Mensen og p-piller

Frk. H

Kan det ikke skje already?
Sensommerbarna 2016
Hvor nøye er det egentlig å begynne på pillene den første dagen i menstrasjonen? For hos legen spurte hun om jeg hadde fått noe menstrasjon(6-ukerskontrollen i uke 7), og da sa jeg nei. Så sa hun at jeg bare kunne begynne på de likevel. Ogsååå kom den da, men pga gallestein som kjentes ut som hjerteinfarkt(haha..), turte jeg ikke, og tenkte å begynne på neste runde isteden. Men jeg aner jo ikke når det blir... Mensen er jo ikke akkurat kjent for å være punktlig rett etter en fødsel.

Så.. P-piller før første dag i neste menstrasjon. Tycks? Etter som legen sa det, men nå veit jeg ikke om det var generelt eller om det var etter fødselen da.

Blir gal! Takler ikke kondomer. Livredd for at det skal sprekke og renne over osv.

Jeg skal begynne på cerazette og fikk beskjed om å vente på neste menstruasjon og begynne på femte dag. Var hos gynekolog da og han så på ultralyden at jeg hadde straks eggløsning. Hvorfor han mente femte dag og ikke første som det står i pakningsvedlegget sa han ikke, men han sa at jeg ikke skulle begynne før og heller ikke følge pakningsvedlegget.. så nå venter jeg på mensen! Liker ikke kondomer jeg heller, gleder meg til å være trygg på pilla igjen!

Jeg skal begynne på cerazette og fikk beskjed om å vente på neste menstruasjon og begynne på femte dag. Var hos gynekolog da og han så på ultralyden at jeg hadde straks eggløsning. Hvorfor han mente femte dag og ikke første som det står i pakningsvedlegget sa han ikke, men han sa at jeg ikke skulle begynne før og heller ikke følge pakningsvedlegget.. så nå venter jeg på mensen! Liker ikke kondomer jeg heller, gleder meg til å være trygg på pilla igjen!
Jeg har cerazette, og fikk beskjed om at jeg kunne begynne samme dag...,
Kondomer er ikke noe jeg vil bruke fast!!

Jeg brukte Loette før graviditeten. Startet på de med en gang jeg hentet dem ut, men måtte bruke kondom i tillegg den første uken. Har etter graviditeten brukt cerazette på grunn av amming. Fikk beskjed av fastlege om å gjøre det samme på de også, siden det før mensen er en eggløsning og det kan være snakk om mange måneder til.

Nei, det er p-piller. Hvorfor kan jeg starte nå på minipillene og ikke p-piller? Isåfall er det jo bedre med minipiller, enn å risikere å vente en halv evighet :o
Ammer du? Isåfall kan du ikke gå på p-piller, da må du snakke med legen og starte på feks cerazette. Men uansett så kan du nok starte når som helst, for mensen etter fødsel kan komme om flere mnd. Jeg startet med en gang etter kontroll på cerazette og har ikke fått mensen, men jeg forventer heller ikke å få den med det samme, kanskje pillene også gjør at den aldri kommer til å komme mens jeg går på de :)

Ammer du? Isåfall kan du ikke gå på p-piller, da må du snakke med legen og starte på feks cerazette. Men uansett så kan du nok starte når som helst, for mensen etter fødsel kan komme om flere mnd. Jeg startet med en gang etter kontroll på cerazette og har ikke fått mensen, men jeg forventer heller ikke å få den med det samme, kanskje pillene også gjør at den aldri kommer til å komme mens jeg går på de :)
Nei, jeg ammer ikke. :)

Ja, skjønner. Men jeg har allerede hatt en menstrasjon etter fødselen. Det var ca åtte uker etter eller noe sånt, haha litt glemsk.. Og nå har det gått langt over en måned over, og det er jo ikke så rart at det ikke er regelmessig enda. Så derfor er det så trasig å vente, for har jo null anelse om når den har tenkt til å dukke opp igjen :( vil bare starte på de pillene så fort som mulig. Føler meg absolutt ikke safe med kondom.

Jeg brukte Loette før graviditeten. Startet på de med en gang jeg hentet dem ut, men måtte bruke kondom i tillegg den første uken. Har etter graviditeten brukt cerazette på grunn av amming. Fikk beskjed av fastlege om å gjøre det samme på de også, siden det før mensen er en eggløsning og det kan være snakk om mange måneder til.
Jeg hadde allerede hatt en mensen og han så at jeg hadde eggløsning og dermed få mensen igjen nå om et par dager, så sikkert derfor han mente jeg kunne vente. Er vel trygg fra første pille hvis man begynner under mensen?

Jeg har cerazette, og fikk beskjed om at jeg kunne begynne samme dag...,
Kondomer er ikke noe jeg vil bruke fast!!
Aner ikke, men nå tror jeg mensen kommer om et par dager så det går greit. Er ikke akkurat som vi tømmer kondomlageret for tida.. Så skal bli digg med piller :)

Jeg bytta fra pstav til piller. Begynte dagen jeg fjernet staven og hadde ikke blødninger da. Er bare at du kan få gjennombrudds blødning men det gir seg vist når du du har den pillefrie uken. :) eneste jeg fikk beskjed om var kondom i sju dager da. For sikkerhetskyld :)

Jeg bytta fra pstav til piller. Begynte dagen jeg fjernet staven og hadde ikke blødninger da. Er bare at du kan få gjennombrudds blødning men det gir seg vist når du du har den pillefrie uken. :) eneste jeg fikk beskjed om var kondom i sju dager da. For sikkerhetskyld :)
Så hvis jeg begynner på p-pilla etter en første mens, men før neste, så går det bra så lenge jeg bruker kondom de første sju dagene? *håpefull*

JEG FANT SVAR!! ImageUploadedByBV Forum1477927090.344880.jpg

Halleluja, byebye kondomer! Etter sju dager hvertfall..

Back
Topp