Menssmerter/trykk nederst i magen

• Trådstarter Trådstarter prøversåveldig
  • Opprettet Opprettet
P

prøversåveldig

Guest
Er det flere som "sliter" med menslignende smerter?
Jeg har det særlig på kveldstid, og i kveld er det som om livmoren forsøker å presse seg ut/ned. Redd det er et dårlig tegn. :(

Jeg har murringer og litt menssmerter. Har to barn fra før og hadde det med begge. Ikke bekymre deg :) Bestill time hos legen for å ta blodprøver så du kan se hcg stigningen. Satser på at alt er bra! ❤️

Er det flere som "sliter" med menslignende smerter?
Jeg har det særlig på kveldstid, og i kveld er det som om livmoren forsøker å presse seg ut/ned. Redd det er et dårlig tegn. :(
Kjenner akkurat det samme som deg på kveldene. På kvelden er jeg ofte oppblåst i tillegg.

Jeg har akkurat det samme som deg! Men jeg kjenner det så og si gjennom hele dagen, noe som gjør meg ganske bekymret. Flere som har det sånn?

Jeg har begynt å få det nå og er 5+4. Ikke akkurat en behagelig følelse. 6 år siden jeg var gravid sist, og husker ikke om det var slik da:)

Jeg har akkurat det samme som deg! Men jeg kjenner det så og si gjennom hele dagen, noe som gjør meg ganske bekymret. Flere som har det sånn?
Jeg er 5+3 i dag, og har også masse menssmerter - både vondt i ryggen og press foran i livmorsområdet... Veldig bekymret siden vi har mistet så mange ganger før, men testene blir sterkere og sterkere for hver dag så virker som om gullklumpen vår klamrer seg fast enn så lenge!

Jeg kjenner det så og si gjennom hele dagen. Husker ikke det var slik med de andre to. Men satser på det er normalt :)

Jeg er 5+3 i dag, og har også masse menssmerter - både vondt i ryggen og press foran i livmorsområdet... Veldig bekymret siden vi har mistet så mange ganger før, men testene blir sterkere og sterkere for hver dag så virker som om gullklumpen vår klamrer seg fast enn så lenge!
Det er beroligende å høre at vi er fler som opplever det samme. Er 5+3 selv og dette er første gangen, så jeg er veldig urolig for hvilke vondter/ubehag som er normale og ikke.
Pleier dere å ta flere tester underveis før kontroll hos legen?

Last edited:
Jeg fikk skikkelig menskramper i dag, slik at jeg måtte sette meg ned. Ble kjemperedd for å miste! Men det er kanskje normalt?

Det er beroligende å høre at vi er fler som opplever det samme. Er 5+3 selv og dette er første gangen, så jeg er veldig urolig for hvilke vondter/ubehag som er normale og ikke.
Pleier dere å ta flere tester underveis før kontroll hos legen?
Pga forhistorien min er jeg ganske panisk - og som den kontrollfreaken jeg er i tillegg, så har jeg testet hver dag frem til nå... Har kun igjen en digital nå da, så den sparer jeg til det skulle være skikkelig krise. Skal på tidlig ultralyd på søndag, så krysser fingrene! :)

Jeg fikk ikke sove i natt fordi jeg hadde så vondt i magen (blanding av "kynnere", menssmerter og mageknip). Var hos legen i dag som mistenkte graviditet utenfor livmoren, så jeg fikk time på sykehuset for innvendig UL. Har ikke blødd noe enda, men hadde i dag litt ferskenfarget utflod. På UL så gynekologen bare en fortykket slimhinne (ca. 13-15 mm) som lå i øvre del av livmoren, så enten er jeg ikke gravid (til tross for mange positive tester og symptomer...) eller så er jeg maks fire uker på vei nå. Gynekologen fant også en liten cyste på venstre eggstokk. Er så redd for at noe skal gå galt. :(
Tok blodprøve for å sjekke HCG-nivået, skal tilbake på onsdag for å se om det har blitt forhøyet. Krysser alt jeg har!
Jeg har vert hos spesialist i dag pga mange aborter. På UL hadde også jeg "bare" fortykket slimhinne og dette er helt normalt når man bare er 4 uker! Han gratulerte meg og ba meg ta det rolig så etter 5 aborter velger jeg å stole på han!!❤️ jeg er 4+2.

Jeg kjenner det så og si gjennom hele dagen. Husker ikke det var slik med de andre to. Men satser på det er normalt :)
Har det likedan som deg. Kjenner det veldig godt hele tiden. Var hos legen i dag og hun sa jeg ikke skulle bekymre meg. Sa det var ganske normalt. Er 4+5.

Har også skikkelig mensmurringer! Ble litt nervøs, men ser jo her at det er helt normalt! Er 5+3

Og, Idag kom morgenkvalmen!! Det var ikke noe hyggelig i det hele tatt!!

Har også skikkelig mensmurringer! Ble litt nervøs, men ser jo her at det er helt normalt! Er 5+3

Og, Idag kom morgenkvalmen!! Det var ikke noe hyggelig i det hele tatt!!

Min kom også 5+3 :( for noe herk! Nå ligger jeg våken fra 04:00 med pjusk form og håper jeg ikke får en enda dårligere dag....

Min kom også 5+3 :( for noe herk! Nå ligger jeg våken fra 04:00 med pjusk form og håper jeg ikke får en enda dårligere dag....

Ja, for meg hjelper det med salte kjeks på senga før jeg står opp - og farris!! (Mot kvalmen altså..) Murringene kommer og går, og er ikke bekymret for de lenger nå! Men, spent på om jeg klarer jobb om kvalmen fortsette på dette viset

Ja, for meg hjelper det med salte kjeks på senga før jeg står opp - og farris!! (Mot kvalmen altså..) Murringene kommer og går, og er ikke bekymret for de lenger nå! Men, spent på om jeg klarer jobb om kvalmen fortsette på dette viset
Hvilken Farris drikker du?

Back
Topp