Menskopp/mensbeger

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Nå har vel ikke så mange her inne mensen akkurat nå, så det er jo ikke så aktuelt.

Men jeg så en tråd her i helga på generell om menskopp/mensbeger.

Har noen av dere det? eller har noen vurdert det?

http://www.bleieboden.no/display.aspx?menuid=29&prodid=5851

701006.jpg

Sånn kan den se ut. :)
Den puttes opp i skjeden og samler opp blodet.
Det høres ekkelt ut, men hvor ekkelt er ikke blodige bind og tamponger?

Den kommer i to modeller, en for de som ikke har født og en for de som har født (har man hatt ks, har man født).

Jeg vet mange som sliter med sopp har blitt kvitt det etter de begynt med mensbeger.
Den kan sitte inni opptil 12 timer. den bare skylles godt når man tømmer den. Den må kokes etter endt menstruasjon. Må bruke en egen kjele til dette .

Bildet og linken var bare et eksempel.
er mange som selger sånne, så er bare å google. Ellers har man jo ebay :D

Har vurdert det ja. Tenkte det var spesielt smart at man kan bruke det når man bader. Men jeg hadde vel aldri stolt på det..
Rakk å prøve tøybind da,en mens før jeg ble gravid :p
Men syns det funka bra hvertfall. Mye bedre enn sånne klamme engangs

En kombinasjon av at jeg er skikkelig kvalm idag, OG at jeg satt og spiste ostesmørbrød nå fikk magen til og vrenge seg.

Ikke pga at jeg syns denne er så forferdelig ekkel. Men Menskopp/beger er et forderdelig navn!

Men, takk for sparket i rævva. Nå reiser jeg øyeblikkelig hjem fra jobb !! :p

En kombinasjon av at jeg er skikkelig kvalm idag, OG at jeg satt og spiste ostesmørbrød nå fikk magen til og vrenge seg.

Ikke pga at jeg syns denne er så forferdelig ekkel. Men Menskopp/beger er et forderdelig navn!

Uff da :confused:

det var ikke meningen..

Men ja, jeg er enig, navnet er grusomt :P

Har vurdert det ja. Tenkte det var spesielt smart at man kan bruke det når man bader. Men jeg hadde vel aldri stolt på det..
Rakk å prøve tøybind da,en mens før jeg ble gravid :p
Men syns det funka bra hvertfall. Mye bedre enn sånne klamme engangs

Jeg har brukt sånn når jeg bader. For bader en dag i uka med barna.
Ikke noe problem. Den må tømmes etter du har badet, for det kan lure seg inn bittelitt vann. Men det har aldri rent over.

Tøybind har jeg lurt litt på. Men ikke satt meg inn i det.
For engangs klør jo..... blir så ekkelt atte.

Jeg hadde aldri hørt om sånn kopp før jeg så den på generelt.. tror jeg har mer problemer med å forholde meg til masse blod i en kopp enn til et blodig bind.. men jeg vet ikke :)

Ha ha! Sorry,men det var kanskje like greit ;)
Ja det et grusomt navn!

Jeg har brukt sånn når jeg bader. For bader en dag i uka med barna.
Ikke noe problem. Den må tømmes etter du har badet, for det kan lure seg inn bittelitt vann. Men det har aldri rent over.

Tøybind har jeg lurt litt på. Men ikke satt meg inn i det.
For engangs klør jo..... blir så ekkelt atte.

Ja jeg blir helt ødelagt av vanlige bind,så jeg bruker tampong,det går greit.
Men burde vel egentlig ikke bruke det heller.

Har lest diverse om menskopp. De fleste er fornøyde,men veldig mange bruker tynt tøybind i tillegg,fordi det lekker litt..
Tar ikke sjansen på å teste det i svømmehall liksom :confused:

Men nå har jeg aldri hatt spesielt mye heller da,og enda mindre da jeg hadde spiral. Og det har jeg jo tenkt å ha igjen så da er det vel trygt ;)

HAHA, Sorry jeg ler, menne. Hvilken side er det som skal oppi hufsa, å hvordan vet vi at den er tett???

Dette var rare greier :P
Nå ha jeg mens io kunn 2 dager da, så tampong er ikke så ille da for meg.

Jeg har hatt en slik i mange år. Har prøvd den, men likte den ikke. Jeg syntes den var ekkel..

Har lest om denne før, men tror nok ikke det er noe for meg. Har aldri hatt problemer med sopp pga bind og tamponger, også er jeg ikke heeeeeeeeelt trygg på om den faktisk funker ( gjør sikkert det altså, men kommer sikkert ikke til å klare å sette den inn ordentlig :s )

HAHA, Sorry jeg ler, menne. Hvilken side er det som skal oppi hufsa, å hvordan vet vi at den er tett???

Dette var rare greier :P
Nå ha jeg mens io kunn 2 dager da, så tampong er ikke så ille da for meg.

He he. "Stilken" skal ned,altså koppdelen skal opp,så det kommer oppi der ;)
Den skal visst være tett. Tror det var noe med vakuum eller noe sånt. Ikke helt sikker.

Har hørt om det,men aldri prøvd.Vet ikke om jeg vil heller...

Syntes egentli at tampong fungerer:) hadde aldri følt meg trygg med denne:/

Da skal jeg være den første som kommer med et litt annet svar enn dere andre :P

Jeg har brukt en sånn i 3 år nå ca, og jeg eeelsker den! Kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger...
Var veldig skeptisk før jeg kjøpte, men er så sinnsykt glad jeg gjorde det. Bind det takler jeg ikke, den hærslige følelsen av at du kjenner at det renner ut av deg.. Og tamponger fører lett med seg sopp og dritt, pluss at de siste dagene når jeg blør lite blir de så tørre..
Har klipt av den "stilken".

:)

Da skal jeg være den første som kommer med et litt annet svar enn dere andre :P

Jeg har brukt en sånn i 3 år nå ca, og jeg eeelsker den! Kommer aldri til å gå tilbake til bind og tamponger...
Var veldig skeptisk før jeg kjøpte, men er så sinnsykt glad jeg gjorde det. Bind det takler jeg ikke, den hærslige følelsen av at du kjenner at det renner ut av deg.. Og tamponger fører lett med seg sopp og dritt, pluss at de siste dagene når jeg blør lite blir de så tørre..
Har klipt av den "stilken".

:)

Skal definitivt prøve det når jeg får tilbake mensen,hvis den ikke forsvinner med spiral denne gangen.

Back
Topp