Mensenmurringer

Søskendrøm2025

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember 2022
Aprilspirene 2025
Hei,

Er i uke 24 nå. På lørdag fikk jeg akutte magesmerter som vedvarte i ca. 1 time, så var innom føden på Ullevål etter de ønsket å få meg inn til en sjekk. Smertene gikk over på sykehuset og alt så fint ut. Livmorhalsen hadde gått fra 7. cm i uke 19 til 4 cm i uke 23 (på lørdag), men dette trodde de kunne skyldes ar jeg har magen har blitt tyngre og får mer press på seg. Siden 4 cm er godt innenfor normalen, var ikke legen noe bekymret.

I dag har jeg hatt mensenmurringer siden jeg våknet. Det er sikkert ikke noe farlig, og kan vel kanskje være voksesmerter? Men syns det er litt urovekkende siden det kommer så kort tid etter magevondten jeg hadde i helgen. Føles som mensen dag 3-4, ikke som de verste mensensmertene som jeg pleier å ha de to første dagene med TR.

Har noen av dere andre hatt mensenmurringer etter uke 20?

Hadde mensmurringer så og si hver dag til rundt uke 20, før de ble helt borte. Er 27+6 i dag og nå har det kommet tilbake de siste dagene. Jeg tolker det som voksesmerter hvertfall :-) Men det er sikkert greit å følge med

Er mest sannsynlig helt ufarlig, men mtp magevondtene du hadde for litt siden er det sikkert greit å følge litt med. Lenge siden du tok urinstix? Jeg hadde en periode med mye kramper/magevondt, men hos meg var det tarmene som krangla :hilarious:

Dersom det vedvarer kan du jo ta en liten tlf og høre fra føden tenker. Det er jo både lov og til og anbefale :Heartred

Er mest sannsynlig helt ufarlig, men mtp magevondtene du hadde for litt siden er det sikkert greit å følge litt med. Lenge siden du tok urinstix? Jeg hadde en periode med mye kramper/magevondt, men hos meg var det tarmene som krangla :hilarious:

Tok urinprøve på sykehuset på lørdag, men fikk aldri høre hvordan det gikk (men antar det at alt var fint). Skal til jordmor på tirsdag, så tenker jeg kan ta deg opp med henne da. Blir det verre ringer jeg kanskje sykehuset igjen, men skal ha en ultralyd på Ullevål 26. mai, så satser på den kontrollen eventuelt er nok hvis det ikke tar seg opp ❤️☺️

Jeg fikk forkortet livmorhals med nr 1. Og siden har de hatt lavere terskel for å ta meg inn på kontroll. Så ta heller en tlf og diskuter med føden enn å gå å bekymre seg. Jeg har tidvis masse murringer. Skal på ny kontroll med ul 2.06. Satser på at det roer seg.

Jeg fikk forkortet livmorhals med nr 1. Og siden har de hatt lavere terskel for å ta meg inn på kontroll. Så ta heller en tlf og diskuter med føden enn å gå å bekymre seg. Jeg har tidvis masse murringer. Skal på ny kontroll med ul 2.06. Satser på at det roer seg.

Har bicorn uterus og er konisert, så kjenner jeg er litt bekymret for at det skal bli for mye for livmorhalsen på et tidspunkt. Men den har jo vært både 7 cm på første måling og 4 cm nå i helgen, så tror jo på en måte jeg er trygg en stund til. Vet ikke hvor fort den plutselig kan gå fra 4 cm til for kort? Hvis ikke det tar seg opp, tenker jeg kanskje at kontrollen 26.5 er tilstrekkelig.

Med nr 1 ble jeg målt med en ukes mellomrom. Da hadde jeg hatt tre dager med masse aktivitet. Da var den gått fra 4,5-2,5. Men kommer vel an på om du føler det er mye slik aktivitet. Nå har jeg vært to dager på jobb noen timer. Tatt taxi til og fra så jeg har sluppet å gå. Ligge nå i sengen med kynnere så får frem tårer i øynene. Slitsomt. Vil være ferdig snart.

Jeg har mensmurringer 1-2 ganger i uka.

Med nr 1 ble jeg målt med en ukes mellomrom. Da hadde jeg hatt tre dager med masse aktivitet. Da var den gått fra 4,5-2,5. Men kommer vel an på om du føler det er mye slik aktivitet. Nå har jeg vært to dager på jobb noen timer. Tatt taxi til og fra så jeg har sluppet å gå. Ligge nå i sengen med kynnere så får frem tårer i øynene. Slitsomt. Vil være ferdig snart.

Huff, så kjedelig. Mine murringer har blitt bedre i løpet av dagen heldigvis. Har begynt å bli ganske trøtt igjen også, så sover ofte etter jobb og tar det ganske rolig. Ta vare på deg selv og prøv å slapp av ❤️ Stressende med mye kynnere når man er redd for endring i livmorhalsen.

Huff, så kjedelig. Mine murringer har blitt bedre i løpet av dagen heldigvis. Har begynt å bli ganske trøtt igjen også, så sover ofte etter jobb og tar det ganske rolig. Ta vare på deg selv og prøv å slapp av ❤️ Stressende med mye kynnere når man er redd for endring i livmorhalsen.
Ja. I dag har jeg hatt 3 blunder på 30 min. En uke igjen ca så er mannen hjemme igjen. Er så slitsomt når du endelig får litt energi og vil prøve å gjøre noe å gå på jobb og så trigger det alt mulig. Men satser på at det går bra. Skal til jordmor på tirsdag. Så satser på at alt er OK til da.

Jeg er uke 25 + 1 i dag, og er fortiden sykmeldt pga mye kynnere. Sist svangerskap (med tvillinger) ble livmorhalsen forkortet av mye kynnere så legen min vil unngå at det skal skje igjen. Kynnerene har roet seg på dagtid etter jeg ble sykmeldt, men kommer så fort jeg leker litt med jentene etter middag. I går kveld og i kveld har jeg i tillegg fått mensmurringer i korsryggen, kun på kveldstid. Har også kjent nedpress siste dagene, kjenner ut som foten er på vei ut når han sparker nedentil. Jeg tenker at det sikkert ikke er farlig, men samtidig er jeg usikker på om jeg burde ringe føden å høre.

Ring heller en gang for mye, jeg er så glad for at jeg har stolt på min egen magefølelse i dette svangerskapet og ringt med en gang jeg har kjent på noe. Har også ringt føden to dager etter at jordmor (vikar) mente kynnerne mine var normale osv.
Har tidligere i dette svangerskapet hatt infeksjon og forskjellige magesmerter. Får også mange sterke kynnere når jeg bruker kroppen for mye :sorry:.

Akkurat i skrivende stund går jeg på antibiotika for en ny infeksjon og bruker lutinus fordi livmorhalsen endret seg fra 4 cm til 2.7 cm på noen uker. Heldigvis får jeg tett oppfølging fra sykehuset nå og var inne på en ekstra sjekk denne uken (alt er stabilt hittil). :happy:

Håper jeg får gå gravid lenge ennå, har kommet til 29+0 i dag :Heartred

Back
Topp