Mensensmerter og positiv test

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Mange spørsmål fra meg om dagen. Men er skummelt å gå gravid altså. Fikk svaaaaak positiv test forrige fredag. Er nå 4+2 og fikk testen som ligger vedlagt i dag.

Noen timer etter jeg fikk testen begynte jeg å få ganske vondt i magen. Har strukket litt i magen siden forrige fredag, men nå er det mye vondere. Føles litt som mensensmerter, ikke bare murringer. Da jeg var gravid for to år siden kjente jeg litt murringer og strekkinger, men var aldri så vondt som nå.

Har ikke blødd noe. Kan det være en kjemisk med så tydelig test og at smertene kommer før hCG synker og jeg begynner å blø? Noen som har erfaring med noe lignende?

Kan det være exu?
 

Vedlegg

  • 35D66401-9B1B-400E-8D07-F797035E15ED.jpeg
    35D66401-9B1B-400E-8D07-F797035E15ED.jpeg
    758,4 KB · Visninger: 111
Hadde kraftige smerter forrige svangerskap. De var så kraftige at jeg måtte ta panodil forte forskrevet fra legevakt. Var da ca 4 uker på vei. Trodde det kunne være exu, men ble ikke sjekket. Fikk en fin rask gutt til termin, så trenger ikke bety noe farlig:Heartred
 
Hadde kraftige smerter forrige svangerskap. De var så kraftige at jeg måtte ta panodil forte forskrevet fra legevakt. Var da ca 4 uker på vei. Trodde det kunne være exu, men ble ikke sjekket. Fikk en fin rask gutt til termin, så trenger ikke bety noe farlig:Heartred
Takk for at du nok en gang denne uken beroliger meg. Det betyr så mye at jeg nesten ble litt rørt her jeg sitter ❤️
 
Takk for at du nok en gang denne uken beroliger meg. Det betyr så mye at jeg nesten ble litt rørt her jeg sitter ❤️
I gen problem:Heartred var selv veldig urolig forrige svangerskap, både med blødninger fram til uke 15 og med smerter som jeg ikke var vant til fra de andre svangerskapene:scratch

men godt heg kunne berolige deg :Heartred:Heartred
 
Om man har exu så er symptomene ofte : sen eller ikke normal dobbling av hcg, små blødninger, og smerter, men smertene kommer ofte litt senere når man er lengere på vei da embryoe vokser.

siden du har så sterk test og ingen blødning er nevnt, så ville jeg ikke uroet meg ennå:)

man kan ofte ha litt smerter i starten da embryoe graver seg godt nedi hinna. Samt voksesmerter er normalt litt senere. Så så lenge du ikke blør noe ville jeg ikke bekymra meg:)
 
Første gang jeg var gravid trodde jeg ikke på at jeg var gravid, da var smertene så intense at jeg nesten besvimte. Dro på legevakt, men de kunne ikke konkludere med exu eller truende abort, da det var så tidlig, men var ingen av delene. Så for noen er det visst helt normalt. Ønsker deg masse lykke til med spiren :Heartred
 
Jeg er 34 og førstegangs, og har blitt overrasket over hvor godt jeg merker graviditeten der nede i hverdagen... :nailbiting: Har både kortvarige stikkinger, og mer langvarige murringer og ubehag. Det kommer og går litt. Var på en undersøkelse i går (ca. 5+4 ifølge ultralyd), der alt skal ha sett fint ut. :) Det er kanskje litt varierende hvor mye av det man kjenner så tidlig. Har hørt milde-moderate smerter ofte ikke er bekymringsfulle så lenge man ikke har blødninger samtidig. Mulig det kan ha noe med alder og hvorvidt man er førstegangs også, jeg vet ikke... o_O
 
Last edited:
Hei,

Mange spørsmål fra meg om dagen. Men er skummelt å gå gravid altså. Fikk svaaaaak positiv test forrige fredag. Er nå 4+2 og fikk testen som ligger vedlagt i dag.

Noen timer etter jeg fikk testen begynte jeg å få ganske vondt i magen. Har strukket litt i magen siden forrige fredag, men nå er det mye vondere. Føles litt som mensensmerter, ikke bare murringer. Da jeg var gravid for to år siden kjente jeg litt murringer og strekkinger, men var aldri så vondt som nå.

Har ikke blødd noe. Kan det være en kjemisk med så tydelig test og at smertene kommer før hCG synker og jeg begynner å blø? Noen som har erfaring med noe lignende?

Kan det være exu?

Kjære deg ❤️
Ser du har fått gode svar allerede! Det er vanlig å oppleve mensenlignende smerter i starten, men er du veldig bekymret, anbefaler jeg at du kontakter legen din - enten for å ta 2 x Hcg, eller for å bli henvist til TUL ❤️
 

Vedlegg

  • 427AC5D0-FE29-44AA-A6C9-5BBDF37FA4BE.png
    427AC5D0-FE29-44AA-A6C9-5BBDF37FA4BE.png
    1,5 MB · Visninger: 51
Kjære deg ❤️
Ser du har fått gode svar allerede! Det er vanlig å oppleve mensenlignende smerter i starten, men er du veldig bekymret, anbefaler jeg at du kontakter legen din - enten for å ta 2 x Hcg, eller for å bli henvist til TUL ❤️
Jeg har hatt litt sen stigning på testene, så har målt en runde med hCG og skal ta neste i morgen. Fikk 52 i går da jeg var 15 DPO. Syns det er litt lavt sammenlignet med da jeg var gravid med datteren min, men det viktigste er vel å se at det har nesten doblet seg i morgen. Hadde litt murringer da jeg var gravid med første, men nå var det mye mer vondt. Har sluppet litt taket i kveld, så håper det er et godt tegn at det kommer og går ❤️
 
Jeg har hatt litt sen stigning på testene, så har målt en runde med hCG og skal ta neste i morgen. Fikk 52 i går da jeg var 15 DPO. Syns det er litt lavt sammenlignet med da jeg var gravid med datteren min, men det viktigste er vel å se at det har nesten doblet seg i morgen. Hadde litt murringer da jeg var gravid med første, men nå var det mye mer vondt. Har sluppet litt taket i kveld, så håper det er et godt tegn at det kommer og går ❤️
Krysser fingrene for at du får gode verdier i morgen ❤️Her både murrer og stikker og strekker det både foran og bak - jeg tenker det bsre betyr at «jeg lager plass» :joyful: Men ikke noe ålreit hvis det er vondt-vondt selvfølgelig! Satser på du får god beskjed i morgen og kan ta helg med lave skuldre ❤️
 
Om man har exu så er symptomene ofte : sen eller ikke normal dobbling av hcg, små blødninger, og smerter, men smertene kommer ofte litt senere når man er lengere på vei da embryoe vokser.

siden du har så sterk test og ingen blødning er nevnt, så ville jeg ikke uroet meg ennå:)

man kan ofte ha litt smerter i starten da embryoe graver seg godt nedi hinna. Samt voksesmerter er normalt litt senere. Så så lenge du ikke blør noe ville jeg ikke bekymra meg:)
Takk for fint og beroligende svar. hCG har økt noe tregt syns jeg det virker som på testene. Så målte hCG i går og skal måle på nytt i morgen. Hadde nivå på 52 i går da jeg var 15 DPO. Syns det var lavt sammenlignet med da jeg var gravid med datteren min, men det kan jo svinge fra svangerskap til svangerskap.

Smertene kommer og går litt nå heldigvis, så tar det som et foreløpig godt tegn. Tok en finger inn for å se etter blod også, men ingen ting hverken på papiret eller lenger opp ❤️
 
Mensensmerter kan være sterkere når man har vært gravid før :happy:

Bare noe å være obs på. Når jeg mistet i kjemisk var det mensensmerter, men mest vondt i korsryggen som ga meg en ekkel følelse. Du vet jo heller ikke 100% når egget festet seg. Håper du får fine svar imorgen :Heartpink:happy:
 
Mensensmerter kan være sterkere når man har vært gravid før :happy:

Bare noe å være obs på. Når jeg mistet i kjemisk var det mensensmerter, men mest vondt i korsryggen som ga meg en ekkel følelse. Du vet jo heller ikke 100% når egget festet seg. Håper du får fine svar imorgen :Heartpink:happy:
Så fint å høre at de kan være sterkere. Ville nesten tenkt motsatt siden livmoren da har utvidet seg tidligere. Men nå er jeg faktisk gravid i en ny livmor (har to), så mulig jeg nesten defineres som førstegangsgravid ☺️
 
Back
Topp