Mensen 6 uker etter fødsel?

Fallma

Andre møte med forumet
Er 6 uker siden fødsel i morgen og renselsen har pågått omtrent frem til nå. I går begynte det å komme masse frisk blod igjen og det har fortsatt i dag. Kan det være mensen som er tilbake allerede?
Jeg fullammer, har ikke menssmerter (som er noe jeg bruker å ha) og føler meg ellers helt fin.

Noen som har opplevd det samme? Føler det er litt teit å kontakte lege dersom det bare er mensen som er tilbake
 
Det kan være mensen eller siste rest av renselsen. Ville kontaktet lege dersom det gradvis øker på fremfor å bli mindre :)
 
Sniker fra november
Jeg har fått mensen tilbake etter 5 uker med begge ungene, første ble fullammet og andre var flaskebarn, så dessverre fult mulig det er mensen. Jeg bruker å ha ekstremt med mensensmerter til vanlig, men hadde ikke smerter ved første mens, ikke som jeg kan huske hvertfall, men husker jeg blødde myyyye i 7 dager, jeg har normalt varierende blødning i 4-5 dager.
 
5,5 uke etter fødsel her nå, og har begynt å blø, 10 dager etter renselsen var over (brukte truseinnlegg i minst en uke på slutten) og fikk eggehviteslim. Jeg fullammer nå, men i starten tok baby mest flaske siden hun lå på nyfødtintensiven i en uke, så kan være at hormonene rakk å falle så jeg fikk EL. Usikker på om jeg har hatt smerter (pleier ikke ha det), siden jeg ikke har kjent etter, og har av og til vært litt øm på innsiden etter KS.
 
Jeg hadde det samme. Fullammer, og etter rundt 6 uker kom det plutselig friskt blod etter at renselsen nesten hadde avtatt helt. Blødde i litt over en uke, lengre enn jeg pleier å ha mensen, men ingen smerter. Får se om det kommer tilbake om rundt en måned.
 
Frisk blødning 6 uker etter her også, og går utifra det er siste rest av renselsen, og ikke mensen. Jordmor var enig når jeg var på kontroll, og sa det var normalt og blød opptil 8 uker.
 
Back
Topp