Mensen UTEN eggløsning?

Bringebærpudding

Gift med forumet
Julikulene 2020
kan man ha mensen uten eggløsning, isåfall hvor vanlig er dette? Jeg er ny i dette, og sikkert engstelig uten grunn og i pp2, så har god tid men. Har bare ikke opplevd no "eggløsningstegn" og de burde vært her snart :D

Jeg har aldri opplevd noen eggløsninstegn, kanskje fordi jeg aldri har tenkt over det, men ble gravid likevel ;)

Man kan ha mensen uten eggløsning (jeg har hatt flere slike sykluser). Når det er sagt er det sannsynligvis ikke grunn til bekymring bare fordi du mangler "eggløsningstegn". Jeg har hørt at hvis man har noen lunne stabile og regelmessige sykluser, har man sannsynligvis eggløsning. :)

Jeg har aldri opplevd noen eggløsninstegn, kanskje fordi jeg aldri har tenkt over det, men ble gravid likevel ;)
Så godt å høre. Blir helt gal, vil så gjerne bli gravid NÅ :D

MÅ man ha dette EL-slimet og?

Dette med eggløsningstegn er veldig individuelt. Noen har mye EL-slim, andre ikke i det hele tatt. Noen har PMS før eggløsning, noen har eggløsningssmerter, og andre kjenner absolutt ingenting. Er du usikker vil jeg anbefale enten eggløsningstester eller å måle temperaturen (Google temping og EL). Temping er eneste sikre måte å vite at du faktisk har hatt eggløsning, eggløsningstester viser bare at kroppen prøver.

Lykke til med prøvingen!

Man kan ha mensen uten eggløsning (jeg har hatt flere slike sykluser). Når det er sagt er det sannsynligvis ikke grunn til bekymring bare fordi du mangler "eggløsningstegn". Jeg har hørt at hvis man har noen lunne stabile og regelmessige sykluser, har man sannsynligvis eggløsning. :)
Da heter det ikke mensen :)

Ja, prøv å google det :) hormonellblødning eller noe heter det da. Men da er det ikke som mens. Man kan ha el uten at det slår ut på eltester også.

Jeg har hatt mange sykluser uten eggløsning pga PCOS. Kan godt hende det da heter noe annet, men det ser og kjennes ut akkurat som vanlig mens, samme mengde, samme smerter osv. Bare sånn at ingen tror man kan se på blødningen om man har hatt eggløsning eller ikke (selv om kanskje noen kan merke forskjell?)

Jeg opplever dette annenhver måned. Får ingen tegn(tester/templer ikke da) og blør helt som vanlig når det er tid for mens :) får veldig tydelige tegn den andre måneden, slim og alt :)

Jeg opplever dette annenhver måned. Får ingen tegn(tester/templer ikke da) og blør helt som vanlig når det er tid for mens :) får veldig tydelige tegn den andre måneden, slim og alt :)
Sier du det ja. hva er grunnen til at du bare har annenhver mnd? :) Takk for svar!

Sier du det ja. hva er grunnen til at du bare har annenhver mnd? :) Takk for svar!
Det vet jeg faktisk ikke! Har ikke merket det før jeg begynte å prøve :) tenkte liksom ikke over det tidligere, så lenge mensen kom som den skulle. Burde sikkert skjekke det da, kanskje dysfunksjonell eggstokk på den ene siden eller noe?

Man kan ha blødning uten at man gar hatt EL. Når man feks går på ppiller med en uke med tulletabletter uten hormoner, har man en blødning som ligner mens. Da har man ikke hatt EL. Sånn kan det og være uten ppiller. I de fleste tilfeller har man EL, men kroppen kan slite lenge med å slippe egget, noe som gjør at noen har lang/uregelmessig syklus. Ikke alle har symptomer ved EL. Jeg fikk det først etter første graviditet. Man kan og få blødninger om man feks har lite progesteron. Det er og sånn at livmorslimhinnene fylles mer og mer med blod for hver syklus, og man vil til slutt begynne å blø uansett om man har hatt eggløsning eller ikke, fordi slimhinnene er fulle. Derfor også man må ta pauseblødninger fra ppiller innimellom, for gjør man ikke det, begynner man å spotte/blø i tide og utide. Om man vil påvise eggløsning, kan man ta blodprøver tidlig og seint i syklusen. Da kan man påvise om eggløsning har vært der. Det er det gyn gjør for å se om man Evt trenger hjelp til EL. Temping er og mye mer sikkert enn ELtester. En annen løsning er selvsagt å prøve å helgardere under prøving, med sex annenhver dag hele syklusen. Lykke til ;-)

Back
Topp