Mens vi venter på den lille ❤️

Hvor langt på vei: 12+0
Vekt: 57 kg (0 kg siden sist uke, 3 kg totalt)
Symptomer: Litt emosjonell, treg fordøyelse (noe jeg forsåvidt har hatt i noen uker, men ikke tenkt så mye over).
Søvn: Trenger mindre søvn nå enn for noen uker siden, har bare sovet på ettermiddagen én dag siste uken.
Humør: Blir lett litt fort trist og nedstemt.
Det beste med forrige uke: Å bli ferdig med eksamener, og dermed ha juleferie :)
Det verste med forrige uke: Lite motivasjon.
Dette savner jeg: Spekemat og annet julepålegg jeg ikke kan spise :(
Jeg gleder meg til: Å feire jul på hytta!
Mat: Spiser fortsatt mer enn normalt, men ingen spesielle cravings.
Bevegelser: Ingen.
Magen: Føler at magen bare blir større og større!

I dag fortalte jeg nyheten til min beste venninne, som ble jublende glad :) første person utenom familien som får vite det! Blir vel etterhvert flere nå som vi er over 12 uker.
 
Last edited:
Denne ukens innlegg kom visst en dag for seint, men ble skrevet i går :)

Hvor langt på vei: 13+0
Vekt: 57 kg (0 kg siden sist uke, 3 kg totalt)
Symptomer: Ingen spesielle egentlig, men blir litt fort sliten. Puppene er ømme dersom jeg kjenner etter.
Søvn: Er fortsatt litt trøttere på kvelden nå enn før jeg ble gravid.
Humør: Bekymringer (særlig for MA) gjør at humøret svinger.
Det beste med forrige uke: Jul! Feiring på hytta med min familie først, før vi reiste sørover til svigers.
Det verste med forrige uke: Stadige tanker om at alt ikke er som det skal med den lille.
Dette savner jeg: Å slippe å tenke på alt som kan gå galt. Jeg er jo egentlig en ganske rasjonell type..?
Jeg gleder meg til: Å få innkalling til oul. Håper legen husket å sende henvisning!
Mat: Blir litt fortere sulten enn før graviditeten.
Bevegelser: Ingen.
Magen: Tror jeg kjente livmora første gang 12+4 :)
 
Last edited:
Æsj, glemte det igjen i går :p men her kommer uke 14!

Hvor langt på vei: 14+0
Vekt: 57 kg (0 kg siden sist uke, 3 kg totalt)
Symptomer: "Knyter" seg litt i magen av og til, kjenner liksom at noe er annerledes der nede. Puppene blir gradvis større.
Søvn: Kommer veldig an på hvordan dagen har vært. Noen ganger kapitulerer jeg på sofaen.
Humør: Litt jevnere enn før.
Det beste med forrige uke: Nyttårsaften med venner, ny start nå i januar.
Det verste med forrige uke: Lange bilturer.
Dette savner jeg: Innkalling til oul.
Jeg gleder meg til: At jordmor ringer tilbake, sånn at jeg kanskje får en time snart.
Mat: Som før graviditeten, men enkelte dager blir noen smaker "forsterket" (søtt, bittert).
Bevegelser: Ingen.
Magen: Kjenner livmora hver morgen.
 
Last edited:
Hvor langt på vei: 15+0
Vekt: 57,5 kg (0,5 kg siden sist uke, 3,5 kg totalt)
Symptomer: Fortsatt litt "press" i livmorområdet.
Søvn: Begynner å få mer energi!
Humør: Har hatt noen ganske mugne øyeblikk.
Det beste med forrige uke: Fikk innkalling til oul!! 2. februar kl. 11.
Det verste med forrige uke: Lange dager med EiT. Jordmor sa det ikke var "vits" i å komme før uke 24 (men jeg måtte bare ta kontakt da).
Dette savner jeg: Bekreftelse! Er du der?
Jeg gleder meg til: Å kaanskje muligens kjenne liv snart.
Mat: Spiser litt mindre enn før pga travle dager.
Bevegelser: Ingen. Gi tegn snart, plis :)
Magen: Livmora bare vokser og vokser. Snart vanskelig å skjule det!
 
Last edited:
Hvor langt på vei: 16+0
Vekt: 58 kg (0,5 kg siden sist uke, 4 kg totalt)
Symptomer: Press i livmorområdet, humørsvingninger.
Søvn: Det er nok overarbeid og ikke svangerskapets skyld, men jeg er sliten for tida!
Humør: Enkelte dager er jeg så sur og irritabel at jeg får lyst til å slå alle rundt meg...!
Det beste med forrige uke: Fortalte endelig nyheten til vennene våre! Til stor jubel :)
Det verste med forrige uke: Jeg er utrolig demotivert, og vet at jeg har tatt på meg altfor mye dette halvåret.
Dette savner jeg: Bevegelser!
Jeg gleder meg til: Å være sikker på at jeg kjenner liv der inne.
Mat: Spiser fortsatt litt mindre enn før.
Bevegelser: Ingen? Eller?
Magen: Blir stadig større, og magen blir bare hardere og hardere.
 
Last edited:
Dagboka har blitt forsømt i noen uker!!

Uke 16+0 - 19+0:
Kjente tydelige spark 17+1! Veldig deilig. Har kjent regelmessig etter det, men bare litt hver dag. Som regel på kveldstid når jeg ligger på sofaen. Ble omsider ferdig med intensivkurs på studiet, noe som var et voldsomt slit. OUL mandag 2. februar (18+0), ble satt frem til 18+2, så ny termin er 7. juli. Hodet mitt henger lilevel igjen i den "gamle" regnemåten. UL viste jente, overraskende og veldig koselig :) ellers var babyen frisk og fin, og alt ble mer virkelig, særlig kombinert med daglige spark. Vekta øker for det meste, men kan svinge fra dag til dag. Begynner å tenke litt på hvor mye jeg kommer til å ende opp med til slutt...


Hvor langt på vei: 19+0 (19+2)
Vekt: 60,5 kg (2,5 kg på tre uker, 6,5 kg totalt). Dette går litt fort oppover! Føler den siste kiloen kom i løpet av helga.
Symptomer: Tørst, økt utflod.
Søvn: Som normalt, men greier ikke å ligge på magen lengre.
Humør: Småirritabel.
Det beste med forrige uke: Vi har gledet oss over at det er ei lita jente der inne, og har begynt letinga etter navn.
Det verste med forrige uke: Sliter fortsatt med lite motivasjon.
Dette savner jeg: Å ikke føle meg tjukk.
Jeg gleder meg til: Å kjenne spark på utsiden!
Mat: Spiser generelt mye (og altfor usunt).
Bevegelser: Kjenner spark hver dag, men skulle gjerne kjent mye oftere! Kjenner kanskje 4-5 ganger om dagen, men bare et par spark hver gang.
Magen: Blir større, men det blir også resten av meg, virker det som!
 
Back
Topp