Mens vi prøver.....

Busta76

Andre møte med forumet
Trenger bare å lufte hodet mitt litt innimellom, og tenkte at jeg kunne gjøre det her siden vi er mange i samme båt...
 
For en tid siden møtte jeg verdens herligste mann. Vi er begge 30 år, og nå ønsker vi oss barn. Han har en datter fra før på 22 mnd. Hun er verdens skjønneste unge. Koser meg masse med "min" lille familie.
 
Jeg har ikke brukt prevensjon siden april 2005, men samboeren min og jeg har ikke forsøkt å bli gravide før nå. Fant egentlig bare ut at vi ikke skulle gjøre noe for å forhindre det, men da vi oppdaget at det var rett rundt eggløsningstider, satte vi inn støtet (for å si det sånn). Det skal vel mye gjøres at det er full klaff første mnd man prøver, men jeg må innrømme at jeg ble fryktelig skuffet da jeg fikk mensen i dag. Ble faktisk litt lei meg...
Samboeren min er minst like ivrig som meg når det gjelder å få barn, om ikke verre. I går kom han hjem med folat og graviditetstest til meg... Han er jo bare så utrolig skjønn!! Som sagt så har han jo en datter fra før, og han er helt fantastisk med henne. Gleder meg SÅÅÅÅ til vi får barn sammen...
 
Det er bare en ting som bekymrer meg... Jeg har vært gravid tidligere... Jeg ønsket å beholde barnet, men det gjorde ikke faren. Han truet både meg og familien min, og til slutt var jeg så redd han at jeg turte ikke annet enn å ta abort. Det er det jævligste jeg noen sinne har opplevd. Jeg gråt fra jeg kom inn på sykehuset og i flere dager etterpå. Har vært hos sosionom og psykolog for å komme meg igjennom det.
 
Det er noen år siden aborten, men nå som jeg forsøker å bli gravid, kommer det skumle tanker smygende... Har jeg fått min sjanse..? Var det den ene muligheten jeg fikk..? Tenkt om jeg ikke kan bli gravid igjen..?
 
Dette er tanker som plager meg litt, men jeg skal forsøke å tenke positivt. Det er tross alt første måneden vi prøver!!! Kjæresten min er verdens herligste mann og vi har det så bra sammen, så jeg håper og tror at vi får til å lage et lite kjærlighetsbarn med tiden også...
 
Underveis kommer jeg til å lufte tanker og frustrasjoner her...
 
Håpefull
 
hei, og gratulerer med egen dagbok.
var en trist historie, men jkeg tror nok du blir gravid igjen, har du vært og sjekket deg nå i det siste da?
 
vi og sliter litt men ikke så lenge som dere har gjort da, har prøvd nå i 13mnd.
 
men det skjer nok noe snart skal du se!![;)]
 
Hei! Leste det første innlegget ditt nå og jeg syns det hørtes ut som du har funnet deg en bra mann[;)] Bedre enn han som tvang til å ta abort. Husk at det ikke var din skyld. Og du vil nok fortsatt få flere sjanser til å bli gravid. Kanskje bekymringene er med på å gjøre det vanskeligere?.. uansett så fortjener du å bli gravid igjen og du vil nok bli ei flott mor!!!! Men skjønner godt at det du opplevde var vondt. Jeg ønsker dere masse lykke til og sender varme tanker til dere[;)]
 
ORIGINAL: Ida82

Hei! Leste det første innlegget ditt nå og jeg syns det hørtes ut som du har funnet deg en bra mann[;)] Bedre enn han som tvang til å ta abort. Husk at det ikke var din skyld. Og du vil nok fortsatt få flere sjanser til å bli gravid. Kanskje bekymringene er med på å gjøre det vanskeligere?.. uansett så fortjener du å bli gravid igjen og du vil nok bli ei flott mor!!!! Men skjønner godt at det du opplevde var vondt. Jeg ønsker dere masse lykke til og sender varme tanker til dere[;)]

 
Tusen takk for hyggelige ord og tanker...
Ja, jeg har endelig funnet en ordentlig herlig fyr!! Har aldri hatt det bedre!
 
Lykke til du også.
 
Håper det ordner seg for oss alle til slutt.. [:)]
 
Takker for lykkeønskninger...
 
Ja ja... da er det på`n igjen... Ny måned, nye muligheter...
 
Fikk mensen i går... dessverre..
 
Har aldri forsøkt å bli gravid før... Jeg har jo vært gravid en gang tidligere, for 2 år siden. Jeg hadde hatt et forhold til en fyr i flere år, men 5 mnd etter at det ble slutt hadde vi en kveld med vin og reker. Det endte med at vi hadde sex, og jeg ble gravid selv om jeg brukte Evra P-plaster. Det var den ene gangen jeg hadde sex på de månedene, og det var full klaff! Han lagde et helvete og det endte jo med at jeg måtte ta abort.
Nå er jeg sammen med verdens herligste mann, og vi VIL ha barn. Har aldri hatt så mye sex i hele mitt liv som i de 3 siste ukene. Og ikke bare fordi vi forsøker å lage barn, men vi har det så utrolig fint sammen.
Føles så "urettferdig" når man sammenligner de to situasjonene... Jeg ble så utrolig skuffa i går... Jeg hadde jo håpet at jeg var gravid. Kanskje litt arrogant av meg å tro at vi skulle få det til på første forsøk, men....
Jeg er så redd for å henge meg for mye opp i dette også. Har jo hørt så mange historier om at det er vi som virkelig PRØVER som ikke får det til. Ting blir for psykisk etter hvert... Ønsker jo ikke at det skal skje.... Men når man ønsker seg noe så veldig, er det vanskelig å la være å tenke på det..
 
Nå våknet lille vennen her... Er hjemme med datteren til samboeren min i dag. Får i alle fall kose meg masse med henne så lenge....
 
Back
Topp