Meny lanserer brød med larver.

Nei, frister lite :yuck:

De fleste av oss har spist biller i laaaaang tid allerede. E904 og E120 er laget av biller, og finnes i blant annet godteri og leppestift.
Så, ja, dette kan jeg helt fint spise. Vi får i oss MYE som de fleste garantert ville blitt kvalme av, hvis de visste mer.
F.eks. MUK, pølser, ja også de berømmelige E-stoffene da. ;)

Nei takk!
Påstår at man må spise mer insekter for å Mette jordas befolkning...de baker jo bare flere brød-og tilsetter larver...
for å si det sånn, jeg kommer til å leve et «egoistisk» liv, uten insekter i maten:hilarious:

Nei. Og trur ikke jeg hadde fått barna til å spise det heller. De er livredde biller begge to( merkelig nok er ikke vi voksne det). Men jeg er 100% sikker på at svigermor kommer til å kjøpe noe sånt. Hu klarer sjeldent å la være å kjøpe ting det står nyhet på.

Nei. Og trur ikke jeg hadde fått barna til å spise det heller. De er livredde biller begge to( merkelig nok er ikke vi voksne det). Men jeg er 100% sikker på at svigermor kommer til å kjøpe noe sånt. Hu klarer sjeldent å la være å kjøpe ting det står nyhet på.

Høres ut som en merkelig logikk, vet barna dine hva brødet består av? Det er klart at om mamma står og sier "nå skal vi spise brød med LARVER... OIOIOIOIOI" så får barna bakoversveis og store pupiller. Om du setter ei brødskive på bordet og sier god apetitt med et godt lag nutella på så tviler jeg på at barna dine sier "ehm, nei takk".

Larve eller ku, nøtter eller havre - protein er proteiner. Du smaker ikke insektene, de er malt opp og blitt en del av melet som skaper selve brødet. Du spiser ikke et insekt, du spiser proteiner, karbohydrater og sukker. Jeg forstår ikke hvorfor folk skaper seg sånn, lurer litt på om det er manglende forståelse for hva mat egentlig er? Det er jo bare kjemikalier satt sammen til et ferdig produkt som ofte stekes i ovn eller på panne, ev. kokes eller forberedes rått. Insektene avles opp 100% sterilt, fores med 100% kontrollert kilde og er svært energieffektive. Ikke må griser leve livene sine i grusomme båser, ikke må kyr sendes på landevegen 100vis av kilometer for å bli biff, ikke må sauen ligge med brukne bein i fjellet for at vi skal lage mat av de. Jeg synes ideen er flott og har ingen ting i mot å spise det. Vi spiser brød med gulrot og rosin, hvorfor ikke oppmalt protein?

Høres ut som en merkelig logikk, vet barna dine hva brødet består av? Det er klart at om mamma står og sier "nå skal vi spise brød med LARVER... OIOIOIOIOI" så får barna bakoversveis og store pupiller. Om du setter ei brødskive på bordet og sier god apetitt med et godt lag nutella på så tviler jeg på at barna dine sier "ehm, nei takk".

Larve eller ku, nøtter eller havre - protein er proteiner. Du smaker ikke insektene, de er malt opp og blitt en del av melet som skaper selve brødet. Du spiser ikke et insekt, du spiser proteiner, karbohydrater og sukker. Jeg forstår ikke hvorfor folk skaper seg sånn, lurer litt på om det er manglende forståelse for hva mat egentlig er? Det er jo bare kjemikalier satt sammen til et ferdig produkt som ofte stekes i ovn eller på panne, ev. kokes eller forberedes rått. Insektene avles opp 100% sterilt, fores med 100% kontrollert kilde og er svært energieffektive. Ikke må griser leve livene sine i grusomme båser, ikke må kyr sendes på landevegen 100vis av kilometer for å bli biff, ikke må sauen ligge med brukne bein i fjellet for at vi skal lage mat av de. Jeg synes ideen er flott og har ingen ting i mot å spise det. Vi spiser brød med gulrot og rosin, hvorfor ikke oppmalt protein?
De hadde kanskje spist det, men ikke med sjokolade pålegg. Mine barn hater sjokolade pålegg, det samme med syltetøy. Men regner med det brødet er ganske dyrt også og da er uaktuelt her uansett. Når sånt lanseres så regner jeg med det blei mye snakk om det så barna får fort høre det uansett. Og er det noen som kjøper noe annet enn kneip her i huset så er det meg og da er barna med.

Kunne sikkert smakt det. Smaker nok som alt annet brød. Er jo ikke snakk om tusenvis av larver som ikke er malt opp.
Er biller i mye av det vi spiser og bruker av sminke for eksempel. Husker ikke hva billene heter, men de blir brukt til å lage rødfarge på sminke og godis.
De røde skittles’ene har disse billene i seg.

Nå vet ikke jeg hva som finnes i alt av mat i detalj, så er mye rart vi spiser. Forskjellen er at de fleste ikke vet, og her blir det "reklamert" med brød laget av biller. Så merkelig at folk rynker på nesen er det ikke. En ser ikke noe sted med slike ingredienser oppført på alt mulig. "Kjøp skittles med farger fra biller!" Folk trenger ikke bli nedlatende av noen brød! :P

Nå vet ikke jeg hva som finnes i alt av mat i detalj, så er mye rart vi spiser. Forskjellen er at de fleste ikke vet, og her blir det "reklamert" med brød laget av biller. Så merkelig at folk rynker på nesen er det ikke. En ser ikke noe sted med slike ingredienser oppført på alt mulig. "Kjøp skittles med farger fra biller!" Folk trenger ikke bli nedlatende av noen brød! :p
Leser man ingrediensen på det man spiser, så vet man jo at rødfarge er laget av knuste biller :) burde jo ikke være et sjokk. Problemet er vel at folk ikke leser ingrediensene på det de spiser, og da blir de sjokkert og syns det er ekkelt når noen skriver det mer tydelig.

Leser man ingrediensen på det man spiser, så vet man jo at rødfarge er laget av knuste biller :) burde jo ikke være et sjokk. Problemet er vel at folk ikke leser ingrediensene på det de spiser, og da blir de sjokkert og syns det er ekkelt når noen skriver det mer tydelig.

Jeg leser iblant ingredienser, men aldri lest at rødfarge kommer fra biller, nei. Men folk har forskjellige interesser. Mye jeg velger å ikke tenke over slik at jeg skal ha mulighet til å fortsette å kunne spise maten. Har sluttet å spise kaviar fordi jeg begynte å tenke for mye over hva det var. Finner jeg bein i fisken mister jeg matlysten. :P Sånn er jeg, sånn er det. :P

Jeg leser iblant ingredienser, men aldri lest at rødfarge kommer fra biller, nei. Men folk har forskjellige interesser. Mye jeg velger å ikke tenke over slik at jeg skal ha mulighet til å fortsette å kunne spise maten. Har sluttet å spise kaviar fordi jeg begynte å tenke for mye over hva det var. Finner jeg bein i fisken mister jeg matlysten. :p Sånn er jeg, sånn er det. :p
Står vel under «carmine» :) jeg klarer heller ikke spise fisk med bein. Og jeg blir mer og mer ubekvem av å spise kjøtt fordi jeg sitter å tenker på dyrene jeg spiser. Tenker så mye på det at jeg ikke takler smaken lenger :hilarious:
Dette med larver er vel fordi man vil at folk skal få proteiner fra noe som ikke ødelegger planeten, ikke så mye som kjøttproduksjonen ihvertfall. Vet ikke om veganere hadde blitt med på denne trenden da, de ser vel på larven som et individ på lik linje med ku og kylling :hilarious:

Står vel under «carmine» :) jeg klarer heller ikke spise fisk med bein. Og jeg blir mer og mer ubekvem av å spise kjøtt fordi jeg sitter å tenker på dyrene jeg spiser. Tenker så mye på det at jeg ikke takler smaken lenger :hilarious:
Dette med larver er vel fordi man vil at folk skal få proteiner fra noe som ikke ødelegger planeten, ikke så mye som kjøttproduksjonen ihvertfall. Vet ikke om veganere hadde blitt med på denne trenden da, de ser vel på larven som et individ på lik linje med ku og kylling :hilarious:

Jeg har ikke peiling på hva carmine er :P Har kuttet ned på kjøtt nettopp pga dyrene. Også melk. Drikker lite ren melk. Jeg ser absolutt det positive i å bruke biller, altså. Jeg bare ser for meg en bille og da klarer jeg det ikke. :P

Jeg har ikke peiling på hva carmine er :p Har kuttet ned på kjøtt nettopp pga dyrene. Også melk. Drikker lite ren melk. Jeg ser absolutt det positive i å bruke biller, altså. Jeg bare ser for meg en bille og da klarer jeg det ikke. :p
Har prøvd meg på litt plantebaserte melketyper. Havremelk skulle jeg for eksempel prøve, det ligna veldig på morsmelk når jeg helte det i glasset, da fikk jeg litt avsmak :hilarious: mandelmelk syns jeg smaker kjempe vondt. Får prøve kokosmelk kanskje. Bruker veldig lite melk, utenom i frokostblanding her og der. Drikker aldri ren melk. Lillegutt har melkeallergi så han må uansett få vegansk ost osv. Så vi er på tur til å kutte ned på ting, men gamle vaner er vonde å vende. Samboer kommer nok aldri til å slutte med kjøtt, Så hender seg vi spiser forskjellig middag, eller at jeg lager noe annet proteinrikt til meg mens sambo spiser kjøtt. Er liksom en helomvending man må gjøre om man skal kutte ut alt man er vandt til å spise. Må jo lese seg opp på hva som inneholder alt man trenger, er jo veldig enkelt å bare spise kjøtt, melk og grønnsaker. Så vet man liksom at man får i seg det man skal :hilarious:

Back
Topp