Menstermin eller ultermin

Mamsen24

Flørter med forumet
Hvis jeg ikke husker feil nå så var sist mens 27.07.16 og jeg regnet meg da frem til termin 6 mai (?) på tidlig ul fikk jeg beskjed om at jeg var 6 dager lengre fremme og ny termin var 30 april. Siden det har jeg fulgt den siste. Så blir spennende å se på oul 7 desember om jeg får en helt annen termin!

Håper det er greit at jeg henger her også:angelic:

Jeg holder meg til menstermin frem til OUL.

Forrige gang ble jeg satt tilbake 6 dager på OUL, og jeg fødte faktisk på OUL termin.

Hvis du hadde noenlunde regelmessig mens så ville jeg holdt meg til menstermin inntil videre, men om du er litt uregelmessig som meg, så hadde jeg holdt meg til TUL dato frem til OUL :) (mensterminen min sier jeg er ei uke lengre på vei enn jeg er, og det er kjedeligere å følge den - og bli satt tilbake, enn motsatt føler jeg :P Hehe!)

Her stemmer tul og menstermin på en prikk ca. Sist hadde jeg lange sykluser så tul/eggløsning termin var nesten ei uke etter menstermin, på oul ble jeg satt tilbake enda ei uke, men fødte på eggløsningstermin da :)

Hvis jeg ikke husker feil nå så var sist mens 27.07.16 og jeg regnet meg da frem til termin 6 mai (?) på tidlig ul fikk jeg beskjed om at jeg var 6 dager lengre fremme og ny termin var 30 april. Siden det har jeg fulgt den siste. Så blir spennende å se på oul 7 desember om jeg får en helt annen termin!

Håper det er greit at jeg henger her også:angelic:
Haha sykt, jeg har AKKURAT samme menstermin og va på tidlig UL i går og fikk beskjed om at fosteret var større en det skulle være på 13+1 så jeg hadde nok termin 30 April. Jeg forholder meg til 6.mai enda ;)
Er også spent på OUL ;) Lykke til!

(sa forresten til jordmor at babyen var nøye planlagt og satt med en gang, så jeg VET at siste mens er 27.07. Hun mente da at jeg kanskje hadde hatt en tidlig eggløsning)

Haha sykt, jeg har AKKURAT samme menstermin og va på tidlig UL i går og fikk beskjed om at fosteret var større en det skulle være på 13+1 så jeg hadde nok termin 30 April. Jeg forholder meg til 6.mai enda ;)
Er også spent på OUL ;) Lykke til!

(sa forresten til jordmor at babyen var nøye planlagt og satt med en gang, så jeg VET at siste mens er 27.07. Hun mente da at jeg kanskje hadde hatt en tidlig eggløsning)

Nei, er det sant? Haha så morsomt!! Morsomt å se om vi får lik termin etter ul! Vi må oppdatere hverandre:) Når skal du på ultralyd?

Tok eggløsningstest, og ut ifra det har jeg termin 27.mai. Fikk ul på sykehuset da de trodde det var tvillinger (grunnet ekstreme svangerskapsplager), og da regnet de termin 27.mai ;)
Men av erfaring vet jeg at termin og fødselsdato ikke nødvendigvis stemmer da ;)

Back
Topp