Mens

Lenny92

Forelsket i forumet
Himmelbarn
Juliknøttene 2022
Heisann :happy:
Da har min første mens siden jeg ble gravid meldt sin ankomst i natt (samtidig med et gallesteinsanfall...:facepalm:).
Jeg sitter her å lurer på om det virkelig skal være slik hver gang fra nå av. Jeg blør mye større mengder enn tidligere og smertene... har aldri hatt så vonde mensensmerter som nå :dead:. Jeg mener å huske jeg har lest tidligere at det kan være at første periode gir mer smerter og mengde men at dette går seg til etter noen måneder. Dere som allerede har fått tilbake mens, hvordan har det vært for dere?
 
Heisann :happy:
Da har min første mens siden jeg ble gravid meldt sin ankomst i natt (samtidig med et gallesteinsanfall...:facepalm:).
Jeg sitter her å lurer på om det virkelig skal være slik hver gang fra nå av. Jeg blør mye større mengder enn tidligere og smertene... har aldri hatt så vonde mensensmerter som nå :dead:. Jeg mener å huske jeg har lest tidligere at det kan være at første periode gir mer smerter og mengde men at dette går seg til etter noen måneder. Dere som allerede har fått tilbake mens, hvordan har det vært for dere?
Første mens etter fødsel var brutal! :wideyed: Blødde og blødde.. Andre mens var mye lettere, og nå synes jeg det i grunn er helt tilbake til slik det var før fødsel. Har hatt det hver måned siden lillemann var 5 måneder. Så tror absolutt det er håp om at det roer seg og stabiliserer seg fint hos deg også etter hvert. :happy: Men føler veldig med deg. Det var fælt den første gangen! :dead:
 
Heisann :happy:
Da har min første mens siden jeg ble gravid meldt sin ankomst i natt (samtidig med et gallesteinsanfall...:facepalm:).
Jeg sitter her å lurer på om det virkelig skal være slik hver gang fra nå av. Jeg blør mye større mengder enn tidligere og smertene... har aldri hatt så vonde mensensmerter som nå :dead:. Jeg mener å huske jeg har lest tidligere at det kan være at første periode gir mer smerter og mengde men at dette går seg til etter noen måneder. Dere som allerede har fått tilbake mens, hvordan har det vært for dere?
Den var mindre vond enn vanlig. Føler egentlig at alt har blitt bedre etter fødsel. Tarmene fungere bedre, mensen kommer til normale tider istedenfor etter 40 dager osv.
 
For meg var den som den pleier fordi jeg alltid har blødd mye og lenge. Men ei jeg kjenner var sjokkert over hvor mye hun blødde de 2-3 første gangene fordi hun til vanlig kunne bruke små tamponger i ca 3 dager…
 
Jeg fikk min tilbake når vesla bare var 3mnd xD Synes jeg blør kraftigere enn jeg har pleid tidligere, men kanskje mindre smerter enn jeg har hatt. Dette var jo mitt barn nr to, synes mensen forandra seg etter første og. Da blødde jeg veldig lite en periode når jeg fikk tilbake, og lite smerter, så ble det mer normalt. Men generelt mye som endrer seg etter en fødsel!
 
Heisann :happy:
Da har min første mens siden jeg ble gravid meldt sin ankomst i natt (samtidig med et gallesteinsanfall...:facepalm:).
Jeg sitter her å lurer på om det virkelig skal være slik hver gang fra nå av. Jeg blør mye større mengder enn tidligere og smertene... har aldri hatt så vonde mensensmerter som nå :dead:. Jeg mener å huske jeg har lest tidligere at det kan være at første periode gir mer smerter og mengde men at dette går seg til etter noen måneder. Dere som allerede har fått tilbake mens, hvordan har det vært for dere?
Ikke opplevd etter de to første fødslene, men ikke fått tilbake mens enda etter julibabyen.

Siden det er ganske lenge siden fødsel, så kan det jo være derfor den er litt voldsom nå?
 
Back
Topp