Mensmurring og nedpress

Fimle

Glad i forumet
Flere som har begynt å kjenne på dette? Sliter litt med følelsen av at lille skal "dette ut", evnt presse seg ut. :p Og den siste uka har jeg begynt å få en del mensmurring, særlig på kveldene. Vet jo at dette er et tegn på modning, men føler det er litt i tidligste laget. Jeg har jo vært i gjennom dette to ganger tidligere og, men husker ikke når disse vondtene begynte å dukke opp. :rolleyes:

Har hatt mensmurringer siden uke 26. Nedpress kun av og til. Sjekket cervix og den var lang og fin :-)

Hvordan vil du beskrive nedpress? Syns det vanskelig å vite om jeg har opplevd det eller ikke da jeg ikke har noen tidligere erfaring om hva det er :)

Har hatt mensmurringer siden uke 26. Nedpress kun av og til. Sjekket cervix og den var lang og fin :-)

Godt å høre at ikke cervix er påvirket i hvert fall. :) Jeg sjekket også cervix senest for tre uker siden, lang og fin her og. Ny vekstkontroll i dag, så jeg får høre litt med legen hva de sier. :)

Hvordan vil du beskrive nedpress? Syns det vanskelig å vite om jeg har opplevd det eller ikke da jeg ikke har noen tidligere erfaring om hva det er :)

Det er rett og slett en følelse av at lille skal " dette ut". Press i underlivet, og alt kjennes tungt og hovent ut der nede. :p

Har hatt mye av det samme. Spesielt nedpress som er veldig ubehagelig! Føler at lillegutt kan komme når som helst når det skjer - men er nok bare meg som er litt hysterisk, haha :p

Det har jeg ikke hatt enda. Bare føler at ungen presser ned mot blæra. Og når jeg skal på do er det vanskelig å tisse ut alt. Akkurat som om trykket fra magen stenger for.

Flere som har begynt å kjenne på dette? Sliter litt med følelsen av at lille skal "dette ut", evnt presse seg ut. :p Og den siste uka har jeg begynt å få en del mensmurring, særlig på kveldene. Vet jo at dette er et tegn på modning, men føler det er litt i tidligste laget. Jeg har jo vært i gjennom dette to ganger tidligere og, men husker ikke når disse vondtene begynte å dukke opp. :rolleyes:

Tror man kan ha det uten at det er modning, men rett og slett det at man har født før gjør at det kjennes slik.
Har det samme selv..

Forhørte meg med legen i dag som tok vekstkontrollen, og hun mente det var helt ufarlig. Siden cervix var så lang og lukket sist gang, mente hun det var unødvendig å sjekke igjen i dag, så da får jeg bare stole på det. :) At jeg hadde en del nedpress var ikke så rart mente hun, siden lille trille har lagt seg med hodet godt ned allerede. :) Det er vel rett og slett slik som en jordmor sa til meg, det kan bli mer slitsomt og smertefullt for hver gang. :p Jeg lurer på hvordan de damene som fikk 10-12 barn hadde det jeg... :confused: :p

Back
Topp