Meny dåp

Vi hadde skalldyr siden familien min fisker:) reker,hummer og Kreps. Med is og hjemmelaget karamellpudding til dessert ☺️ hadde kylling og karbonade som alternativ ☺️

Vi hadde spekemat (potetsalat, eggerøre, smør, rømme, loff, flatbrød, honningsmelon, spekeskinke, fenalår, morrpølse, salami, elgpølse, reinsdyrpølse) og panna cotta med bær til dessert. Kaker noen timer seinere.

Vi bestilte luksuskoldtbord som var vanlig koldtbord + masse sjømat. Var en kjempe hit :)

Vi kliner til med et tradisjonelt festmåltid; rømmegrøt og spekemat.

Jeg har ikke helt bestemt meg. Men en venninne tenker å lage en smørgåstårta (svensk versjon av den norske snittebuffè) og en gryte/grønnsakssuppe som varmmat. Da har vi begge deler å by på. Det blir kaker/godterier til dessert. Prøver å holde det enkelt. Syns det er stressende nok med alle menneskene og holde baby fornøyd under dagen :P puh! Kommer til å be om hjelp til å lage mat/kaker. Syns prisen for å bestille det fra catering er høy.

Her blir vi så mange at der blir kaffe og kaker etter kirka :) blir nok et par salater og rundstykker også, type pastasalat eller lignende.

Vi lager koldtbord/tapas selv med litt lett blanding av mye forskjellig; røkelaks, eggerøre, potetsalat, karbonader, kyllingvinger, vårruller, grønn salat, ost og kjeks, forskjellig spekekjøtt, foccaciabrød og loff og litt diverse dipper som aioli og tzatziki. Noe for enhver smak! :happy:

Jeg har lyst å kun servere kaker og kaffi, keep it simple. Men mannen mener at folk kommer jo til å være sultne etter sermonien osv, så blir nok noe enkel brødmatservering i tillegg.

Tror vi ender på koldtbord med mye forskjellig. Karbonader, eggerøre, lasagne, gryterett, salat, loff, smør, laks, vårrull, kylling osv. Og en haug med kaker. Har bedt inn i overkant av 60stk, foreløpig har 2 stk takka nei. Skal ikke ha før 17.jan.

Back
Topp