Mensmurringer

MammaJuly2022

Glad i forumet
Tilgangsansvarlig
Juliknøttene 2022
I hele kveld har jeg hatt skikkelig mensmurringer, dette har jeg ikke hatt på all evighet :confused: Men sliter med å få gått på do for tiden (hard i magen). Så lurer på om det kan ha en sammenheng. Noen som har tips til hva som hjelper slik at man får «tømt» seg. Liker ikke svisker :wtf:
Prøvde å gå gjennom tidligere innlegg, men etter å ha tittet gjennom 4-5 siden, så tenkte jeg det var bedre å lage nytt innlegg enn å lete videre :rolleyes:

I hele kveld har jeg hatt skikkelig mensmurringer, dette har jeg ikke hatt på all evighet :confused: Men sliter med å få gått på do for tiden (hard i magen). Så lurer på om det kan ha en sammenheng. Noen som har tips til hva som hjelper slik at man får «tømt» seg. Liker ikke svisker :wtf:
Prøvde å gå gjennom tidligere innlegg, men etter å ha tittet gjennom 4-5 siden, så tenkte jeg det var bedre å lage nytt innlegg enn å lete videre :rolleyes:

Jeg tar laktulose med jevne mellomrom, syns det gjør fordøyelsen min bedre og jeg føler meg ikke så stinn :joyful: Spiser også biola og havegryn til frokost:rolleyes: Får jo ikke en sånn tømme-effekt noen av delene, da men..

Last edited:
Biola, spise havregryn, drikke mye vann!
Av og til hjelper det å bevege mer på seg også, som i tur. Har treg mage selv, men så langt har det gått greit uten å måtte bruke noe midler.

Men selvfølgelig, om det ikke løsner seg, så er det nok lurt med noe avføringsmiddel

Har også hatt det nettopp, og et skikkelig tak. Kom på at jeg da ikke hadde fått gjort nummer to på en stund ... Det ordnet seg samme dag, men har lette murringer innimellom. Tror jeg får det også om det verker i korsryggen.

Jeg har tatt laktulose jevnlig tidligere, og det har gått begge veier. Fikk beskjed om å ta movicol av jordmor om det ble for ille, så har også brukt det. Det gjør jo veldig vondt å ikke gå på do, så hun mente at det var bedre at det ordnet seg for oss begge to

Eneste tipset jeg har er å drikke mye, og å bevege seg en del, f.eks. gå tur. Sistnevnte aktiverer magen(blodtilførselen til tarmen hvis jeg husker riktig). Jeg har hard mage selv og merker forskjell når jeg glemmer å drikke og er lite aktiv.

Jeg drikker mye vann, spiser yoghurt daglig og litt tyrkisk pepper når det går litt treigt med magen. Anbefaler også å bruke en liten krakk under bena, for å få tømt seg ordentlig. Jeg syns det hjelper hvertfall nå som magemusklene og kjernemuskulaturen har takket for seg ;)

Jeg drikker mye vann, spiser yoghurt daglig og litt tyrkisk pepper når det går litt treigt med magen. Anbefaler også å bruke en liten krakk under bena, for å få tømt seg ordentlig. Jeg syns det hjelper hvertfall nå som magemusklene og kjernemuskulaturen har takket for seg ;)

Krakk er veldig bra. Jeg har brukt det helt til magen ble for stor :hilarious:

Jeg har opplevd akkurat det samme nå i det siste. Murringer som kjennes som mensensmerter, men som går over etter en tur på do. Det er kjennes annerledes enn før, men tenk så mye ting har endret seg inne i magen vår nå - tarmer og alt. Jeg drikker Biola morgen og kveld, i tillegg til at jeg spiser mer frukt enn før. Disse tingene til sammen gjør at systemet holdes i gang. Får jeg ikke biolaen, blir jeg fort hard i magen. :)

Takk for alle tips :D
Går jo på jerntabletter så derfor jeg er så hard i magen :yuck:

Back
Topp