Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det er nsaid.. desverreVoltarol? Eller voltaren
Paralgin førte virker ikke på meg,i det hele tatt.Om du ikke kan ta NSAID så er det ikke veldig mange sterke smertestillende med unntak av Paralgin Forte og Pinex Forte. Det finnes jo andre varianter med paracetamol som virkemiddel (som f. Eks Alvedon). Ellers så er det mange som har god effekt av koffein som virkemiddel. Jeg kan heller ikke bruke NSAID.
Venter som oftest.. varierer hvor vondt det er og dette har kommet det siste halve året. Så ikke helt vant til det. Slet mye med det i tenårene, men ga seg litt igjen.Tar du piller med en gang du kjenner noe eller venter du? Jeg har ikke hatt mensen på en god stund nå, men jeg pleide å ta smertestillende med en gang jeg kjente noe. Jeg har prøvd å vente før, og det har ikke endt vel!
Hehe.. vondt skal vondt fordrive? Har to barnefødsler bak meg jeg og. Men det hjalp ikke gitt, eneste jeg fikk helsemessig var et immunforsvar som går amok og tror alt jeg spiser og drikker er livsfarlig (ironisk at kroppen hovner opp for å forsvare seg selv..), og masse blodpropper.Foruten smertestillende har jeg vært avhengig av varmeflaske for å dempe menssmerter. P-piller har også hjulpet betraktelig på smertene. To fødsler har også redusert smertene betraktelig, men den smertelindrings metoden har relativt store bivirkninger - 2 barn - og sånn sett ikke det første man prøver.
var det jeg lurte på ja. For har stikkpiller liggende. Men da tør jeg ikke ta demDet er nsaid.. desverre
Huff, det hørtes skikkelig ille ut da! Går du på p-piller?Jeg prøvde Paralgin forte og major maksdose før, men det funket ikke.
Nå har jeg tramadol/tramagetic, som egentlig er morfin, litt i sterkeste laget, men det er bare sånn det må bli
Får sykemelding om jeg har jobb/skole etc, også har jeg fått beskjed å bare hive innpå før de verste smertene kommer, og holde meg flytende til det verste slipper. Legen min brukte faktisk ordene "bare nuke det"
Bruker også både varmeflaske og blir liggende i senga fordi hvis jeg rører meg blir det værre.
Heldigvis har jeg en grei mann som er flink å stelle med meg og stappe i meg mat når jeg bruker det, for sultfølelsen min forsvinner av dem
Red: dette er selvfølgelig ikke noens førstevalg mot menssmerter da.
Ikke nsaids? bra det funkerJeg har bestandig vært mye plaget, om jeg ikke tar noe smertestillende med en gang jeg kjenner det starter så klarer ikke jeg å fungere, da er det bare fosterstilling, smerte og kvalme. Har prøvd litt forskjellig men funnet at proxan funker best for meg.
Vis vedlegget 274452
Tar slik med en gang smertene starter så klarer jeg å unngå at det blir uutholdelig og når keg har mulighet så bruker jeg varmepose i tillegg
Men vet ikke om denne inneholder noe du kanskje ikke tåler da.
Har du snakket med lege?
Jeg fikk hvertfall beskjed fra lege at til menssmerter hjelper det ikke å ta paracet da den type smertestillende ikke funket på den type smerte.
Venter som oftest.. varierer hvor vondt det er og dette har kommet det siste halve året. Så ikke helt vant til det. Slet mye med det i tenårene, men ga seg litt igjen.
Ja, sånn var jeg i tenårene. satt og gråt og gynget. Men heldigvis ikke LIKE ille nå..Ta piller med en gang og se om du unngår det verste da. Det funket kjempefint for meg. Jeg var den typen som ble så dårlig at jeg lå på golvet og kaldsvettet og mistet helt tak om virkeligheten mens jeg rev ut håret.
Nope.. holder på med ivf. P-piller hjalp ikke stort uansettHuff, det hørtes skikkelig ille ut da! Går du på p-piller?
Proxan er også nsaid ... ekstremt mye nsaids og det er tross alt førstevalg for dem som tåler detIkke nsaids? bra det funker