Menskopp?

Akimdai

Elsker forumet
Himmelbarn
Skuddårsspirene 2024
Noen som har erfaring med det - var det vanskelig å få til i starten?
Hvilken type anbefaler dere?

vet det ikke er helt riktig forum dette, men fant ingen andre som passet så godt, pluss er litt aktivitet i :angelic:

Jeg bruker det og syns det var enkelt. Vet det finnes ulike måter å brette den på/sette den inn, men første og beste fungerte for meg. Bruker lunette☺️

Kjøpte den fra Belladot på apoteket, siden jeg trengte en raskt når mensen kom tilbake etter fødsel. Vært veldig fornøyd med den. Litt knot i starten, men etter noen sykluser har jeg funnet teknikker som virker for meg.

Brukt menskopp i årevis og er berre SÅ fornøyd! Men dei siste rundene har eg enten hatt veldig surt blod, eller så har eg reagert på den. Tar iallefall ein pause nå for å se, og må innrømme eg ikkje har savna bind og tamponger, fysj for nåke dritt.
Eg bretter den i to og lirker den inn, ofte må eg kanskje skubbe litt i den om den setter vakum litt langt nede. Men oftes går det heilt supert. Kun eit par ganger på natta den har lekt bittelitt, men hadde nok blødd gjennom både tamponger og bind då (ubalanse etter SA'er så heftig blødninger, ikkje vande med det til vanlig).
Eg har brukt merket organicup.

Bruker det som heter c-fold. Har brukt siden 2003 eller så. Vil aldri gå tilbake til engangs.

Syns det vanskeligste er å bestemme seg for merke. Hadde håpet svarene her skulle peke meg i en retning, men alle er fornøyd med forskjellige :hilarious:
Kan kanskje konkludere med at merket ikke er såå viktig :)

Noen som har erfaring med menskopp og tung styrketrening?
Kan ikke bruke tampong når jeg trener (driver med styrkeløft). Har opplevd at den «skyter» ut under løft. Håper kanskje menskopp funker bedre :angelic:

Syns det vanskeligste er å bestemme seg for merke. Hadde håpet svarene her skulle peke meg i en retning, men alle er fornøyd med forskjellige :hilarious:
Kan kanskje konkludere med at merket ikke er såå viktig :)

Noen som har erfaring med menskopp og tung styrketrening?
Kan ikke bruke tampong når jeg trener (driver med styrkeløft). Har opplevd at den «skyter» ut under løft. Håper kanskje menskopp funker bedre :angelic:
Har opplevd at det føles som den er på vei ut, uten at det har skjedd, men teoretisk skal den henge bedre enn tampong iallefall, siden den henger med vakum. Innimellom er den heilt forferdelig å få ut om den sitter høgt med godt vakum, må få ein finger opp og kverke vakumet, nytter iallefall ikkje å dra :hilarious: så får du satt den skikkelig på så har eg truo at den skal holde :cool:

Skulle til å si det samme, den holdes på plass av vakuum. Er det ikke tett, lekker den.

Brukte tampong første døgnet når det blødde mest og så menskopp videre. Helt fantastisk. Tømte kun morgen og kveld.

Back
Topp