"menssmerter", ingen blødning, ca4uker på vei

august11

Betatt av forumet
Jeg tok en test i går da jeg ventet mensen på fredag, og skulle være ferdig i dag, og enda ikke hadde fått den. Ikke en eneste bloddråpe. Testen viste raskt og tydelig +. Så jeg bestillte time hos legen med en gang. Hos legen bekreftet han den positive testen med en ny positiv test. Det har enda ikke sunket skikkelig inn hos meg eller kjæresten.

Men så har jeg lest om SA, og tok dette opp med legen min.
Siden jeg ventet mens på fredag trodde jeg at det var derfor jeg hadde mensensmerter... Jeg har alltid hatt helt syyyke smerter 1-2 dager før i tillegg til de 1-2 første dagene med mensen. Men på lørdag begynte det med litt menssmerter, uten mensen. Søndags kveld hadde jeg så vondt at jeg fikk kort lunte, ble irritert å sur for hver minste lille ting.
Og natt til mandag våknet jeg etter 3 timer søvn med syyyke smerter, jeg klarte ikke såve. Og i natt våknet jeg to ganger med moderate smerter, hvor jeg heldigvis fikk til å sove igjen.

Dette tok jeg opp med lege, og han var redd en SA var i gang, men jeg har ikke hatt noen blødning. Ikke en eneste dråpe. Og jeg har lest om gravide ut i uke 10 som har hatt kraftige menssmerter de første ukene og har fullført svangerskapet og fått en frisk baby.

Er det noen her som har erfaringer med kraftige "mens"smerter, hvor det har gått bra?

Jeg tok blod prøve i dag, og skal ta ny blodprøve på fredag, får svar på mandag/tirsdag. Målet er da å se om HCG verdiene går stiger eller synker, i forhold til om jeg fortsatt er gravid. Jeg krysser alt som kan krysses for at jeg ikke får noen som helst blødninger...
 
Jeg tok graviditetstest etter jeg var gått 1 uke over termin. Jeg var skikkelig plaget med menssmerter!!! Jeg var helt sikker på at det var stress+mensen som gjorde at de var så kjipe og at mensen var sen...men så tok jeg en test da siden jeg skulle på fest og jeg ikke pleier å være 1 uke sen...og den var positiv. Jeg hadde menssmerter hele begynnelsen av svangerskapet....Er nå 15 uker på vei:)

Lykke til.
 
Godt å høre at det er flere med smerter som har kommet et stykke ut i svangerskapet...

Jeg klarer ikke annet enn å tenke "what if" jeg får SA... :/
 
Jeg har også disse smertene, spesielt på kvelden! Fikk ei bok hos legen når jeg var der første gang med svangerskapet mitt, og der står følgende:

"Menstruasjonssmerter:
Mange kvinner kan ha menstruasjonslignende smerter de første måndene. dette skyldes at livmoren vokser, gir tyngdefornemmelse og at båndene rundt livmoren strekker seg. Hvis smertene blir sterkere eller det kommer blødning, bør du straks kontakte lege/jordmor."

Alt er nok helt fint! Jeg er straks i 2.trimester, og har disse smertene enda :)
 
Det er helt vanlig, hadde det mye med førstemann [:)]. Ikke fult så mye med denne spira da. [:)]
 
Helt vanlig! Hatt det masse med begge mine, nesten frem til nå. [:)]Ubehagelig, men ufarlig så lenge det ikke øker i styrke og du får blødning.
 
Unnskyld språket, men HERREGUD hvor godt det var å lese det !!! :)
Har skikkelige mensen smerter som kommer i tak, masse luft smerter i tillegg, men heldigvis ingen blødninger el antydning til det :)
Er 5+3 uker på vei nå, å håper så inderlig at jeg rekker helt til slutt uten noen komplikasjoner :)


ORIGINAL: Isavic

Jeg har også disse smertene, spesielt på kvelden! Fikk ei bok hos legen når jeg var der første gang med svangerskapet mitt, og der står følgende:

"Menstruasjonssmerter:
Mange kvinner kan ha menstruasjonslignende smerter de første måndene. dette skyldes at livmoren vokser, gir tyngdefornemmelse og at båndene rundt livmoren strekker seg. Hvis smertene blir sterkere eller det kommer blødning, bør du straks kontakte lege/jordmor."

Alt er nok helt fint! Jeg er straks i 2.trimester, og har disse smertene enda :)
 
lykke til men er helt normalt.. er kroppen din so gjere seg klar til den store dagen.. ha hatt det med min første og no med min andre.. so bare slapp av og ta det med ro ikkje stress deg opp...
 
Back
Topp