Menstermin og ul termin

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Ser det er mange som sammenligner disse datoene... Skriver menstermin er da og da og ul termin er da og da....
Hvorfor følger dere ikke ul termin om det kun er noen dager- uke forskjell? Jeg vil jo tro at de har målt riktig ved ul ;) om det er mer enn en uke så forstår jeg jo med tanke på overtid etc, men ikke om det bare er noen dager;)

Tenker som deg - ULtermin er jo den alt går ut ifra, så jeg har bare "glemt" menstermin etter at jeg var på oul..! Forstår de som har flere uker forskjell dersom de ikke "tror på" ul termin..

Tenker også som deg - har ble jeg bare flyttet en dag i begge svangerskapene. Men skjønner jo de som føler ul-terminen er feil, og har over en uke forskjell.

Jeg følger UL termin, det er uansett bare en dag i mellom. Tror det var vanligere før å ha to terminer? Mamma snakker i hvert fall om at hun hadde to terminer å forholde seg til med både meg og lillesøster.

Jeg prøver å huske på at menstermin er 5.5, så jeg ikke skal bli så stressa hvis jeg går over UL-termin 30.4. Funker ikke så bra men :p

Er ni dager forskjell på mens og ULterminen min. Grunnen til at jeg skriver det er fordi jeg vet når jeg har blitt gravid fordi samboeren min jobber borte, pluss tidlig positiv graviditetstest. Dersom den datoen de satt på ultralyden stemmer hadde jeg positiv test før jeg var blitt gravid, så det er jo umulig :p Men det hjalp ikke hva jeg sa uansett så.. :)

Her er det nesten en uke forskjell.
Jeg bruker jo ultralyd termin, men har menstermin i bakhodet. Begge jentene mine har kommet nær menstermin.

De sier jo at ultralyd ikke kan brukes til å regne bakover når unnfangelsen fant sted, men sier noe om hvor stort fosteret er i forhold til svangerskapslengde. Så kanskje man skulle hatt en termin midt i mellom! Hi hi! :)

Jeg vet iallfall når min siste blødning var, for var den første og eneste etter siste fødsel. Men pga det kan jo også eggløsning være ustabil, så kan jo ikke ta menstermin for god fisk.

Er ni dager forskjell på mens og ULterminen min. Grunnen til at jeg skriver det er fordi jeg vet når jeg har blitt gravid fordi samboeren min jobber borte, pluss tidlig positiv graviditetstest. Dersom den datoen de satt på ultralyden stemmer hadde jeg positiv test før jeg var blitt gravid, så det er jo umulig :p Men det hjalp ikke hva jeg sa uansett så.. :)

samme her også! min var ikke borte men hadde sex en gang på 3uker såå.. de ville ikke høre på meg heller, så om jeg går over termin kommer jeg nok til å dra fram mensterminen!

Jeg bruker kun ultermin som er 03.04. Menstermin er 02.04. :P Så ikke nødvendig å bruke begge for min del...

Men dere som sier dere vet når dere ble gravide, hvordan vet dere det? Sæden kan overleve i opptil 1 uke før egget blir befruktet :) jeg er bare nysgjerrig, ikke gor å kverulere altså;)

Men dere som sier dere vet når dere ble gravide, hvordan vet dere det? Sæden kan overleve i opptil 1 uke før egget blir befruktet :) jeg er bare nysgjerrig, ikke gor å kverulere altså;)

jeg "vet" ca fordi gutte sædcellene ikke lever mer enn ca2 dager tror jeg det var :) og jeg venter gutt - men selvfølgelig.. egget kunne også brukt noen dager på å feste seg så det er nok UL termin som er riktig.. er bare jeg som ikke ønsker å gå veldig mange dagene over termin.. 3-4 dager er greit meen..

Min mens termin var omtrent 3 uker før ul termin. Trodde jeg var i uke 11, men viste seg å være i uke 9. Men det var pga kun en mens å regne ut fra. Og har fått nøyaktig samme ultermin på både tidlig ultralyd, ordinær ultralyd og 3d ultralyd. Så da går jeg ut fra den :D

Fordi vi er forskjellige og velger å gjøre forskjellig. Hvorfor si at du ikke skal kverulere, når du gjør det? :s jeg følger begge pga jeg vet når jeg hadde festeblødning og testen ville ikke slått ut hvis jeg hadde hatt den terminen som er fra oul. I tillegg var jeg på 3 tidlig ul som bekreftet at terminen min var menstermin..

Fordi vi er forskjellige og velger å gjøre forskjellig. Hvorfor si at du ikke skal kverulere, når du gjør det? :s jeg følger begge pga jeg vet når jeg hadde festeblødning og testen ville ikke slått ut hvis jeg hadde hatt den terminen som er fra oul. I tillegg var jeg på 3 tidlig ul som bekreftet at terminen min var menstermin..
Fordi jeg ikke ønske at noen skulle ta spørsmålet mitt slik som du gjør nå ;) jeg er bare nysgjerrig, og jeg VET det er mange hormonelle damer her inne som kan tolke det feil, derfor ville jeg siifra at jeg ikke vil kverulere ang det og kun er nysgjerrig ;) beklager om du følte jeg var negativ til det, ikke det som var meningen :)

Men hva med eggløsning? Enten blir egget befruktet når det løsninger, eller ikke....? Jeg kan ingenting med dette å gjøre, vi ble bare gravide på første forsøk ved flaks. Men jeg kjenner når jeg har eggløsning, og derfor tror jeg også at jeg vet når unnfangelsen skjedde.. Men er absolutt ikke sikker da :-P

Men hva med eggløsning? Enten blir egget befruktet når det løsninger, eller ikke....? Jeg kan ingenting med dette å gjøre, vi ble bare gravide på første forsøk ved flaks. Men jeg kjenner når jeg har eggløsning, og derfor tror jeg også at jeg vet når unnfangelsen skjedde.. Men er absolutt ikke sikker da :-P
Nå ble det fort mye mer komplisert;) Hehe
Det kan jo godt hende at man kan klare å si når man ble gravid, og at ul termin er feil, men jeg trodde ul termin var nokså nøyaktig...

Nå ble det fort mye mer komplisert;) Hehe
Det kan jo godt hende at man kan klare å si når man ble gravid, og at ul termin er feil, men jeg trodde ul termin var nokså nøyaktig...

Ja, ikke vet jeg.. Det spiller heller ikke så stor rolle for meg, de færreste føder til termin uansett, og jeg har i hvert fall valgt å gå etter UL terminen. Men han kommer vel når han selv er klar for det ;-)

Jeg forholder meg til ul-termin 29.04, men menstermin er 12.04, så 15 dager før. Jeg går jo med denne datoen i bakhodet hele tiden:p Jeg har hatt regelmessig mens, og fikk positiv test, men Gyn mener at den testet positivt veldig tidlig! Det er jo mulig, men samtidig "tror" jeg ikke helt på han, og har denne datoen i bakhodet! Men sier til alle at termin er 29.04, og regner at jeg har 42 dager til termin i dag :)

Jeg forholder meg kun til UL termin som er 10.apil, menstermin er 28.mars. Var sånn med førstemann også, ble flyttet 2 uker tilbake.. Han kom 2 dager før UL termin. Hadde mensterminen stemt der så hadde jeg vært nesten 2 uker på overtid, og han veide nesten 3,3 kg.. Menstermin stemmer kanskje for de som har regelmessig 28 dagers syklus? Noe jeg ikke har :p

Back
Topp