i dag har jeg tatt det med ro og sittet med foten høyt så mye som mulig, så den er bare normal hoven nå. Har litt vondt i den, men det er mulig det er fordi jeg har litt trange sko for tiden :-P Har tatt på støttestrømper, og bestemt meg for å avvente hvis det ikke blir verre og bestille legetime på mandag.

Hei :-) Nei, i dag har jeg tatt det med ro og sittet med foten høyt så mye som mulig, så den er bare normal hoven nå. Har litt vondt i den, men det er mulig det er fordi jeg har litt trange sko for tiden :-P Har tatt på støttestrømper, og bestemt meg for å avvente hvis det ikke blir verre og bestille legetime på mandag.
Så bra den ikke har blitt værre. Det høres ut som en fornuftig plan :-)

Back
Topp