Mer gulp av ammete

Smimzy

Elsker forumet
Desemberskatter 2016
Marsipanene 2019
Har en liten en som har begynt og gulpe mer, eller, mer og mer, han gulper sjeldent og hvis det kommer så er det stort sett fordi vi har skiftet bleie litt for raskt etter amming, eller en rap som ikke kom opp. Snakk om maks en teskje i mengde.

Begynte og drikke ammete i går for og få opp produksjonen litt, og synes lille har gulpet oftere enn før. Kan det ha en sammenheng?

Nå har han hatt en slik dag med mer gulp enn normalt før også, uten at jeg drakk ammete, så det trenger ikke være noe annet enn at sånn er det, men vil gjerne høre om noen andre har hatt samme erfaring.

Nei, det har ingenting å si; ammete er bare te. ;)
Det som funker for å få opp produksjonen er å amme ofte, hud mot hud, nattamming og evt. pumping. :)

Kanskje produksjonen din har økt såppas at han gulper mer fordi han får mer melk? :-)

Noe er det iallefall, for han spiser mye kortere også nå. 10-20min nå i motsetning til 30-40min før.
Jeg er usikker altså. Har aldri forsøkt ammete selv, men skulle ikke tro det burde ha noe å si. Kanskje høre med helsesøster? Noen gulper jo mer enn andre, men det er vanskelig å si hva som kan gjøre at det plutselig forandrer seg slik også. Noen har jo refluks, men da har man det fra start av da.

Var kun den ene dagen han gulpet oftere og mer enn vanlig. Han er 6uker i morgen. Drakk kun ammete den ene gangen, og nå tørr jeg ikke prøve igjen. Nå skal det sies at gutten har vært "vanskelig" siden da, med amming oftere, mye luft i magen og generellt sett dårlig humør på ettermiddagen/kveldene. Nettene har vært tilbærmet normale. Kanskje økedøg i samme slengen?

Back
Topp