Menstruasjon etter graviditet

Vårlykke <3

Blir kjent med forumet
Er det vanlig å ha uregelmessig menstruasjon etter fødsel? Tok 9 måneder etter fødsel før jeg fikk den igjen, og det er nå over 2,5 mnd siden... Har ikke hatt den siden
 
Kan du være gravid på nytt?
 
Hm, jeg ville nok hørt med en lege når det har vært såpass opphold, bare for å utelukke andre ting.

Jeg har et menstruasjonsproblem selv:
Jeg fikk menstruasjonen tilbake ganske raskt etter fødsel, selv om jeg ammet jevnt og ofte (har nok ikke så mye å si som jeg tidligere har fått høre). Og den var relativt jevn frem til januar da jeg endelig fikk satt i spiral, og da blødde jeg kontinuerlig kraftig i 3 uker. Så ble spiralen utstøtt og jeg fortsatte å blø i 3 uker til. Opphold på 2,5 uker, og siden har det blødd i 3 uker til...

Jeg skal til en sjekk i slutten av April, for all denne blødningen de siste månedene tar på kroppen.
 
Jeg tror det er vanlig å ha litt uregelmessig de første gangene den kommer tilbake. Selv har jeg ikke fått den tilbake enda.

Men med førstemann kom den når han var 12 mnd, andre gang når babyen var 15 mnd. Men da var jeg til legen, og hadde vanncyste på eggstokkene som hindret mensen. Når de sprakk kom den. Så nå venter jeg at mensen kommer vel snart...

Men det er jo bare å ta kontakt med legen om du føler noe er galt eller du er bekymret.
 
Back
Topp