Mens vi venter..

Dragemamma

Forumet er livet
*MIA*
Nå når termindato har kommet...og kanskje passert!
Hva bruker du tiden på?

Prøver du ut alle kjerringråd som finnes for å få startet fødselen?
Irriterer du deg over de som "sniker i køen" og føder før termindato?
Bygger du rede? (vasker, ordner, steller hjemme og gjør alt klart til den lille kommer)
Koser du deg i sola?
Tenker du på alt du kunne gjort om du bare ikke hadde vært gravid? (men kanskje hatt fri alikevel...)

Fortell fortell!!

Jeg drømmer en del om hva vi som familie skal gjøre av aktiviteter etter at lillebror har kommet.
Uten at jeg vet noe om min fysiske form da :P

Har sååå lyst på turer på fjellet til sommeren. Alle 5. Leter etter dagsturer som passer godt for 5 og 7 åringer. Mini får være i bæretøy - det blir jo ikke lange strekk av gangen uansett når man går med barn.

Også er jeg inne på geocaching sine sider og sjekker hvor vi kan ta småturer eller bare en og en cach. (For de som ikke har hørt om det så finnes det masse "skatter/cacher" gjemt rundt om i hele verden. For oss er dette perfekt motivasjon for å komme oss ut på tur :) Her i huset er vi veldig glad i å gå på skattejakt :) )

1,5 uke igjen til termin! Tenker han kommer når han er klar :) hadde rier natt til i går, som stoppet opp! Så føler kroppen er klar straks!

Her begynte jeg på Greys og bruket mye tid lå å bake!

Det også på møbler på nett, da vi kjøpte oss hus for 2 uker siden! Koser meg i permisjon - da jeg jobbet til uke 36!

Slapper mykje av og lader opp til det som kjem :)

Koser meg med dei to eldste, prøver å gjere litt kjekke ting med dei før mini kjem :)

Og prøver å komme meg ut å gå litt kvar dag :)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg har fortsatt 8 dager til termin, er ikke utålmodig og prøver å kose meg med permisjon. Det blir et par turer med hunden vår og slikt. Prøver å holde huset pent og ryddig, ordne de siste småtingene før lille kommer, litt trening og ikke minst så prøver jeg å slappe av.

Sent from my iPhone using BV Forum

Her hadde jeg så mange planer om hva jeg skulle få gjort når permisjonen startet!
Men formen tilsier ikke annet enn å slappe av.... Er så mye jeg har lyst til å få til, men er så sliten at det rett og slett ikke går.
Prioriterer å bruke ekstra tid på 6 og 3 åringen :)

Blir tid til litt selvpleie på formiddagen mens jenta er i bhg.. Ellers er det de vanlige rutinene i hus som løper gjennom dagen.. :) driver og planlegger flytting oppi alt, så blir en spennende tid fremover. Gleder meg til å komme på plass i nytt hjem :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke termin før om 23 dager, så er inne i min siste uke som sykemeldt før permisjon starter på mandag. Har jo han på 22 mnd hjemme frem til barnehagestart i midten av juni, så får ikke gjort så mye mer enn å løpe etter han om dagen. Nå er hele gjengen her forkjøla igjen for ørtne gang siden november, så krysser fingrene for at vi blir frisk før fødselen;)
Skal faktisk til frisøren å farge og klippe håret på lørdag, så det skal bli godt:)

Har ikke termin før om 23 dager, så er inne i min siste uke som sykemeldt før permisjon starter på mandag. Har jo han på 22 mnd hjemme frem til barnehagestart i midten av juni, så får ikke gjort så mye mer enn å løpe etter han om dagen. Nå er hele gjengen her forkjøla igjen for ørtne gang siden november, så krysser fingrene for at vi blir frisk før fødselen;)
Skal faktisk til frisøren å farge og klippe håret på lørdag, så det skal bli godt:)

Da har du nok annet enn deg selv å tenke på om dagen. Om han på 22 mnd er hjemme i tillegg til at du er sykemeldt og snart har termin!!

Håper du får kost deg den tiden du får for deg selv hos frisøren på lørdag!
Kanskje ta deg en lite kafetur etter frisøren også ;)

Da har du nok annet enn deg selv å tenke på om dagen. Om han på 22 mnd er hjemme i tillegg til at du er sykemeldt og snart har termin!!

Håper du får kost deg den tiden du får for deg selv hos frisøren på lørdag!
Kanskje ta deg en lite kafetur etter frisøren også ;)
Ser veldig mye frem til den timen:) Skal helt klart ordne med alenetid lengst mulig etterpå;)

Har ikke termin enda, men redebygginga er i gang! Fikk plutselig en mengde energi
tilsendt her om dagen, så i går ble babynestet ferdig og hele leiligheten shina! *klappepåskuldra*

I morgen begynner vi å ta ned seng, vogn osv fra loftet for å klargjøre til lillebror kommer.
Gleder meg til å gå gjennom alle de små babyklærne etter storebror <3

I dag skal jeg besøke en venninne på sykehus, og ellers gjøre så lite som jeg kan :D
Blir sikkert en kaffe eller to i sola, og vanning av uteblomster, men det er jo bare kos!

Har vært sykmeldt en ukes tid. Permisjonen starter på lørdag :-) så med andre ord noen uker igjen til termin.
Men redebygging er i gang (til sambos frustrasjon) i form av vårrengjøring av skap, hyller osv. Så skal vi på handling i løpet av helga og handle resten av det vi mangler og da blir det på tide å vaske babytøy osv :-D så slik småtteri blir nok de siste ukene gående med på. Prøver å nyte litt sol med storebror innimellom også når det passer :-) møte litt venninner på lunch.
Ellers er ikke energinivået på topp, så blir mye sofasliting :-P planlegger feiringer av storebror som skal foregå før termin, bl.a barnebursdag :-/
Når det gjelder kjærringråd er det vel ikke så mye av det foreløpig, blir en del hanky panky av andre årsaker, men hvis det kan hjelpe no i løpet av de neste ukene er jo det selvfølgelig et stort pluss :-P

Er 3. dag på overtid nå, og jeg gjør ikke en dritt :P
Sambo er på jobb store deler av dagen, så jeg gjør det lille jeg klarer av husarbeid. "Redebyggingen" ble vi tidlig ferdig med pga. det ante meg at bekkenet ikke kom til å bli bedre jo lenger i svangerskapet jeg kom :P
Heldigvis er det fint vær ut uka, så jeg får vært litt i sola på terrassen, og gubben tar meg med på luftetur etter middagsmaten;)

Nå går jeg egentlig bare å venter på at det skal bli mandag, da er det overtidskontroll. Føler ikke det er noe fødsel rett rundt hjørnet her.

Jeg har andre permisjonsdag i dag. Fortsatt en stund til termin altså...
Vet ikke helt enda hva jeg kommer til å bruke dagene på. Har et mål om å holde leiligheten nyvaska, rydde i skuffer og skap og bake, men usikker på om jeg kommer til å gidde eller ha nok energi....

Hatt meg en tur i nydelig vær nå og skal lage god middag:-) Babyklær er vaskemaskinen:-)

Er 3. dag på overtid nå, og jeg gjør ikke en dritt :p
Sambo er på jobb store deler av dagen, så jeg gjør det lille jeg klarer av husarbeid. "Redebyggingen" ble vi tidlig ferdig med pga. det ante meg at bekkenet ikke kom til å bli bedre jo lenger i svangerskapet jeg kom :p
Heldigvis er det fint vær ut uka, så jeg får vært litt i sola på terrassen, og gubben tar meg med på luftetur etter middagsmaten;)

Nå går jeg egentlig bare å venter på at det skal bli mandag, da er det overtidskontroll. Føler ikke det er noe fødsel rett rundt hjørnet her.

Hørtes egentlig ikke så langt unna sånn som jeg føler det om dagen.
Er 2 dager på overtid, og har virkelig ikke lyst til å reise på overtidskontroll på tirsdag :P
I dag virker det som det ikke blåser så mye ute. Så spørs om jeg ikke skal ta med meg puter til stolene ute og sette meg litt i sola :)

Har ikke termin før den 26. April da:p... Men lengter såå etter å få ut lillebebis nå, er så sliten og lei, men orker ikke å prøve ut kjærringråd av noe slag, da jeg ikke har helt troa:p.. (Lege på føden røska litt, å kjente oppi "der" i dag da, men var ingen tegn til at noe nærma seg enda :( )
Alt er klart til bebis nå, så liksom ikke mer å gjøre der heller:p..
Av husarbeid gjør jeg bare det jeg strengt tatt må, ikke snakk om rundvask av kjøkken, eller vindusvask her;)...
Bruker mye tid sammen med hun som snart blir storesøster da, koser oss ekstra nå på slutten, kan jo være ei stund til hun får mamma'n sin helt for seg selv igjen:p.. Prøver å være mest mulig ute i sola da, men blir til at jeg sitter rolig, da bekkenet ikke tillater mye aktivitet.. Har så mye jeg ønsker å gjøre nå siste tiden, ordne i stand osv, men desverre er ikke kroppen enig i at jeg skal gjøre annet enn å slappe av:p

Jente født juli 2011 ~ termin med lillebror, i april 2014 :)

Gjør litt småpell her og der.
Mest sløving, men litt nytte også.
I går tok jeg ned terassedøra, tok ut en to seter og en tre seter, satte terassedøra opp igjen og satte satte sammen en sofa (fikk hjelp).
I dag har jeg satt sammen to stoler, en benk, et bord (sitte gruppe fra hoppe kids) og et ikea kjøkken (til 3 åringen).

Men fødebaggen har jeg ikke fått pakket ennå.
Sier hver kveld at jeg skal gjøre det i morgen, men....
Termin til tirsdag.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Gjør litt småpell her og der.
Mest sløving, men litt nytte også.
I går tok jeg ned terassedøra, tok ut en to seter og en tre seter, satte terassedøra opp igjen og satte satte sammen en sofa (fikk hjelp).
I dag har jeg satt sammen to stoler, en benk, et bord (sitte gruppe fra hoppe kids) og et ikea kjøkken (til 3 åringen).

Men fødebaggen har jeg ikke fått pakket ennå.
Sier hver kveld at jeg skal gjøre det i morgen, men....
Termin til tirsdag.
Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Skal si du får ting i sving!
Siden du gjør så mye så skal jeg klare å "pakke ut" de nyinnkjøpte utestolene til ungene og utebordet dems. (Vi har fra før også, men har vært å handla inn sånn at vi har nok til at de kan ha mer enn en gjest ;)

Ingen bag som er pakket her heller ;) men det kan jeg raske sammen når vi ringer etter en nabo som kan passe ungene til svigermor kommer ;)

Her har jeg puslet en del hjemme og litt i hagen. Flyttet hit i Desember, og det er først nå i det aller siste at jeg føler det ser ut som et ordentlig hjem.
Har vært MYE styr med nav og sånn, så føler jeg har strekt meg fryktelig utover det formen min tåler for å deale med det. Men nå tror jeg at jeg kan slappe av på den fronten en stund.
I morgen blir hengevuggen hengt opp i taket forhåpentligvis.
Ellers sitter jeg litt ute i hagen når det er sol og slapper av. Prøver generelt å slappe av og gjøre ting jeg liker så mye jeg kan, siden terminen er om 6 dager.
Føler ting er på plass, og jeg tenker mer og mer på selve fødselen og tiden etterpå.
Prøver å ikke ha så mange forventninger der, og bare ta det litt som det kommer :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg er bare helt ekstremt lat om dagen. Orker ingenting :p ligger bare rett ut og daffer. Glimter til iblant og tar ett sjau på 5min max men det er sjeldent, selv om huset vorkelig trenger det nå :p

Back
Topp