Menslignende ubehag/smerter. Vanlig?

Julegave15

Ny her ;)
Hei alle sammen! Er gravid med første barnet (hvis alt går bra), og kroppen overrasker stadig med nye, uventede symptomer. Er nok også litt ekstra bekymret da jeg opplevde en tidl SA forrige gang jeg fikk positiv test :( Er nå 6 uker + 2 dager på vei (lengre enn da jeg mistet sist - Jippi:), men er litt bekymret da jeg siden mandag har hatt litt menslignende verking (ikke kramper) fra livmor. Kommer og går, og er mest når jeg bøyer meg frem feks. Heldigvis ikke blødd noe foreløpig, og har blitt enda mer kvalm, så det er vel et godt tegn! Lest at litt ubehag er vanlig og skyldes at livmoren utvider seg, men siden det minner såpass om tante-rød er jeg stadig litt redd det er starten på en SA... Har andre her opplevd lignende ubehag? Takk for alle svar! :D

Hadde det likens med min første også, er litt mindre nå med andremann, men kan ha noe med at det ikke er lenge siden jeg har gravid (7mnd siden). Også husker jeg at etter hvert så ble det sykt ubehagelig med klær som pressa mot, også :p
Men altså er det veldig vondt og du er urolig er det bedre å ta en sjekk :)

Takk for svar! Er ikke veldig vondt nei, mer det at det minnet meg såpass om menssmerter som gjorde meg bekymret. Tidl kun hatt stikkinger i livmor. Er mindre idag, så avventer nok så lenge det er normalt med litt ømhet/ubehag... Skal jo utvides inni der så er ikke rart sånn sett at det merkes litt ;) :)

Mensmurringer er helt vanlig ja :)

Selv har jeg hatt mye stikking i livmoren og hvis jeg sitter lenge og reiser meg fort opp kan jeg få sterke smerter der. Litt ekkel følelse, men helt normalt :)
Ønsker deg lykke til og håper alt er bra!

Legen min sa rett ut at alt fra mens murringer til følelsen av at livmoren strekker seg og sånn rivningsfølelse er normalt :)

Back
Topp