Mensen og prevensjon?!?!

Jannicke83

Forelsket i forumet
Mange av dere som har fått mensen enda?? Og hvordan er det med prevensjon? Fikk litt sånn følelsen av å være gravid her en dag, og fikk HELT noia!! Men det skal jaggu godt gjøres, da vi kun har hatt ubeskyttet sex en gang, og da var snuppa bare 10 uker gammel. Har alltid gått på p-piller, men kan ikke bruke de pillene jeg er vant til nå pga amming. Men sikkert lurt å finne på noe, for nå vil jeg nemlig ikke ha flere babyer:-)
 
Lurer på at jeg er i ferd med å få mensen nå, blir første syklus da. Skal begynne på cerazette, de kan brukes når man ammer. Har hatt de liggende lenge, men ikke begynt på de forde de kan starte opp syklus og dermed endre melkeproduksjonen litt. Men om mensen komer nå så har jo kroppen begynt syklus selv og da er det like greit å starte opp pillene. Lillemor er gammel nok til å så vidt starte med grøt nå.
 
Ceracette minipiller brukte jeg sist og fikk aldri mensen :) Man trenger ikke vente på første nens før man begynner, det kan jo bli lenge (for noen). Nå har jeg p-stav som har samme virkestoffer som ceracette, bare at man slipper å ta pille hver dag. Legen setter den inn i armen. Har ikke sett snurten av mensen og håper ikke jeg gjør det heller. Virkning i ca 3 år, men kan tas ut før. Men planlegger du å bli gravid igjen snart hadde jeg valgt minipiller.
 
Jeg fikk en blødning i starten av juli allerede, som varte ca like lenge som vanlig mens ( så jeg tror det var det). Men jeg har ikke hatt noe siden, og heller ikkenoe tegn til det heller.. Bruker Cerazette minipiller nå, selv om jeg er ufattelig dårlig på å huske alle pillene.. ( NOE SOM ER VELDIG DUMT, da jeg ikke er klar for flere babyer endaa...! ) Så må nok skjerpe meg der.. :)
 
Den kom tilbake i juli, men syklusen er ikke på plass ennå.
 
jeg satt inn en hormonspiral 22 august, men har ikke fått mensen enda selv om jeg ofte får mensen smerter. 

vi vil heller ikke ha fler barn ;)
 
Eg fødte for 5 mnd siden no, å har endå ikkje fått mensen tilbake. Ammet frem til jenta var 3 mnd. Har avogtil litt sånne "luft smerter" og "menssmerter" og tenker att no er det vell rett rundt hjørnet, men så nei. kunn masse utflod.. sånn har det vert den siste mnd.
er det normalt å ikkje ha fått mensen tilbake på 5 mnd?
forige gang eg var gravid fekk eg mensen når han har 3 mnd ca...
 
Back
Topp