mental trening

SjiraffenLaffen

Flørter med forumet
noen her som har kjøpt/gjennomført mental trening i forbindelse med fødsel?
har sett litt på https://engodfodsel.no/
men synes det er litt høy pris dersom det ikke gir noe utbytte. vil gjerne høre om andre sine tanker om slike ting og ikke bare lese varme anbefalinger på hjemmesiden :)
 
Her driver jeg kun med avspenning og bevisst pust som jeg har lært på yoga. Bevisstgjøring av hvordan jeg puster og å avspenne alle kropps deler. Har ikke samme fysisk styrke til denne fødselen som forrige så håper på å ta det igjen på det mentale. Har ikke hørt om "en god fødsel" men kanskje jeg skal sjekke det ut.
 
Har fått mentaltreningen til «En god fødsel» varmt anbefalt av to venninner. Begge disse har hatt traumatiske fødselsopplevelser tidligere, og de opplevde at de fikk mye bedre opplevelser og mye større følelse av kontroll ved sine siste fødsler. Dette takker de mentaltreningen til «En god fødsel» for. De har visst brukt lydfilen daglig de siste 4-6 ukene før fødsel.

Jeg har sterkt vurdert å teste det ut, men jeg syns det var litt dyrt - så jeg har utsatt det lenge, og nå syns jeg kanskje det blir litt for kort tid.
 
Jeg syns boka til «En god fødsel» var kjempefin! Og da følger jo lydfilen med [emoji4] Har hørt litt på den, men syns ikke den var helt wow liksom.. Mulig jeg prøver å høre på den litt mer før fødsel, men enn så lenge har den bare gjort meg mer bevisst på hvordan man skal tenke om riene og jobben man skal gjøre under fødsel.
 
Jeg brukte «en god fødsel» forrige svangerskap. Føler kanskje at det hjalp mest psykisk på forhånd ved at jeg følte jeg aktivt gjorde noe som kunne gjøre fødselsopplevelsen bedre.

Under fødselen hjalp det meg frem til ca 5cm føler jeg. Fødselen min startet med vannavgang, og rett på kraftige rier med 3 min mellomrom, og fra 5 cm og utover følte jeg at jeg glemte pusten helt.

Denne gangen satser jeg mer på å forberede meg gjennom rolig musikk og pusting [emoji4]

Men tror for all del at «en god fødsel» er til bra hjelp, og det hjalp nok meg en del også [emoji4] og sikkert mange som får bedre utbytte av det enn meg og [emoji4]
 
Back
Topp