mensmurringer

therese*

Elsker forumet
Jeg er 12 uker i dag ( hurra)[8D] og de siste dagene har jeg hatt så mye mensmurringer igjen... Spesielt om jeg gjør noe kjenner jeg det skikkelig- og jeg får nesten tak.. andre som har det på samme måte? Kan ikke huske jeg hadde det sånn sist svangerskap...[&:]

Gratulere med 12 uker :o) Jeg var 12 uker i går, veldig deilig :o) Har mensmurringer innimellom fremdeles, men den siste uka hvis jeg beveget meg endel, forandret stilling fort eller når jeg hoster og nyser kommer det skikkelig smertefulle tak nederst i magen. Var på ultralyd på torsdag og etter at lege hadde sett at babyen hadde det bra, sa hun at det er helt normalt å ha sånne stikkinger. Livmoren henger vist i noen "tråder" og disse jobber vist mye på det her stadiet og livmoren driver vist stadig å utvider seg så hun sa det var helt ufarlig :)

Det kan jo være kynnere også, de sier at det er veldig mange som har det tidlig med nr 2. Jeg har mensenmurringer når det er på tide med mensen, men i helgen har jeg hatt veldig tak i magen, men det kommer og går. Hadde ikke dette med førstemann jeg heller, men legen sier at det er normalt :)

Gratulerer så mye med 12 uker!! [:D]

For en ukes tid siden hadde jeg også mye murringer både i rygg og mage, var faktisk redd for at noe kunne være galt. Men det viser seg at det er flere som har det slik rundt uke 12 av oss som er flergangs. Kanskje det rett og slett er fordi livmora jobber seg oppover skambenet?[:D]

Ha en flott dag!

Grattis med 12 uker snuppa....

Hmm...Selv var jeg veldig skeptisk når noen sier at det kan være kynnere...Har "lært" at det kan dukke opp rundt uke 18---Siden livmoren da står noe høyere opp...

Meeeeeeeeeen, selv har jeg hatt "tak" i magen og ryggen de siste ukene, så jeg vil tro at det enten er kynnere som plager oss eller så er det at livmoren vokser...

Ubehagelig er det hvertfall...[:'(]

Du bør kanskje holde deg unna mye tunge løft...Det kan hjelpe...Jeg stopper med en gang jeg synes jeg kjenner noe som ikke skal være der...Det kan være alt fra å løfte lille mor eller ta klesvasken fra vaskemaskinen og opp til tørketrommelen, etc...

Tusen takk for alle svar[:D] Da roer jeg meg med at det nok bare er heeelt vanlig[:D] Så får jeg heller prøve å ta det litt mer pent når jeg får de værste takene[:D][8D]

Det kan godt være kynnere. Det er ikke noe som kommer fra uke 18. Vi har kynnere heletiden, men de fleste merker det ikke før det har gått mange mnd. Selv hadde jeg kynnere fra uke 16 i forrige svangerskap, og i dette har jeg hatt det fra uke 8. Veldig sjelent noen merker det så tidlig, men det gjorde jeg da. Men så sant de ikke er veldig vonde og regelmessige, er det ikke farlig i det heletatt. Bare livmoren som øver seg til fødsel. Er ¨på ul hver uke, pga tidligere historie, og alle legene jeg snakker med sier det samme.

Masse lykke til videre [:)]

Back
Topp