Menstermin vs. UL-termin

SmåØnsker

Ung og Aktiv!
Tilgangsansvarlig
Julimammaer 2016
❄️ Januargull 2023 ❄️
Ja, her er det to dager igjen til mensterminen (7. Juli) og åtte dager til UL- termin (13. Juli). Spennende å se om ikke mageboeren bestemmer seg for å komme midt i mellom :P

Er det store forskjeller på deres terminer? :)

OUL-termin 20 og menstermin 24! Var på en tidlig UL i uke 10 og da ble terminen satt til 21. :) jeg er veldig spent, men har jo hørt at man ikke skal forholde seg så mye til termindatoen. Så jeg ser bare på hele juli som en mulighet. Håper på å unngå bursdagen min og bryllupsdagen vår, bare, hehe!

Her er el-termin og ul-termin noen dager forskjellig, el-termin 9 aug og ul-termin 30 juli...på bakgrunn av dette forventer jeg å gå til et godt stykke uti aug:p Blir heller positivt overrasket om han velger å komme tidligere;)

Ble bare endret fra 1. August til 29. Juli :-) samboer har bursdag 30. Juli så håper å unngå den dagen da :p

OUL-termin 20 og menstermin 24! Var på en tidlig UL i uke 10 og da ble terminen satt til 21. :) jeg er veldig spent, men har jo hørt at man ikke skal forholde seg så mye til termindatoen. Så jeg ser bare på hele juli som en mulighet. Håper på å unngå bursdagen min og bryllupsdagen vår, bare, hehe!
Vi var også på tidlig, ble flyttet til 8. juli, ble igjen flyttet til den 13. på oul :) Blir spennende de neste dagene!

Ble bare endrer fra 16.07 menstermik til 17.07 på oul :p men første ul jeg hadde i uke 8 ble jeg flyttet til 24.07, ul i uke 13 ble jeg flyttet til 12.07 og på oul 17.07. Så veldig spent på når han kommer:D

Ble bare endrer fra 16.07 menstermik til 17.07 på oul :p men første ul jeg hadde i uke 8 ble jeg flyttet til 24.07, ul i uke 13 ble jeg flyttet til 12.07 og på oul 17.07. Så veldig spent på når han kommer:D
Du har virkelig vært innom hele juli med terminer, du! :P Blir spennende å se hva som stemmer!

Min termin er i dag, 5 juli, ul termin er 9 juli, altså på lørdag.

Min har vært den samme i begge svangerskap.

Her ble det samme dato, regnet frem fra befruktning:)

Menstermin 18/6, ultermin 25/6. Men her sitter jeg fortsatt, 5/7....

Jeg fikk først 1. Juli, deretter 7. Juli - og så 12. Juli på UL. Er selv spent om hun kommer midt i mellom, som er sånn ca nå!:-p

Mini kom på mens/sexterminen, 3 dager før ul termin.

Lillebror gir blaffen i alt som heter termin og holder seg inne på dag to/tre nå. Datoen for ul termin var dagen etter det jeg trodde var menstermin,men husket ikke nøyaktig hvilke av dagene jeg hadde mensen. Og hadde sex flere dager på rad så er et par dager som kan være sextermin.

På ordinær ultralyd ble endelig termindato satt til 11. juli, men privat ultralyd både før og etter det, i tillegg til eggløsningsdatoen, gir meg termindato 7. juli. Så jeg går rundt og tenker at 11. er en helt sannsynlig dato, men er litt engstelig for at de beregner overtid basert på den. Spesielt siden magen min har havnet utenfor normalområdet på helsekortet de siste ukene. Derimot har det vært mye som har skjedd i kroppen de siste to dagene nå, så om ungen kommer nå den 7. blir jeg ikke kjempeoverrasket. Kan jo håpe. :)

Forrige gang ble mens og ul termin lik gjennom hele svangerskapet, men hun kom 11 dager før termin.
Denne gangen har jeg mens termin 25 juli, men ul termin 21 juli, men håper på fødsel før termin denne gangen og :)

Back
Topp