Mensen å ob ??

Valentiine91

Forelsket i forumet
Jeg å snuppa skal på babysvømming for siste gang nå på mandag, men så har jo jeg selvfølgelig mensen da :S
Sambo har ikke mulighet for å være med å ta den siste svømminga.. Vuderer da å bruke ob !
- Hvor sikker er denna ob'en egentlig ??
Er livredd  for at det skal plø igjennom.. å føler meg ikke akuratt så veldig drygg siden bikini trusa mi er hvit på toppen av det hele :O

Har haldri brukt ob før.. av en eller annen merkelig grunn er jeg redd  for at jeg ikke skal finne igjen tråden å få dratt den ut igjen, eller at den ikke sitter godt nok å detter ut..

Kan jeg virkelig stole på denna ob i ca 45 min ??

Bader dere med ob uten å vær beskymret for at det skal gå igjennom ??

De skal vel holde i over 45 minutter ja, de holder vell i en 3.4 timers tid

Og ja bader med det.o problem.

Ob'en er sikker den. Men pass på å sette inn ny rett før dere skal gå i vannet.
Tror nok ikke du trenger bekymre deg for at den kommer til å lekke

Hva gjør jeg galt da, jeg kan ikke dusje engang i tre minutter, da faller de ut med en gang... De blir liksom våte... 

*Meya* skrev:
Hva gjør jeg galt da, jeg kan ikke dusje engang i tre minutter, da faller de ut med en gang... De blir liksom våte... 

For liten størrelse ob kanskje?

BitzyhogJulia skrev:
Valentiine91 skrev:
Da skal jeg teste den ut på morgen : ) Men hvor langt skal jeg dytte den oppi sån at den ikke sklir ut igjen ??

døtt den så langt opp som det går an, altså så langt du klarer. reis deg og ta et par skritt og kjenn om du føler den sitter for langt nede.  Det skal ikke være ubehagelig og føles som om den detter ut, og om den gjør det døtter du den opp litt til. Den kan ikke komme for langt opp for å si det sånn. :)

Okeii.. når man har fått satt den onkelig på plass, å merker at den ikke sklir ned. Vil man merke den etter en liten stund, eller vil man bare helt glemme at den sitter der ??
Har inbilt meg i mange år at man merker den godt, å kan være ganske ubahgelig å ha den oppi der ??

Jeg liker ikke ob, så bruker tampax. Er ikke redd for at den skal dette ut. Og tråden henger jo på utsiden, så ikke noe stress med å ta den ut igjen. Merker ikke at den sitter i, nei.

merete_80 skrev:
Jeg liker ikke ob, så bruker tampax. Er ikke redd for at den skal dette ut. Og tråden henger jo på utsiden, så ikke noe stress med å ta den ut igjen. Merker ikke at den sitter i, nei.

Tampax.. er det, det samme som ob ??
Har ikke hørt om det før jeg emoticon

Valentiine91 skrev:
merete_80 skrev:

Tampax.. er det, det samme som ob ??

Har ikke hørt om det før jeg emoticon

Tampax er et annet merke enn ob. Tampax har innføringshylse, så jeg syns de er lettere å få på plass.

BitzyhogJulia skrev:
Valentiine91 skrev:
BitzyhogJulia skrev:
Valentiine91 skrev:
Da skal jeg teste den ut på morgen : ) Men hvor langt skal jeg dytte den oppi sån at den ikke sklir ut igjen ??

døtt den så langt opp som det går an, altså så langt du klarer. reis deg og ta et par skritt og kjenn om du føler den sitter for langt nede.  Det skal ikke være ubehagelig og føles som om den detter ut, og om den gjør det døtter du den opp litt til. Den kan ikke komme for langt opp for å si det sånn. :)

Okeii.. når man har fått satt den onkelig på plass, å merker at den ikke sklir ned. Vil man merke den etter en liten stund, eller vil man bare helt glemme at den sitter der ??
Har inbilt meg i mange år at man merker den godt, å kan være ganske ubahgelig å ha den oppi der ??

Nemlig, den skal ikke kjennes. Innimellom kjenner man den litt mens den fortsatt er tør, men det går veldig fort over og man tenker ikke på at den sitter der i det heletatt.. Hvis jeg har det veldig travelt må jeg sette på alarm på tlf så jeg ikke glemmer den.. Så behagelig er den å bruke. :P
Når du kjenner den igjen før det har  gått de antall timer det står på pakken som er max så betyr det at den må skiftes igjen. da blir den for tung.

Brukte selv tampax før, men etter jeg fikk jentungen så var de rett og slett ubehagelige og for lange og smale... Brukte det i fjor mens jeg var på ferie og da kjente jeg at den var på god vei ut uansett hvor mye jeg døtta på den. Den folder seg ut på en annen måte enn ob.

Jenta mi lærte da at det er moro å fylle den med vann og kaste den rundt på badet etter mor... hahaha :P kunne jo ikke bruke de så hvorfor ikke bare ha det moro med dem i stedet? hahaha

Kan jo hende at du merker det mest første gangen når du er veldig obs på det, men andre og tredje gang tenker du ikke over det lengre. Kan og hende du finner ut at det er mye bedre enn vanlig bind da man slipper å føle at man går rundt med en blodig bleie som fort kan lukte.. Det gjør det ikke i det heletatt med tampong, den bare sitter der og gjør jobben sin og man slipper ubehag man egentlig ikke tenkte over at man godt kunne vært foruten.

Det hørs i grun så mye bedre ut en å bruke bind : ) Jeg hater egentlig å bruke bind, Føles ut som jeg går med en blodig pleie som du sier, å merker ofte at det føles ut som om det rener litt på sidene å rett ned i boksa bare :S
Høres, mer hygenisk med en ob å mer behagelig bare man får satt den onkelig på plass.. Den skal testes ut

Nå har jeg prøvd ob, synnes den er helt topp hitil : ) Gått mange ganger frem å til bake, merker den jo litte grane men ikke sån som jeg trodde.. Men er litt mere ubahgelig å sette seg en det er å stå eller gå :O ??

Er det noe man vender seg til etter vært eller sitter den ikke onkleig på plass ??
Merker ikke at den er på tur ut vis jeg går eller noe.

Valentiine91 skrev:
Nå har jeg prøvd ob, synnes den er helt topp hitil : ) Gått mange ganger frem å til bake, merker den jo litte grane men ikke sån som jeg trodde.. Men er litt mere ubahgelig å sette seg en det er å stå eller gå :O ??

Er det noe man vender seg til etter vært eller sitter den ikke onkleig på plass ??

Onkelig på plass ??
prøvde å endre på skrivefeilen, men den ville ikke gjøre den om : O

Valentiine91 skrev:
Valentiine91 skrev:

Onkelig på plass ??

Begge deler er jo like feil, så det spiller ingen rolle.

Jeg hadde aldri kunnet bruke OB og vært på svømming.. her blir det oversvømmelse etter 45 min-1time.. :/

*Meya* skrev:
Valentiine91 skrev:
Valentiine91 skrev:

Onkelig på plass ??

Begge deler er jo like feil, så det spiller ingen rolle.

*fnis*

Jeg merker ikke ob. Men om man blør mye og skifter.. er det greit å tørke litt rundt der man har stappet den inn med en våtserviett før man hopper i vannet... særlig om man har hvit bikinitruse. :)

OB er gull...ikke noe stress å bruke den i vannet..bare pass på at du tar riktig størrelse i forhold til hvor mye du blør da:)

Du kan vel ha den inne 4-5 timer..hvis du ikke blør veldig mye da. Viktig å ha rene hender når du stapper den inn og,så du ikke får med smuss og masse bakterier fra fingeren som ligger der å "go-gjør" seg i mange timer. Pluss at etter du har badet skal du bytte.

OB er gull! Jeg har nesten aldrig brukt bind etter jeg begynte med ob når jeg var 11-12 år. Du kan bade med den. Er vel en "regel" at man kan ha den inne i ca 4-5 timer(hvis du ikke blør veldig da) Husk på å vaske hendene før du stapper den inn så ikke smuss og masse bakterier ligger der å "go-gjør" seg med tampongen i mange timer. Pluss at etter du har badet skal du bytte,selv om du bare har badet kort tid i forhold til hvor lenge du ellers kan ha en inne. Du kan sove med den gjennom natten uten å bytte også, er ikke sååååå farlig å ha den inne lenger enn 4-5 timer.

Back
Topp