Menstermin vs. ULtermin

I følge menstermin skulle eg hatt termin 6. juni, men blei flytta til 2. juni på TUL. OUL bekrefta det. Hadde heilt stabil syklus, så syns det er rart, men men :smug:

1 dag avvik her :) Ifølge menstermin er termin 11 juni, OUL sier 10 juni

Med de 3 barna jeg her fra før så ble Ul termin flytta ca 10, 8 og 5 dager tilbake… men alle 3 kom før,
1. 14 dager før
2. 10 dager før
3. 8 dager før.

Denne gangen ble jeg flytta tilbake 1 dag, fra 3. juni til 4 juni.

Sist gang stemte det på en prikk, denne gangen har jeg blitt flyttet fram på hver ultralyd så er spent på hvilken det blir på den ordinære :)

Da har jeg vært på OUL, og alt tilsier at babyen er 5 dager større enn det skulle vært mtp insettdato (IVF). Likevel vil de ikke endre termindatoen med hensyn til gestasjonsalder.
Førstemann kom 2 uker før termin, så jeg kan nesten regne med at lillebror også kommer noen dager før IVF-termin...

Samme her, på oul målte hun at jeg var en uke lenger, men fikk ikke lov til å bytte termin.
Her målte hun noen dager senere og bytta. Fastlegen min sier det er tull, gammeldags at de absolutt må sette termin på oul. Beste er å sette på tidlig ul sa hun… ( har jobba på gun på sykehuset selv) . Så her har jeg fått datoer fra 4-8 juni. Satser på tidlig juni, hehe.

Her målte hun noen dager senere og bytta. Fastlegen min sier det er tull, gammeldags at de absolutt må sette termin på oul. Beste er å sette på tidlig ul sa hun… ( har jobba på gun på sykehuset selv) . Så her har jeg fått datoer fra 4-8 juni. Satser på tidlig juni, hehe.
Er jo dette jeg hører, og noen sykehus setter termin på TUL nå, men er så rart at andre fortsatt skal være sta..
Jeg fikk termin på TUL, den var 1 dag ifra ELtermin (4-5 dager ifra menstermin). På OUL og senere har babyen ligget på 87 i persentil, på OUL kunne vel det blitt tolket som jeg var en uke lenger på vei da :bored:

Menstermin var 28 juni, TUL var 22.06 og OUL endte på 23.06. Tror nok det er mest riktig med den tidlige ettersom jeg hadde en veldig kort syklus :)

Back
Topp