Menstermin vs ultermin

Blu-Ray

Forumet er livet
Oktoberskattene 2015
Novemberlykke 2015
Flere med store sprik der? Jeg stoler mest på ULtermin, men det er jo spennende at det er en drøy uke til menstermin, selvom jeg ikke tror jeg føder akkurat da :p

Første gangen jeg var fødeklar var det bare 4 dager mellom mens- og ultermin. Så jeg følte liksom at det var på tide å føde "rundt da", begge terminene var jo tett. Men denne gang skiller det hele 14 dager mellom! Det er litt rart synes jeg. Menstermin er sikker (dvs jeg vet med sikkerhet når siste mens var), men ultermin stemmer bedre ift EL og alt det andre ;)

Var også hos en gynekolog i Oslo uke 7, der både gyn. og fastlege sa nøyaktig det samme med tanke på hvor langt jeg var på vei (7+1), sjekket med utvendig og innvendig UL. Så Byporten legesenter mener min termin altså er akkurat midt mellom mens- og ultermin:hilarious:

Må si det er en spennende tid fremover, i det minste. 8 dager til menstermin. 15 dager til Gyn på Byporten mente termin var. Og 22 dager til ULtermin :hilarious:

Jeg har ikke menstermin ettersom jeg gikk på pilla, men jeg får ikke UL-termin til å stemme helt med når det befruktningen har skjedd xD jeg var vekkreist i nesten to uker akkurat når det skal ha skjedd i følge OUL, så jeg er veldig spent :p legen sa på fredag at han forventer at hun kommer før da, så håper på det ;)

Min menstermin er 10 nov. Men UL er 16 nov. De to andre gangene har jeg ikke hatt peiling da jeg første gaang gjikk på p piller og andre gang tok ut hormonspiral, ble gravid med en gang :)

Menstermin er 8.11, UL (både to tidlige + OUL) er 18.11. Egentlig var det ikke mens jeg hadde, men en spontanabort, så stoler absolutt mest på UL termin :) Men han er hjertelig velkommen 8.11 også ;D

Jeg mente termin var 21.nov, legen 19. Var på mange tidlige ultralyder der jeg ble satt litt og litt tilbake, og endte til slutt på 26.nov. Blir spennende å se når lillemor bestemmer seg for å komme ut! :)

Menstermin er 9 november, men på OUL sa de 20 november.
Jeg får det ikke helt til å stemme, men må jo bare stole på de målene de tok på OUL :p

Jeg har ingen menstermin siden jeg aldri fikk den tilbake etter jeg fødte forrige gang :P Men jeg var på tidlig ultralyd for å estimere termindato (var da 13 uker), den ble satt til 29.10 mens på oul sa de 3.11 så det skiller 5 dager. Ikke så mye med andre ord :) Håper hun kommer litt før da :P kan jo håpe :D

Menstermin 13/11 og oul 8/11! Veldig sikker på Menstermin fordi jeg eggløsningstestet, så spriket er ganske stort til at jeg vet når EL var, blir spennende å se!

Har ingen dato for menstermin, da jeg ikke fikk mensen etter jeg slutta på pilla. Mellom dagen jeg slutta på pilla og samboer reiste bort, er det to uker jeg kunne blitt gravid på. Og dato for ul-termin (22.nov) stemmer godt med dette :-)

Her var menstermin 2 dager før pappaen har bursdag mens OUL er 2 dager etter pappaen, så det var jo litt morsomt. Også har min mor bursdag dagen før pappaen og mormor dagen før det igjen. :hilarious:

Menstermin 2. Nov og UL termin 5. Nov :) så ikke store forskjellen :) men fy så skuffa jeg ble da jeg ble satt tilbake de 3 dagene:rolleyes::hilarious:

• Liker
Reactions: Io
Her er vi nok ganske så riktig for mine sykluser har vært svært stabile før graviditet.:) menstermin 12.11 og ul termin 10.11.:)

Mener å huske at mensterminen var 22. eller 23. November. UL-terminen er 15. November, og det stemmer bedre i fht befruktning:).

Jeg har så mange tidlige ul-terminer at jeg er nesten nødt til å treffe en av dem. :p

Back
Topp