Menstermin

Testetøs

Flørter med forumet
Jeg hadde første dag i siste mens 13 januar, med en syklus på 37 dager, som har vært stabil hele veien, og har fått menstrasjon i tide hver mnd ut ifra beregningene(jeg bruker FLO appen)

Så da i teorien skulle jeg vært 7+2 i dag. Men tiden rundt el beskyttet vi oss, både uken før, og uken etter.(fant dog ut i ettertid at noen av kondomene var ødelagte/sprukket/dårlig kvalitet generelt), men ca 1 uke før IKM som var 17 februar, hadde vi ubeskyttet.

Fikk ordentlig positive test søndag 25 februar, positiv digital 1-2 mandag 26 februar.

Hcg tirsdag 5 mars - 460
Hcg torsdag 7 mars - 947
Hcg mandag 11 mars - litt over 4100

Spørsmålet mitt er, er det mulig at mens termin fortsatt stemmer og at HCG var veldig lav stigning i starten? Eller er det umulig med tanke på når jeg testet positivt? Skal på UL på førstkommende mandag, så blir spennende å se nøyaktig hvor langt jeg er på vei, da jeg bare har satt en dato som viser 5+5 i dag.
 
Lutealfasen (tid fra EL til TR) varierer også fra kvinne til kvinne. Tror som ønskerbarn24 skriver at det er vanligst med 12-14 dager, men selv har jeg vært nede i 7-9 dager på det korteste.
 
Jeg hadde første dag i siste mens 13 januar, med en syklus på 37 dager, som har vært stabil hele veien, og har fått menstrasjon i tide hver mnd ut ifra beregningene(jeg bruker FLO appen)

Så da i teorien skulle jeg vært 7+2 i dag. Men tiden rundt el beskyttet vi oss, både uken før, og uken etter.(fant dog ut i ettertid at noen av kondomene var ødelagte/sprukket/dårlig kvalitet generelt), men ca 1 uke før IKM som var 17 februar, hadde vi ubeskyttet.

Fikk ordentlig positive test søndag 25 februar, positiv digital 1-2 mandag 26 februar.

Hcg tirsdag 5 mars - 460
Hcg torsdag 7 mars - 947
Hcg mandag 11 mars - litt over 4100

Spørsmålet mitt er, er det mulig at mens termin fortsatt stemmer og at HCG var veldig lav stigning i starten? Eller er det umulig med tanke på når jeg testet positivt? Skal på UL på førstkommende mandag, så blir spennende å se nøyaktig hvor langt jeg er på vei, da jeg bare har satt en dato som viser 5+5 i dag.
*Sniker fra oktober*

Jeg synes det høres ut som du hadde el rundt den 17. hvis du fikk første positive 25. (det blir vel 8 dpo?). Hvis du var lenger på vei så ville den antakeligvis slått ut tidligere. Men alle kvinner produserer forskjellige mengder hCG så det er en liten mulighet du bare har en produksjon på et lavt nivå. Du har relativt "lange" sykluser så er fullt mulig at det vanlige for deg ikke er EL på cd14. Dette er noe man bruker som et gjennomsnitt i medisinen for å gjøre ting lettere å beregne for legen, men det er absolutt store variasjoner der fra kvinne til kvinne og også innimellom sykluser hos samme kvinne. Lutealfasen kan også være varierende, spesielt ved økende alder pleier den å bli kortere hos de fleste. Jeg har lett PCOS og lutealfase på 8-9 dager. Relativt stabile sykluser på 29-30 dager men EL på alt fra cd16 til 22! Gravid nå med EL på cd22, etter menstermin er jeg 10+2 i dag, etter EL 9+2 (bekreftet ved ultralyd).

Gratulerer så mye med graviditeten!! ☺️❤️ Og masse lykke til! Blir spennende med ultralyd!
 
Last edited:
*Sniker fra oktober*

Jeg synes det høres ut som du hadde el rundt den 17. hvis du fikk første positive 25. (det blir vel 8 dpo?). Hvis du var lenger på vei så ville den antakeligvis slått ut tidligere. Men alle kvinner produserer forskjellige mengder hCG så det er en liten mulighet du bare har en produksjon på et lavt nivå. Du har relativt "lange" sykluser så er fullt mulig at det vanlige for deg ikke er EL på cd14. Dette er noe man bruker som et gjennomsnitt i medisinen for å gjøre ting lettere å beregne for legen, men det er absolutt store variasjoner der fra kvinne til kvinne og også innimellom sykluser hos samme kvinne. Lutealfasen kan også være varierende, spesielt ved økende alder pleier den å bli kortere hos de fleste. Jeg har lett PCOS og lutealfase på 8-9 dager. Relativt stabile sykluser på 29-30 dager men EL på alt fra cd16 til 22! Gravid nå med EL på cd22, etter menstermin er jeg 10+2 i dag, etter EL 9+2 (bekreftet ved ultralyd).

Gratulerer så mye med graviditeten!! ☺️❤️ Og masse lykke til! Blir spennende med ultralyd!
Så koselig med en liten snik fra oktober <3
 
Jeg hadde første dag i siste mens 13 januar, med en syklus på 37 dager, som har vært stabil hele veien, og har fått menstrasjon i tide hver mnd ut ifra beregningene(jeg bruker FLO appen)

Så da i teorien skulle jeg vært 7+2 i dag. Men tiden rundt el beskyttet vi oss, både uken før, og uken etter.(fant dog ut i ettertid at noen av kondomene var ødelagte/sprukket/dårlig kvalitet generelt), men ca 1 uke før IKM som var 17 februar, hadde vi ubeskyttet.

Fikk ordentlig positive test søndag 25 februar, positiv digital 1-2 mandag 26 februar.

Hcg tirsdag 5 mars - 460
Hcg torsdag 7 mars - 947
Hcg mandag 11 mars - litt over 4100

Spørsmålet mitt er, er det mulig at mens termin fortsatt stemmer og at HCG var veldig lav stigning i starten? Eller er det umulig med tanke på når jeg testet positivt? Skal på UL på førstkommende mandag, så blir spennende å se nøyaktig hvor langt jeg er på vei, da jeg bare har satt en dato som viser 5+5 i dag.
Jeg hadde 388 4+5. Det viktigste er stigningen og du kan jo være noen dager off din beregning. Synes stigningen er fin. Jeg hadde 107 16 dpo denne gangen og 457 16 dpo med førstemann så nivået av hcg kan variere mye. Stigningen er som sagt viktigst og din ser bra ut :Heartred
 
I følge UL-terminen jeg endte opp med på barnet jeg fødte nå 22/2, skulle jeg hatt EL på det som i følge mine beregninger var CD7, vanligvis hadde jeg beregnet EL på CD14. EL kom med andre ord helt vilkårlig for min del; EL-testene ble først positive 31/5 og forespeilet EL var da 2/6. Før dette var de alle negative, men stigende. Mensterminen min var 27/2 men ble flyttet en uke fram på OTUL noe de også dobbeltsjekket på OUL. Med andre ord har jeg ingen planer om å bruke «trygge» perioder som prevensjon for da blir det fort 10 barn gitt :wacky:
 

Vedlegg

  • IMG_3922.jpeg
    IMG_3922.jpeg
    1,1 MB · Visninger: 17
Jeg hadde første dag i siste mens 13 januar, med en syklus på 37 dager, som har vært stabil hele veien, og har fått menstrasjon i tide hver mnd ut ifra beregningene(jeg bruker FLO appen)

Så da i teorien skulle jeg vært 7+2 i dag. Men tiden rundt el beskyttet vi oss, både uken før, og uken etter.(fant dog ut i ettertid at noen av kondomene var ødelagte/sprukket/dårlig kvalitet generelt), men ca 1 uke før IKM som var 17 februar, hadde vi ubeskyttet.

Fikk ordentlig positive test søndag 25 februar, positiv digital 1-2 mandag 26 februar.

Hcg tirsdag 5 mars - 460
Hcg torsdag 7 mars - 947
Hcg mandag 11 mars - litt over 4100

Spørsmålet mitt er, er det mulig at mens termin fortsatt stemmer og at HCG var veldig lav stigning i starten? Eller er det umulig med tanke på når jeg testet positivt? Skal på UL på førstkommende mandag, så blir spennende å se nøyaktig hvor langt jeg er på vei, da jeg bare har satt en dato som viser 5+5 i dag.
Spennende spørsmål egentlig. Har du vært på tul og sjekket hvor langt du er på vei?

Jeg hadde 14 dager forsinket eggløsning denne gangen, og har vært nesten som en klokke på eggløsning de siste årene. Av en eller annen grunn kom eggløsningen to uker senere denne gangen, noe som bare er helt sykt, men fantastisk på samme tid :Heartred så min menstermin sier termin i oktober, men tul termin er i november :)
 
Back
Topp