Mensen etter fødsel

Babylito

Elsker forumet
Maiblomstene 2017
Manga av dere som har fått igjen mensen etter fødsel?

Her er det 7 uker siden fødsel, og mensen er tilbake. Håpte den skulle holde seg borte litt lenger med tanke på at jeg fullammer, men neida :(

Jepp, min var også tilbake 5-6 uker etter fødsel. Men jeg fullammer ikke, da. Uansett hadde jeg håpet at det tok litt lenger tid før den kom tilbake. Har vært herlig å slippe det i så mange måneder :-)

Jupp her er den å tilbake, kom etter 9 uker. Ammer ikke å vet ikke om det også har en sammenheng med at jeg fikk satt inn hormonspiral også noen dager før den var tilbake.

Legen sa man kunne få en blødning som ikke er mensen etter renselsen. Så enten fått det eller mensen startet i går. 11 uker siden fødsel i morgen

Ikke enda. 10 uker siden fødsel på fredag. Håper på å slippe den en god stund, men nå som jeg "sier d høyt" så kommer den vel :s

Legen sa man kunne få en blødning som ikke er mensen etter renselsen. Så enten fått det eller mensen startet i går. 11 uker siden fødsel i morgen

Blødde i 3uker, så 1uke opphold før jeg blødde i enda en uke.. Det var visst "skorpen" der morkaken satt som løsnet..
Nå har jeg vært 2uker uten, men begynte å blø igjen i går.. Kjennes ut som om det er mensen på kroppen dessverre.. :(

Jordmor sa at mensen kan ta opp til ett år på å komme tilbake, så lenge man fullammer.. Så ble litt skuffet når den dukket opp så kjapt igjen..

Blødde i 3uker, så 1uke opphold før jeg blødde i enda en uke.. Det var visst "skorpen" der morkaken satt som løsnet..
Nå har jeg vært 2uker uten, men begynte å blø igjen i går.. Kjennes ut som om det er mensen på kroppen dessverre.. :(

Jordmor sa at mensen kan ta opp til ett år på å komme tilbake, så lenge man fullammer.. Så ble litt skuffet når den dukket opp så kjapt igjen..
Ja ikke greit så fort igjen. Har liksom ikke mensen smerter går på minipille snart 2 uker. Blødd lite til nå så vet ikke helt sikkert hva eg har. Men er irriterende uansett :( hadde store planer om å bade denne uken --__--

Ikke enda, håper den holder seg langt unna, i alle fall i sommer :) deilig å slippe å tenke på mensen når man skal gå i lite klær/bade :)

Her kom den etter 8 uker. Sist var det 6mnd, men hadde da en baby som ikke sov hele "babynetter" før han var så stor, så kanskje ammingen som spiller inn, selv om jeg fullammer nå og da.

Jeg blødde omtrent hele svangerskapet så nå krysser jeg alt jeg har for at den ikke skal komme på leeeeeeenge

J trodde mensen var koment, men d ga seg igjen..
Hvordan arter d seg for dere andre..?

J beg å spotter litt, d murret i mage og korsrygg, sliten, litt uvel og svimmel (kjente symp på mens), men så stoppet d - kun spotting et par dager.., murring har vedvart.
Jeg har lest at mens ofte er kraftigere enn vanlig første gang etter fødsel, så kanskje dette var eggløsning..., eller?
Noen som har noen tanker?

Føler meg litt rar.. Føles som om mensen skal komme anytime mtp mage og korsrygg, men spotting har avtatt og..

Skakke skjønne alt!;)

Har mensensymptomer, men ikke skjedd noe mer, bare håper det er falsk alarm :) har også vært kvalm, så ble plutselig redd for å være gravid, men fullammer så er jo minimal sjans for det :P

Har mensensymptomer, men ikke skjedd noe mer, bare håper det er falsk alarm :) har også vært kvalm, så ble plutselig redd for å være gravid, men fullammer så er jo minimal sjans for det :P
Kjenner mange som har blitt det, raskt også. Eller mange og mange, men jeg ser ikke lenger på det som minimale sjanser :p

Jeg fikk satt inn spiral igår, 8,5 uke etter fødsel. Ikke sett noe til mensen ennå! Blødde ikke noe sist jeg hadde spiral, så håper jeg slipper denne gangen også:)

Kjenner mange som har blitt det, raskt også. Eller mange og mange, men jeg ser ikke lenger på det som minimale sjanser :p
:eek: Legen min sa det var 99% sikkert som prevensjon når du fullammer. Men hun virket heller ikke som den skarpeste kniven i skuffen :p får vel følge med, heier i så fall på mensen :D

:eek: Legen min sa det var 99% sikkert som prevensjon når du fullammer. Men hun virket heller ikke som den skarpeste kniven i skuffen :p får vel følge med, heier i så fall på mensen :D
Da er legen din blåst i hode. Det der må du ikke høre på. Amming er ikke prevensjon. De sier også at man ikke får mensen om man fullammer. Bare tull. Har mensen jeg! Mange blir gravid rett etter fødsel fordi de tror de ikke kan bli gravide etter amming.

Da er legen din blåst i hode. Det der må du ikke høre på. Amming er ikke prevensjon. De sier også at man ikke får mensen om man fullammer. Bare tull. Har mensen jeg! Mange blir gravid rett etter fødsel fordi de tror de ikke kan bli gravide etter amming.
Forstår ikke hvordan det kan være SÅ MYE forskjellig informasjon ute å går! Blir jeg gravid fordi legen sa amming funker som prevensjon, skal jeg troppe opp på legekontoret og dele min mening :mad: blir oppgitt over hvor vanskelig det kan være å ha en rettningslinje alle leger følger mtp graviditet og barseltid :( hører stadigvekk ting jeg ikke har blitt opplyst om eller har fått helt annen info om..

Back
Topp