Meny vs Rema1000

Nugatti

Glad i forumet
Hvordan er egentlig prisforskjellen på disse butikkene??

Jeg tenker på trumf på meny, first price produkter osv osv.

Rema har lave priser, men er det så mye billigere som alle skal ha det til??

Eller andre butikker derimot.. Hvem butikk ville du valgt ut ifra prisen????

handler bare på rema jeg...  får sjokk om jeg handler på andre butikker...  sinnsykt dyrt.. om jeg da handler samme tingene sånn ca.
om jeg trenger noe ekstra de ikke har på rema, så stikker jeg innom ica...ferskvare og sånt...

Vet ikke helt med meny, men det hender vi handler på spar i stedet for rema 1000 som vi vanligvis gjør og vi får stort sett alltid bakoversveis. Det blir virkelig myyyyyye dyrer på Spar. KOmmer sikkert litt an på hva man handler, men for oss lønner det seg absolutt med Rema. Rema har jo Landlord som er et billigmerke på linje med first price.

Synes også det er forskrekkende dyrt..

Synd de ikke har ferskvare på rema og bleieavtale på libero[:)]

Har ikke Meny i nærheten - men jeg føler alltid at jeg får mer for pengene hos Rema1000 enn i andre butikker.

ORIGINAL: lettliva*5 barnsmor*

jeg handler mest på Kiwi jeg...

Trodde Kiwi var en sånn dyr butikk også jeg[8|]

Vanlig handel gjøres stort sett på REMA1000, er nærmeste matbutikk + at alle som jobber kjenner oss igjen og er veldig blide og kozlie[:D]
Meny har jo DEN knallgode varmdisken og utvalg av kjøtt og deilig hjemmelaget salater, så er det noe spesielt som middag eller andre gode tilbud de kommer med, handler vi der, lik linje med EUROSPAR[:D] Også har jeg jo såklart TRUMF-kort[:D]

Handler nesten bare på rema 1000, hender jeg handler på ica el obs hvis de har noen spesielle tilbud. Bleiene er billigere på rema selv om de ikke har bleie avtale, og barnemat glassene og pure skiller flere kroner fra rema til de fleste andre butikkene.

Syntes meny og helgø er de dyreste plassene å handle[:)]

Handler på Rema helt klart.. Kan handle for en uke der og enda havne under 1000 lappen.. Meny eller spar har veldig gode ferskvaredisker da, så kan hende vi går der til helga og kjøper noe godt å lage på lørdag feks.. eller om de har spesielle tilbud..[:)]

ORIGINAL: Kakebit

Rema er billig, men meny har veldig bra utvalg, men dyrere varer. Syns jeg da.

Handler mest på Rema, siden jeg sjøl jobber der[:D] Men innrømmer at jeg handler ofte andre steder hvis det er tilbud eller lig...

ORIGINAL: Snuppe*mor*

ORIGINAL: Nugatti

Bruker også Kiwi, er en av de billigste butikkene faktisk, for vårt bruk.

Når det gjelder First Price (og sikkert andre billigmerker) er det visst slik at butikkene tar inn varer fra max 2-3 ulike produsenter, så finner du First Price-vare i hyllen blir den produsert av samme produsent som en av de dyrere variantene. Eks på Kiwi får du Jarlsberg, Norvegia og Synnøve Finden gulost i tillegg til First Price sin. Da kommer First Price fra en av de tre andre produsentene. Det er Synnøve Finden som lager First Price-osten. Fikk vite det av en som jobber som salgssjef i FP. SÅ ikke alltid at billigmerkene er så mye dårligere kvalitet enn originalene[;)]

Dette var nytt for meg[:)] Jeg synes også rema er den billigste, men for å slippe og reise inn til byen for å handle og slike ting samt at jeg bruker bleieavtale og trumf på kiwi håper jeg at jeg sparer litt på å handle der.

Tror at jeg skal handle en gang på kiwi, en gang på rema og se hvem som er den rimeligste[:)]

Ellers så passer jeg på tilbud.. Har litt penger på en sparekonto så jeg kan kjøpe litt. For eksempel nå så er det 40% på all mat fra findus på ica nær så da handler vi inn litt der også sparer vi noen penger på det[:D]
Sist det var sånn så handlet vi så mye mat at vi hadde miiddag i godt over 2 uker etterpå..

ORIGINAL: SelinesMam

de har bra tilbud på enkelte varer av og til på meny, så hamstrer inn der av og til, og kjøper ofte ferskvarer som kjøtt/fisk der.
Ellers handler jeg som regel på rema 1000, myyye billigere

Vi handler stort sett bare på Rema, men hadde det vært ICA super el MAXI her hadde vi handlet der isteden. De har senket massevis av varer til rema nivå og under, så om du er litt bevist på hva du handler, kan du spare en del der [:D]

Rema 1000

ORIGINAL: Snuppe*mor*

ORIGINAL: Nugatti

Bruker også Kiwi, er en av de billigste butikkene faktisk, for vårt bruk.

Når det gjelder First Price (og sikkert andre billigmerker) er det visst slik at butikkene tar inn varer fra max 2-3 ulike produsenter, så finner du First Price-vare i hyllen blir den produsert av samme produsent som en av de dyrere variantene. Eks på Kiwi får du Jarlsberg, Norvegia og Synnøve Finden gulost i tillegg til First Price sin. Da kommer First Price fra en av de tre andre produsentene. Det er Synnøve Finden som lager First Price-osten. Fikk vite det av en som jobber som salgssjef i FP. SÅ ikke alltid at billigmerkene er så mye dårligere kvalitet enn originalene[;)]

Det er helt sant. Og ifølge en Gilde-ansatt som er en bekjent av min mor så kommer f.eks Coop-kjøttdeigen fra Gilde. Så hvorfor kjøpe den orginale Gilde-kjøttdeigen dersom Coop sin er fra samme produsent...?

kiwi og rema, spar kan gå ann... men ikkje meny! bare hvis eg ska ha varmmat....

Handle på rema.. billigst der, også har dem ferskvaredisk der.. hender æ handle på coop obs, men du steike korr dyrt det e der...

Back
Topp