Mentholatum og graviditet

Kattekvinnen

Forumet er livet
Augustlykke 2015
Kjøpte en tube Menthulatum-salve idag, men da kom hjem så jeg jo at den ikke skal brukes av gravide :eek: Noen som vet hvorfor?

På mentholatum.no står det at man bør rådføre seg med lege. Den inneholder eteriske oljer, som gravide skal være forsiktig med :)

Jeg bruker mentholatum. Legen min og apoteket sa at jeg ikke skulle tenke på det. De må skrive sånn for å være "føre var". :-)

Har jo så tørre og såre lepper, er liksom kun menthulatum som funker da... Men kan jeg egentlig bare gå ut fra at det går greit å bruke litt nå og da?

Jeg kjøpte sånn,men bare at det ikke var salve. Dem på apoteket sa det var trygt når man var gravid

Uff da, det var nytt for meg! Hadde ikke sett for meg muligheten for at det var noe galt med den engang. Jeg har også brukt det et par ganger rundt bihulene fordi jeg sliter sånn med at de er irriterte og alt rundt øyne/nese svir til tider. Mentolatum hjelper litt på. Nå ble jeg jo usikker selv..

Hææææ? Bruker mentolatum lypsylen... Også hatt det i sår nese (den på tube) funker for meg ;) det var kjedelig å høre :(

Back
Topp