Mer bæsjeprat :eek:

Marian87

2012❤️2016❤️2020❤️2023❤️
Aprillykke 2016
September 2012
Junilykke 2020 ♡
Jepp, jepp! Som alle gode småbarnsmødre er man nok litt usedvanlig opptatt av bæsj om dagen, håper det gir seg når man skal ut i arbeidslivet og treffe folk uten småbarn igjen :p
Anyway...snuppa har jo spist grønnsaker i over en måned nå, og fått velling i snart 3 uker og bæsjen har vært brun og guffen i ukesvis. Men de siste 3 dagene har det plutselig gått tilbake til tynn, kornete og gul/grønn mm-bæsj igjen :confused: :eek: Er ikke det litt rart? Skal nevnes at vi nå har kutta ut sviskene som hun har fått kontinuerlig hittil, fordi hun plutselig ikke trengte det lengre. Kan det være at sviskene har farga bæsjen brun og at når hun nå bare får grønnsaker og velling så er den blitt "babybæsjete" igjen??? Eller er hun dårlig i magen??? Litt frustrerende for endelig hadde hun fått en konsistens på bæsjen slik at det ikke lakk fra bleiene mer, men nå er vi tilbake der igjen med lekasjer og klesskift o_O
Noen som har erfaringer eller tanker omkring dette???

Her varierer det mellom purebæsj og litt fastere bæsj - alt etter hva hun spiser. Fargen er som regel brun - brun/svart, men gultot f.eks gjør den lysere. Vi hadde en og en halv uke med diare i bleien og da vart den grønn/gul og slimete. Når hun spiser lite fast føde så blir den mer flytende med grafs i. Hadde nok ikke trodd jeg skulle skrive en avhandling om bæsj for en tid tilbake ;-p

hmmm, kanskje det er en slags diarè da...men er ikke mer enn 1-2 bleier om dagen.
Snodig hvilket forhold man har til bæsj når man har baby :p

Haha, får ett helt annet forhold til bæsj når man har fått barn enn det man hadde før man fikk små i huset:p Kan nok ha noe og si når du har kutta ut svisker, kan jo tenkes det har gjort bæsjen mørkere..

Emmeth sin bæsj varierer mellom og være mørke/lysebrun deigete bæsj til og være gul kornete bæsj, selvom han får det samme og spise, kanskje det kommer ann på hvilken mengde av mm de får? Han bæsjer en gang om dagen!:D

Er det noen fasit på hvordan bæsjen skal være egentlig? Alt som kommer ut fra vesla tar jeg for å være normalt og tenker ikke så mye på det (så sant det ikke er knallhardt eller helt flytende). Tror det er et bredt spekter innenfor konsistens og farge.:) Men asså.. Hvem har lik bæsj hver dag da... :rolleyes:

Hvis hun har drukket mer mm eller mme enn hun gjorde før så kan bæsjen bli grønn og gul igjen:-)
Det samme skjedde her når hun ikke fikk så mye smaksprøver, men bæsjen hennes har aldri vært brun, bare grønn i litt fastere konsistens:-)

Hun får jo bare mer og mer fast føde, så syntes det var så rart at det var blitt sånn flytende igjen. Og litt frustrerende pga alle klesskiftene :p :eek: Men magen tåler jo tydeligvis vellingen så da kjører vi på med mer mat her i gården :p :D Kanskje det bare var sviskene som farga den brun :laughing002

Er det noen fasit på hvordan bæsjen skal være egentlig? Alt som kommer ut fra vesla tar jeg for å være normalt og tenker ikke så mye på det (så sant det ikke er knallhardt eller helt flytende). Tror det er et bredt spekter innenfor konsistens og farge.:) Men asså.. Hvem har lik bæsj hver dag da... :rolleyes:
hahaha, nei, studerer jo ikke akkurat min egen nr 2 :p Snodig det der å bli så opphengt i "hvordan den skal være" på henne da :eek:

hahaha, nei, studerer jo ikke akkurat min egen nr 2 :p Snodig det der å bli så opphengt i "hvordan den skal være" på henne da :eek:

Den har jo en del å si på hvordan hun har det, så det er ikke noe rart synes jeg:-)
Sikkert sviskene da ja:-)

Hahahahha... Hæ, gjør du ikke?:p
Neida, men bæsj og tiss har noe å si om hvordan der fungerer lenger opp i systemet. Og siden hun ikke kan si noe om saken selv, så må man analysere bæsjen for så å gjøre seg opp en mening om hun f.eks tåler maten eller ikke.
Når vi prøvde med glutengrøt tidligere fikk vesla mosegrønn og seig bæsj. Da sa mamma at så grønn bæsj kunne være tegn på at barna har hatt mageknip eller fått for mye å spise.

Neida, men bæsj og tiss har noe å si om hvordan der fungerer lenger opp i systemet. Og siden hun ikke kan si noe om saken selv, så må man analysere bæsjen for så å gjøre seg opp en mening om hun f.eks tåler maten eller ikke.
Når vi prøvde med glutengrøt tidligere fikk vesla mosegrønn og seig bæsj. Da sa mamma at så grønn bæsj kunne være tegn på at barna har hatt mageknip eller fått for mye å spise.

Det visste jeg ikke, men vesla her har hatt grønn bæsj nesten hele tiden synes jeg.

Arian hadde en lang periode hvor det gikk mange dager mellom hver gang han bæsjet. Bæsjen var da gul/lysebrun når den kom. Siden lørdag har han imidlertid hatt mange bæsjebleier daglig, og bæsjen har vært grønn og kornete. Han ser ikke ut til å plages med magen, men er det vanlig/normalt? Han har fått sutte litt på eple/pære siste dagene, men han får jo ikke store mengdene, så det skal vel ikke ha noe å si?

Det visste jeg ikke, men vesla her har hatt grønn bæsj nesten hele tiden synes jeg.
Her også, men det er mange forskjellige grønnfarger, og denne var skikkelig klar mørkegrønn.
Sikkert ikke så mye å tenke over aå lenge de virker fornøyd. So what om de spiser litt mye et måltid? ;)

Her også, men det er mange forskjellige grønnfarger, og denne var skikkelig klar mørkegrønn.

Sikkert ikke så mye å tenke over aå lenge de virker fornøyd. So what om de spiser litt mye et måltid? ;)

Sikkert:-)

Arian hadde en lang periode hvor det gikk mange dager mellom hver gang han bæsjet. Bæsjen var da gul/lysebrun når den kom. Siden lørdag har han imidlertid hatt mange bæsjebleier daglig, og bæsjen har vært grønn og kornete. Han ser ikke ut til å plages med magen, men er det vanlig/normalt? Han har fått sutte litt på eple/pære siste dagene, men han får jo ikke store mengdene, så det skal vel ikke ha noe å si?
Kun bittesmå smaksprøver her og også variasjon i avføringen her også. Tror det er innenfor normalen altså :-p

Det samme sier min mamma, at grønn bæsj er mageknip-bæsj :eek: Og den ER grønn nå, men ungen er strålende blid som ei sol så det plager henne ikke noe iallfall :)

Kun bittesmå smaksprøver her og også variasjon i avføringen her også. Tror det er innenfor normalen altså :-p
Godt du tror det! ;) Håper det stabiliserer seg mer igjen snart!

Ja, sant det.... ;)

Det samme sier min mamma, at grønn bæsj er mageknip-bæsj :eek: Og den ER grønn nå, men ungen er strålende blid som ei sol så det plager henne ikke noe iallfall :)
Da jeg hører vi på mammaene våre..;) Men om hun ikke ser til å ha plager, så har hun kanskje spist litt mye.. Samme som her det.;) Men jeg syns bæsjen her var grønnere ved kun mme-kost, enn nå som hun spiser grøt og GRØNNsaker. Ahaaaa! Der har vi forklaringa på den saken...:p;):D:):rolleyes::oops:

Back
Topp