Mensenaktige kramper

alva

17. mai <3
Hei dere!

Prøver meg på mitt første innlegg her. Jeg har mensenaktige kramper hver dag. Det er ikke ordentlig vondt, men jeg kjenner det nesten hele tiden, akkurat som de første dagene av menstruasjonen. Lurer på om dette er normalt? Får litt forskjellig svar av venninner, og leser noen steder at det er kjempevanlig og andre steder står det ingenting om dette.

Har dere det samme eller erfaring med dette fra tidligere svangerskap?

Lurer også på hvor mange av dere som planlegger tidlig ultralyd? Selv skal jeg til legen på torsdag for å ta litt blodprøver, og har fått første svangerskapskontroll 23. oktober. Føles veldig lenge til...! Men man må kanskje bare smøre seg med tålmodighet og la naturen gå sin gang?

:)

For meg er dette normalt. Det murrar bak i korsryggen og får litt smerteanfall på sidene ein gong i blandt.

helt vanlig:)

Helt vanlig spør du meg. Jeg har noen likende med jevne mellomrom.
Skal på tidlig ul 7.oktober. Hvis ikke du har noen medisinsk grunn til å ha tidlig ul må du betale selv og gå til privat. Det er jo noe man selv må føle på, men egentlig skal det jo ikke være noe i veien for å vente til ordinær ultralyd og som du sier la naturen gå sin gang ;)

Helt vanlig ;)

Har hatt menssmurringer i begynnelsen de gangene jeg har vært gravid. Da jeg hadde en kjemisk graviditet (mistet veldig tidlig) var menssmertene mer intense og begynte å fossblø neste morgen.

Skal på tidlig ul på fredag, det er rutine da jeg er gravid etter et IVF forsøk.

Jeg har akkurat samme greia. Ganske ubehagelig & jeg tenker hele tiden "shit nå kommer tanta" til tross for at jeg har fått positiv test osv.. er vel en 5 uker selv.

Hadde slike mensensmerter/kramper fra dager etter eggløsningen. Var sikker på at jeg ble å få mensen, men da testen var positiv skjønte jeg at det ikke var det. Har hatt slike smerter i 4/5 uker, og det begynner å avta litt nå.

Forsøker å tenke positivt på det, at det er ubehagelig og vondt siden kroppen skaper et nytt liv inni meg :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg og sambo er utålmodige på å få se om alt i magen er bra, så vi har bestilt time hos en privat klinikk for ultralyd i uke 11. Ser veldig frem til det! :) er første barn for oss begge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Hei dere!

Prøver meg på mitt første innlegg her. Jeg har mensenaktige kramper hver dag. Det er ikke ordentlig vondt, men jeg kjenner det nesten hele tiden, akkurat som de første dagene av menstruasjonen. Lurer på om dette er normalt? Får litt forskjellig svar av venninner, og leser noen steder at det er kjempevanlig og andre steder står det ingenting om dette.

Har dere det samme eller erfaring med dette fra tidligere svangerskap?

Lurer også på hvor mange av dere som planlegger tidlig ultralyd? Selv skal jeg til legen på torsdag for å ta litt blodprøver, og har fått første svangerskapskontroll 23. oktober. Føles veldig lenge til...! Men man må kanskje bare smøre seg med tålmodighet og la naturen gå sin gang?

:)

Hvor mange uker er du på vei? jeg er 27 uker, men hadde mensensmerter fra rundt 7-8 frem til uke 14. noen ganger (spesielt rundt uke 10-12) var det såå vondt at jeg trodde det var noe virkelig galt. Jeg tåler mye smerte, men det var skikkelig vondt, spesielt om natta... Kan fortsatt kjenne litt ømhet noen ganger i magen, men med meg så gikk det over rundt uke 14 som sagt :) så alt er nok bra :)

Eller egentlig tror jeg vel at jeg hadde menssmerter fra rundt da jeg skulle ha mensen, men det ble virkelig ille fra rundt uke 7 :) så også nå hvor mange uker du var på vei, så vil tro det er vanlig.

Jeg er ca 6 uker tror jeg. Litt vanskelig å anslå siden jeg har hatt så uregelmessige sykluser før graviditeten!

Men tusen takk for alle betryggelser. I dag er det helt borte, så da ble jeg selvfølgelig nervøs for det... Dette er litt av en prøvelse!! ;)

Så lenge jeg ikke har blødd holder jeg håpet høyt på at det fortsatt er liv i det lille riskornet!

Back
Topp