Mensen og amming...

lanoliten

Elsker forumet
Som regel når jeg våkner på mårran er jeg full av melk, men ikke i dag.
Den ene føles som det ikke er noe i, og den andre føles halv full...
(hun har ikke spist siden kl 21.00 i går)
Gir henne av den halvfulle til hun sovner.
Pumper så begge, og det kommer ut ca 100 ml til sammen.
Tenker at da må det være nok melk i dem da...
Så oppdager jeg at jeg har fått mensen, første mens etter fødslen.
Neste gang jeg ska gi mat er di like "tom", men gir av begge, og hun sovner i bilstolen som hun bruker...
Men nå når jeg skulle gi mat, virket det som om det ikke var noe igjen.
Hun suttet og suttet, men føle ik at det kom noe, hørte ikke så mye svelging...
Har ikke vært plaget med lite melk før, kan dette ha med mensen å gjøre??
Kan det hende jeg har trent for mye?? (hver dag)
Huff

Hva kan jeg gjøre for å øke melka med en gang!!??

Help... [:(]

Hmm. Ikke vet jeg, men en ting som er helt sikkert, er at datteren din er mye flinkere til å få melk ut av puppene dine enn det ei pumpe gjør! Så det å pumpe de tomme for å sjekke hvor mye man har kan være ganske misvisende. Og som du sier fikk du jo ut ganske mye...

Her syns jeg det forandret seg etter omgangssyke, puppene ble ikke fulle som før, og hun hang på puppen hele tiden. Nå er det et par uker siden og det er som før igjen...

Men mulig det er annerledes ettersom mensen har kommet, det vet jeg ikke... Spent på om noen har noen gode svar, for det kan jo hende den dukker opp igjen her snart også[:)]

Jeg hadde det på akkurat samme måte...(da jeg fikk mensen) Jeg fulgte et råd jeg fikk flere ganger og det var å drikke munholm..
Vet ikke om det var det som funket.. Men melken kom tilbake igjen for FULLE pupper[;)]

ORIGINAL: Mammaslilleklump

Jeg hadde det på akkurat samme måte...(da jeg fikk mensen) Jeg fulgte et råd jeg fikk flere ganger og det var å drikke munholm..
Vet ikke om det var det som funket.. Men melken kom tilbake igjen for FULLE pupper[;)]

Munkholm?? Som i alkoholfri øl?? Ja det kan jeg gjerne prøve, mmm [:D]

Håper melka kommer tilbake fort!
Har pumpet hver kveld før jeg legger meg, så har en del melk i frysen, men er ikke samme kosen.. [&o]

Mitt beste tips, som funker hver eneste gang for meg er å ta to netter med amming hver andre time.. slitsomt, men det funker hver gang[:D] Etter to døgn har jeg masse melk igjen[:)] På natta er produksjonen på topp[:)]

"Noen kvinner kan oppleve at melkeproduksjonen går litt ned i de dagene de har menstruasjon. Det er helt normalt, selv om de fleste ikke merker noen forskjell i det hele tatt. Nedgangen er ikke stor, og barna trenger ikke morsmelkerstatning eller annen føde dersom du enda fullammer. Noen mødre vil erfare at barna da etterspør brystet hyppigere. Produksjonen tar seg opp etter at du er ferdig å menstruere."

Kilde: Ammehjelpen

Hadde det på samme måten da jeg fikk igjen mensen, men tok seg raskt opp igjen når det var over [:)]

ORIGINAL: lanoliten

ORIGINAL: Mammaslilleklump

Munkholm?? Som i alkoholfri øl?? Ja det kan jeg gjerne prøve, mmm [:D]

Hehe ja alkoholfritt øl! [8D] Skader iallefall ikke å prøve det ?!! hehe:D

Thanks you guys! <3
Føler meg litt mer avslappa nu, at kanskje alt er som det skal være...

Og gleder meg til noen øl i kveld [;)]

Back
Topp