Mensmurringliknende følelse

Rikken

Flørter med forumet
Hei!

Jeg er nå uke 5 og lurer på om andre enn meg her har en slags mensfølelse. Et slags press, noen ganger småstikninger og en ellers "rar" følelse i underlivet. Nesten en slags stølhetsfølelse.

Er dette vanlig? Jeg er førstegangsgravid og merker etter å ha lest inne på forumer om mange spontanaborter, merker jeg det bekymrer meg.

Du er nok ikke alene :p Jeg har det på samme måte, og som du ser er det mange flere tråder om akkurat det samme ;) Helt normalt!

❤ alle gode ting er tre ❤

oh yes.... masse murringer tidvis ;)

1 av 5 svangerskap ender i spontanabort, så det er veldig normalt!

Sent from my iPhone using BV Forum

Du burde ha skrevet LITT mer når det er noen som er bekymret.

Ja det er som skrevet, 1 av 5 svangerskap ender i spontanabort. MEN(!!) de fleste svangerskap ender i spontanabort FØR de fleste vet at de er gravide. Enten skjer dette ved forventet eller som en forsinket menstruasjon. Etter en positiv test så reduseres sjansen dramatiskt, det er da 70% sjanse for at alt skal gå bra!!;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
<3 nr.2 ventes 08.04.15 <3

Hei!

Jeg er nå uke 5 og lurer på om andre enn meg her har en slags mensfølelse. Et slags press, noen ganger småstikninger og en ellers "rar" følelse i underlivet. Nesten en slags stølhetsfølelse.

Er dette vanlig? Jeg er førstegangsgravid og merker etter å ha lest inne på forumer om mange spontanaborter, merker jeg det bekymrer meg.

Det er helt vanlig å ha en slags mensfølelse som du beskriver. Tenk på alt det som skjer i livmoren din. Her skal det klargjøres for et lite barn, samtidig som livmoren utvider seg.

Det er helt vanlig å kjenne stikkinger, feks ved bevegelse nederst i magen, dette kan være ligamentsmerter. Ligamentsmerter får man fordi det er ligamentene som holder fast livmoren og etterhvert som livmoren vokser strekkes disse ligamentene og man vil kunne en litt ubehagelig stikking nederst i bekkenet.

<3 Gutt 04.02.12 <3

Det er helt vanlig å ha en slags mensfølelse som du beskriver. Tenk på alt det som skjer i livmoren din. Her skal det klargjøres for et lite barn, samtidig som livmoren utvider seg.

Det er helt vanlig å kjenne stikkinger, feks ved bevegelse nederst i magen, dette kan være ligamentsmerter. Ligamentsmerter får man fordi det er ligamentene som holder fast livmoren og etterhvert som livmoren vokser strekkes disse ligamentene og man vil kunne en litt ubehagelig stikking nederst i bekkenet.

<3 Gutt 04.02.12 <3

Takk skal du ha for begge svarene. Det gjorde meg mye mer optimistisk. :)

Du burde ha skrevet LITT mer når det er noen som er bekymret.

Ja det er som skrevet, 1 av 5 svangerskap ender i spontanabort. MEN(!!) de fleste svangerskap ender i spontanabort FØR de fleste vet at de er gravide. Enten skjer dette ved forventet eller som en forsinket menstruasjon. Etter en positiv test så reduseres sjansen dramatiskt, det er da 70% sjanse for at alt skal gå bra!!;)

<3 Gutt 04.02.12 <3
Jeg kan ikke så mye om dette, så svarte bare på spm. Var ikke meningen og si noe støtende, så gjorde jeg det, beklager jeg!

Jeg kan ikke så mye om dette, så svarte bare på spm. Var ikke meningen og si noe støtende, så gjorde jeg det, beklager jeg!

Ikke noen problem, men husk at hvis noen er bekymret så må man prøve å berolige dem, spesielt i tilfeller som dette hvor sjansen for at ting går bra er stor. Var bare måten du ordla deg på jeg reagerte litt på;) jeg er ingen ekspert på området selv og leser derfor om slikt fra troverdige kilder før jeg evt svarer.

<3 Gutt 04.02.12 <3

Jeg har akkurat det samme :) er bekymret fordi jeg var gravid i egglederen for 3 mnd, så håper spiren er på riktig plass denne gangen :)

Jeg har hatt det i alle mine svangerskap. Livmora som vokser og strekker seg. Allerede nå. Tenk en baby tar veldig stor plass etterhvert :)

Hadde det med forrige svangerskap og har det litt nå også. Det er vel sånn det skal være :)

Opplever det på akkurat samme måte, spesielt i veke 5. No er eg inni veke 6, og er spent på om murringa forsetter. I følge en bekjent som er jordmor er det livmora som strekker seg for å lage plass til vesle gullspiren :)

Hvordan merket du dette? Hadde du testet positivt også?
Jeg testet positivt, hadde ikke noen spesielle smerter, men blødde, begynte å blø dagen jeg skulle ha mensen. Det var litt klumpete blod. Men var hcg prøvene jeg så det på, de gikk opp til 1600 for så å hå ned igjen til 1300. Håper att alt er bra denne gangen.. Blør ikke og har ti ganger sterkere symptomer :)

Back
Topp