Menyen i dag da

her blir det koteletter med grønnsaker og poteter[:)]

ORIGINAL: spire 1

Nå fikk jeg skikkelig lyst på pannekaker med bacon og ertesuppe også [:)] Men har allerede kjøpt inn til middag, så her blir det stekt ris..
Hmmm, kanskje pannekaker i morgen gitt[:D]

Hvordan lager du stekt ris? Og blander du inn ulike ingredienser i den? Alltid lurt på det. Har så lyst på kinamat for tiden, men alle restaurantene i nærheten er borte, byttet ut med nye fancy varianter. Savner kinaen... Aner ikke hva det blir til middag i dag. Sitter og vrir hjerne i håp om at en kjempeidé skal dukke opp. Pannekaker blir det ikke i dag da vi meste sannsynlig blir 5 til middag (tar så lang tid å steke). Har lyst på ris, men er lei kylling og kommer ikke på noe særlig å ha til. Hmmm...vanskelig dette i dag...

Jeg har bare lagd det 2ganger, og det fordi at det er ris igjen fra middag dagen før.
Men jeg tar en vanlig kjele med olje og "steker" grønnsaker først. Så tilsetter jeg risen så den blir varm. Mens den blir varm, steker jeg noen egg, deler opp de og tar de i kjelen med risen og grønnsakene. Kjøtt bruker jeg bare bog-skinke og steker, så tar jeg det i kjelen også.
Bare husk å ha nok olje og rør ofte, slik at det ikke setter seg fast[:)]

Ellers kan du sikkert finne på noe selv også[:D]

Hmmmm, det har jeg ikke tenkt på[8|][:D]
Men kikoman er jo godt da[:)] Funker sikkert det også

Vet ikke hva det blir idag jeg. Samboeren jobber sent, så må spise alene :( Noe forslag til noe raskt og enkelt å lage? :)

åå nå fikk jeg lyst på klubb og duppe!!!!!!!!!!!!!! herregud det er det lenge siden jeg har spist!!!!!!!!!!
men det blir kalkunpølser med lompe her fordi sambo skal ikke ha mat så da gidder jeg ikke lage middag

i dag hadde vi orientalsk gryte med kjøttdeig og ris og ikke minst frokostryndstykker til. nam. men har egentlig lyst på wok. tror jeg får ta det i morgen eller til kvelds. jaja.

samboern har laget middag i dag:) Akkurat ferdig nå, og det ble marinert kalkunbryst med ris og saus[:D]

Da ble det hjemmelaget potetmos, fiskekaker, råkost og remulade...ikke værst[:D]

Fiskeboller i hvitsaus .. nam,nam ..

Back
Topp