Mensen(?) og svake tester...

Hei igjen!
Jeg måtte jo inn hit igjen,hehe, med enda flere bekymringer. Jeg holdt meg fra å teste frem til i dag. Har fått helt angst av den digitale(!?!), selv om jeg leser det dere skriver :)Så jeg kjøpte meg en test på matbutikk i går kveld, en rfsu. Som jeg tok i dag til morgen. Og ble superbekymra - igjen.
Den er virkelig svak! Svakere enn cb+. Jeg veit ikke helt åssen disse testene skal bli, men på ca 24 dpo føler jeg dette var nedslående.
Har fortsatt med lit t lys brun spotting, men har også fått mer graviditetssymptomer de siste dagene føler jeg:
Puppene er klart litt større, ømme. Småuggen og svimmel. Og kjenner strekninger/stikninger i magen når jeg hoster, strekker på meg. Mensmurringer også egentlig, redd det blør hele tida.

Angrer på at jeg tok rfsu sin test ( jeg skulle jo la dette ligge frem til jeg skal til legen i morgen! herregud, viljestyrke)

Legger ved bildet, og håper noen har erfaring med rfsu :)

Vedlegg

• Rfsu..jpg
    Rfsu..jpg
    261,2 KB · Visninger: 497
Jeg har hørt mange si at den gir svakere strek/senere positiv. Streken er uansett veldig sterk, du hadde ikke fått så sterk strek om ikke du var gravid! Prøv å pust med magen. Jeg vet at det kan føles skummelt, men det er faktisk veldig vanlig å ha slike tester utover i uke 5 og 6 (og til og med lenger )

Jeg har hørt mange si at den gir svakere strek/senere positiv. Streken er uansett veldig sterk, du hadde ikke fått så sterk strek om ikke du var gravid! Prøv å pust med magen. Jeg vet at det kan føles skummelt, men det er faktisk veldig vanlig å ha slike tester utover i uke 5 og 6 (og til og med lenger )

Tusen takk for fine ord, Greitnok! :) Godt med beroligende ord! Blir veldig bekymre, tenker endel på SA/exu nå, men er jo bare tull. Får ikke gjort noe før jeg kommer meg til legen uansett. Jeg må prøve å ta meg sammen, puste med magen og ikke teste mer ! ;) ( Haha, jeg har snart sprengt budskjettet mitt på tester. Også jeg som skulle til frisør. Baby fremfor skjønnhet får man si. )

Jeg har god magefølelse på dette jeg. Det er jo en solid strek du fikk. Masse lykke til hos legen, blir spennende å følge deg mot forhåpentligvis fantastiske nyheter :-)

Jeg har god magefølelse på dette jeg. Det er jo en solid strek du fikk. Masse lykke til hos legen, blir spennende å følge deg mot forhåpentligvis fantastiske nyheter :)

Tusen takk, Tofus! :) Blir så glad for optimistiske tilbakemeldinger fra dere! Jeg skal oppdatere når jeg har vært hos legen. Jeg håper jo veldig på det beste her, men kjenner på at jeg er nødt til å omstille meg litt mer til å forvente at det ikke går veien. Er liksom litt for utrolig om det går veien, føler jeg. Men det er jo fremdeles håp :)

Tusen takk for fine ord, Greitnok! :) Godt med beroligende ord! Blir veldig bekymre, tenker endel på SA/exu nå, men er jo bare tull. Får ikke gjort noe før jeg kommer meg til legen uansett. Jeg må prøve å ta meg sammen, puste med magen og ikke teste mer ! ;) ( Haha, jeg har snart sprengt budskjettet mitt på tester. Også jeg som skulle til frisør. Baby fremfor skjønnhet får man si. )
Haha, ja jeg har også brukt myyye penger på tester! Men man blir jo litt gal av alt dette, sånn er det bare :D
Så flott at du har fått mer symptomer da, det hjelper kanskje litt på magefølelsen..?
Jeg skjønner følelsen og at du fort kan tenke i de baner, men tenk positivt. Det er jo faktisk bevist å hjelpe. Skal du til legen i morgen?

Testene dine blir jo sterkere,så det må jo bety at du er gravid vel? Man kan jo blø selv om man er gravid. Jeg blødde i de 20første ukene med elste jenta mi. Ønsker deg masse lykke til

Haha, ja jeg har også brukt myyye penger på tester! Men man blir jo litt gal av alt dette, sånn er det bare :D
Så flott at du har fått mer symptomer da, det hjelper kanskje litt på magefølelsen..?
Jeg skjønner følelsen og at du fort kan tenke i de baner, men tenk positivt. Det er jo faktisk bevist å hjelpe. Skal du til legen i morgen?

Ja, jeg tørr ikke å legge sammen alle summene jeg har brukt på tester fra vi starta å prøve. Sikkert nok til en ferietur... Huff:) Ja, er litt godt jeg spesielt kjenner det så godt i puppene, føler det er et godt tegn. Men kjenner også på at jeg er livredd for å begynne å blø, er på do "hele tida",huff :)
Legen imorgen ja, så jeg håper på noen ( positive!) svar. Jeg er skikkelig pessimist av natur, men nå skal jeg prøve å snu trenden;)

Testene dine blir jo sterkere,så det må jo bety at du er gravid vel? Man kan jo blø selv om man er gravid. Jeg blødde i de 20første ukene med elste jenta mi. Ønsker deg masse lykke til

Takk for svar :) Ja, de har jo blitt sterkere. Bare den rfsu-en jeg synes er litt betenkelig...
Hvordan utartet det seg da du blødde med jenta di? Jeg hadde "mensen", testa pos 4.dagen, fortsatte med litt småblødninger, mye brunt, men også noe mørkt rødt/friskt blod. Nå blør jeg ikke mer, men har litt små brun utflod. Håper jeg "har" det samme som deg :)
Skal jo til legen imorra,og lurer litt på hvordan de ser på det ifht blødninger/spotting tidlig i svangerskap? Jeg har ganske fysisk krevende jobb, så lurer litt på sykemelding ( OM det er liv i magen min da). Eller er det bare dumt?

Takk for svar :) Ja, de har jo blitt sterkere. Bare den rfsu-en jeg synes er litt betenkelig...
Hvordan utartet det seg da du blødde med jenta di? Jeg hadde "mensen", testa pos 4.dagen, fortsatte med litt småblødninger, mye brunt, men også noe mørkt rødt/friskt blod. Nå blør jeg ikke mer, men har litt små brun utflod. Håper jeg "har" det samme som deg :)
Skal jo til legen imorra,og lurer litt på hvordan de ser på det ifht blødninger/spotting tidlig i svangerskap? Jeg har ganske fysisk krevende jobb, så lurer litt på sykemelding ( OM det er liv i magen min da). Eller er det bare dumt?

Etter 5barn så vet jeg at blødninger tidlig i svangerskapet er vanlig(hvertfall for meg) jeg blødde friskt blod fra og til i alle de 20ukene. Jeg var på flere ul men de fant ikke noe galt,men trodde at jeg kunne blø fra tynne slimhinner.
Det sluttet å blø etter 20uker,og jenta mi ble født frisk som en fisk selv om hun kom 7uker før tiden.

Når jeg var gravid og hadde blødning så sa både legen og mange jeg kjenner at det var ikke uvanlig og ei jeg kjenner blødde så mye at hun var 99,9 % sikker på at det gikk galt. Hun fikk en frisk baby :) Mange grunner til at man blør i svangerskapet, det trenger ikke være noe galt, du er ihvertfall gravid! :) og ei annen hadde lav hcg, mye lavere en normalt og når hun var på tidlig UL var det en liten bamsemums med bankende hjerte :)
Håper du får gode nyheter denne uken, lykke til videre :)

Hjertelig tusen takk, dere! :greet015Jeg håper jeg kan komme med gode nyheter i morgen kveld. Dersom legen kan se noe så tidlig da, evt finne ut hvor blødningen kom/ kommer fra.

Tusen takk, jeg kjenner jo at jeg håper litt. Men samtidig er jeg jo - prøver hardt iallefall!;) - realistisk på at dette ikke blir noe. Pga mørkerødt/brunt blod i såpass mange dager og det at jeg synes testene er litt vel svake. Ser ingen stigning fra i går til i dag heller....
Skal prøve å legge ved et bilde, kanskje noen kan synse litt?
Har skikkelig dårlig kamera på mobil, men strekene ses jo.
Urutinert i å få positive tester, så jeg har jo ikke noe system på tider de er tatt, haha. Men de ligger i rett rekkefølge. Mener de øverste (som jeg mener ser endel svakere ut enn de under) er fra søndag kveld. Noen midt i fra mandag morgen og litt jevnt utover mandag, haha. (har tatt helt av med testing her!) De to siste, som jeg lurer på om er litt svakere (derfor dårlig tegn) er tatt i samme urin. Men ser jo forskjell på styrken i farge på de to sammen, så må være variasjoner på de enkelte testene...

Ble mye dette her. Sikkert rotete. Men altså, øverste fra mandag, to siste fra i dag på morgen :) Setter pris på alle som har lyst å vurdere med meg.
Eg fikk positiv etter ikm og tanta kom. Det ente opp i sa og testene mine blei sterkere og strekere for hver dag som gikk i en uke etter blødning. Håper ikke dette er tilfelle hos deg.

Heisann!
Jeg tenker det gikk bra hos legen. Jeg (haha, dette er litt småsært) hadde en times tid på meg før timen min var, og da ble jeg så nervøs at jeg handla ny cb+ test og gikk på offentlig toalett for å sjekke(!!). Men den var sterkere enn andre cb+ jeg har tatt, teststreken sterkere enn kontroll, så det var litt betryggende sånn rett før timen ;)

Hos legen var det knapt med tid. Hun var veldig travel, jeg fikk ikke spurt om noe. Hun lurte bare på når siste mens var, også ville hun ta ul. Hun sa før ul at det var for tidlig å se noe. Enda jeg prøvde å si at jeg er 99,9% sikker på at jeg er 5+4.
Hun så iallefall at det ikke var noe i eggleder, klemte litt på magen. Også så hun eggsekken (?), men mente det var for tidlig å se noe mer. Hun sa dette flere ganger.
Ble litt i villrede etterpå, for var det ikke plommesekken hun burde ha sett? Og det er da mange som ser en prikk som er fosteret når de er over 5 uker? Eller tar jeg feil? Noen som vet noe om dette? Selvsagt en ny ting jeg skal styre meg opp over ;)
Det var iallefall noe der :) Og testen min var jo sterkere enn noensinne i dag, så det er jo oppløftende.
Tok også hcg ( ikke progesteron denne ganga) prøve, og må ta ny om to dager.

Føler ikke jeg ble veldig mye klokere eller tryggere, hun hadde jo ikke tid til meg annet enn den Ultralyden... men jeg har time igjen om en mnd, så da skal det vel være mulig å se noe :)

Hjertelig tusen takk, dere! :greet015Jeg håper jeg kan komme med gode nyheter i morgen kveld. Dersom legen kan se noe så tidlig da, evt finne ut hvor blødningen kom/ kommer fra.
Hvordan gikk det?

Eg fikk positiv etter ikm og tanta kom. Det ente opp i sa og testene mine blei sterkere og strekere for hver dag som gikk i en uke etter blødning. Håper ikke dette er tilfelle hos deg.

Hei!
Huff, så fælt. Håper det går bra med deg!
Ja,h åper ikke det er tilfelle med meg... Det er jo noe i livmora har jeg funnet ut i dag ( eggsekk?). så kanskje den hadde vært ute om jeg hadde hatt SA? I tillegg fikk jeg sterkeste test til nå, 8 dager etter at jeg fikk den første svake testen. Fikk du forresten pos før mens kom? Jeg fikk positiv først fire dager etter mensen/"mensen".

Hei!
Huff, så fælt. Håper det går bra med deg!
Ja,h åper ikke det er tilfelle med meg... Det er jo noe i livmora har jeg funnet ut i dag ( eggsekk?). så kanskje den hadde vært ute om jeg hadde hatt SA? I tillegg fikk jeg sterkeste test til nå, 8 dager etter at jeg fikk den første svake testen. Fikk du forresten pos før mens kom? Jeg fikk positiv først fire dager etter mensen/"mensen".
Kan du kjenne eggsekken? Hvor finner du den? Eg kan ikke noe om det. Ja fikk svak svak positive før ikm. Noe tester positiv etter ikm og 2 uker fram i tid. Er det ma så vil testene forsette og være positive til noen dager etter utskrapning. Har du prata med legen? Ville tatt meg en tur ned ditt :-)

Back
Topp